O tragedie s-a produs noaptea trecută în gara din Galați, în urma căreia o femeie de 53 de ani, conductor, și-a pierdut viața, iar alte persoane au fost rănite.
Trenul Regio 7576 urma să plece din Galați la ora 19:45, către Mărășești. Cu un sfert de oră înainte de plecare, ar fi trebuit să-i fie atașată locomotiva, care sosise de la Ploiești fără probleme. Însă în timp ce se apropia de vagon, lucrurile au luat o altă întorsătură.
Un martor a declarat pentru Pro TV că „a trecut cu 100 la oră, i s-au blocat frânele și a intrat aici”.
Impactul violent a făcut patru victime: un pasager, mecanicul locomotivei, conductorul și șeful de tren. Conductorul, o femeie de 53 de ani, se afla pe scara vagonului și izbitura a aruncat-o pe peron. Salvatorii au găsit-o în stop cardio-respirator și au reușit să o resusciteze, însă, a murit pe patul de spital.
Pasagerul a rămas încarcerat, cu fracturi la picioare.
Maior Eugen Chiriță, purtător de cuvânt ISU Galați: „Victima încarcerată a fost extrasă de echipajele de descarcerare, conștientă, a fost transportată la spital”.
Colegii femeii care s-a stins din viață au aprins candele la peronul unde s-a întâmplat nenorocirea și spun că locomotivele sunt foarte vechi.
CFR afirmă că a fost o defecțiune numită „graduator”
În mod normal, locomotiva trebuia să se oprească la 10 metri distanță de trenul la care trebuia să fie atașată, moment în care mecanicul așteaptă indicațiile șefului de tren. Sâmbătă seară, însă, locomotiva a împins vagonul la aproximativ 70 de metri distanță.
Mecanicul implicat în accident, în vârstă de 50 de ani, lucrează pe locomotive de 15 ani și este instructor autorizat. Directorul CFR Călători a declarat că ar fi vorba de o defecțiune tehnică, iar mecanicul a făcut tot ce se putea ca să evite impactul.
Traian Preoteasa, director CFR Călători: „Este o defecțiune. Se numește graduator, un fel de cutie de viteze care a cuplat și a accelerat necomandat. Mecanicul a încercat să frâneze, dar puterea de frânare a fost mai mică decât puterea de accelerație. Această locomotivă a avut o revizie tehnică pe 13 martie și un PTH de dimineață”.
Rodrigo Maxim, președintele Federației Transportatorilor Feroviari: „Foarte bun, omul nu a avut ce să-i facă. E ca o mașină mică, veche, multe probleme, o verifici, la verificare îți corespunde, când pleci cu ea, te lasă în drum. După atâția ani de la Revoluție și până acum, pentru calea ferată nu s-a făcut nimic”.
O anchetă a procurorilor, dar și a unei comisii a Ministerului Transporturilor urmează să facă lumină în acest caz.
Recomandare: Pentru Franța, trenurile care circulă cu 300 de km/oră nu sunt de ajuns. Cu cât va rula noul TGV
Acesta este al doilea accident feroviar în ultimele două săptămâni. Primul s-a petrecut la Roșiorii de Vede, după ce mecanicul locomotivei nu a frânat, deși semnalul era roșu.
Să răspundă penal boii care au făcut revizia, nu acarul Păun!