S-a așternut liniștea peste regulamentul parcărilor votat de consilierii municipali (PNL și USR pentru, PSD împotrivă). Asta nu înseamnă că el nu se va aplica. Dimpotrivă, se aplică și în acest moment. Nu mă refer la parcarea cu plată în centrul orașului, pentru care se așteaptă achiziția de parcometre, ci la parcarea rezidențială. Aici este de fapt marea problemă a regulamentului.
Cum funcționează la noi? Putem depune cerere pentru a rezerva un loc de parcare lângă bloc. Acesta devine al nostru într-un anumit interval (16.00 – 08.00), în zilele de sfârșit de săptămână și în sărbătorile legale. Prețul e mic: 200 și puțin lei acum. Se va scumpi de anul viitor.
Am studiat regulamente de parcare din Germania, Franța, Italia, Anglia, Suedia, Belgia, Danemarca, etc. În niciun oraș nu există sistemul acesta. Cum fac ei? Pun la comun locurile de parcare de lângă case/blocuri și le delimitează clar. Foarte important: pot parca acolo numai rezidenții! În unele țări e gratuit, în alte se plătește o sumă modică, circa 10 euro pe an. Cine vine în vizită fie poate parcare numai câteva ore, pentru care este taxat mult mai mult decât un rezident, fie nu poate parca deloc.
Dacă vrem să fim un oraș normal, acesta este sistemul pe care trebuie să-l aplicăm. Din păcate, la noi se păstrează principiul „primul venit, primul servit”, dar și dreptul de preemțiune asupra locului de parcare plătit (ele expiră după 5 ani, dar în criteriile de atribuire contează de cât timp îl ai).
Observație: în Londra, pentru a descuraja poluarea, cine are mașini cu motor mai mare plătește mai mult parcarea. Și cei care au motoare diesel plătesc o suprataxă.
Cum spuneam, plata parcării rezidențiale este, în Constanța, mai scumpă decât în țările menționate. Dacă ne referim la puterea de cumpărare, lucrurile stau și mai prost pentru constănțeni.
Regulamentul poate fi schimbat prin voința primarului și/sau a consilierilor locali. Am mai spus-o: nu trebuie să inventăm roata, ci să ne uităm la ce fac ceilalți de zeci de ani. Nu vom putea construi locuri de parcare pentru toate cele 147.000 de autovehicule din oraș (adică circa o mașină la doi oameni, mai mult ca elvețienii), dar putem crea un regulament echitabil.
Vă recomandăm și:
Trei reguli OBLIGATORII pentru o administrație de succes
Cum se vede România de pe Venus
Cerealele elvețiene și dezvoltatorii imobiliari români
Din păcate, information dumneavoastra nu este reala, ma refer la Anglia. Un permis de parcare rezidențial este, și vorbesc de Zona 5, este, pentru 1 an, este £182.25.
Nu caut contradicții sa polemica dar este bine sa folosiți informații reale.
O zi buna!
Nu numai ca e reala, dar e si oficiala informatia. Am pus link in text, il puteti gasi si aici: https://www.brent.gov.uk/services-for-residents/parking/parking-permits/parking-charges/
Cum spuneam, depinde de motorul masinii.
PS: Ignorati greselile apărute de la autocorectare.
Da, așa ar fi corect, locurile rezidențiale să nu fie rezervate nominal, ci să poată parca pe ele oricine are domiciliul / reședința în zona adiacentă. Iar pentru cei care locuiesc în zona respectivă și nu pot parca pentru că parcarea rezidențială este deja plină, să existe posibilitatea de a parca fără taxă în zonele cu plată din jurul locuinței.
Daca urmariti interviul ”exploziv” partea I de la un cotidian ”concurent” unde dl primar a spus clar: clasa medie nu are nevoie de masina pot folosi transportul in comun.
Minusuri are regulamentului care trebuie modificate:
– Plata parcării non-stop. De ce nu s-a lăsat intervalul de exemplu 22-07 fără plata, cel puțin in afara sezonului estival ca pe timpul verii înțeleg ?! De ce ai plăti pentru o parcare mai mult goala la ora 23 in Octombrie undeva in centrul orașului ?
– Sistemul de monitorizare al plății parcării mi se pare de domeniul SF, nerealizabil? Cine o sa verifice dacă a stat jumătate de ora, dacă a plătit x lei parcarea, in zona 2 de exemplu, unde ești mai mult printre străzile cartierelor ?!
Cam astea doua ar fi cele mai mari minusuri. Idei bune in plus ar fi:
-Plata raportata la capacitatea motorului și in funcție de Diesel/Benzina și de anul fabricației chiar (cum ati scris și mai sus)
-Înființare parcări pentru biciclete/trotinete
-Și cea mai buna idee ar fi de fapt, interzicerea autovehiculelor in Piața Ovidiu. Sa nu se mai permită accesul pe aleea din fata Nikos și nici pe cea de la Parchet decât pentru magistrați și avocați. Parcarile de pe faleza și din port deocamdata sunt ok, necesare.
Parcare rezidentiala Singapore (un oras care are “probleme” de spațiu): 80 dolari/luna, adică 240 lei/luna. A doua mașina la aceeași domiciliu e și mai scumpă. Nu se garantează un loc anume, doar aprobarea de a parca intr-o zona apropiată de adresa de domiciliu (deci nu exista locuri garantate…). O agenție a guvernului eliberează autorizațiile, in funcție de numărul de parcări existente: deci dacă nu sunt parcări libere, nu ți se da autorizația și va trebui sa parchezi intr-o parcare cu plata. Cea mai ieftină e 2 cenți/minut, dar trebuie sa locuiești undeva la periferie ca sa găsești așa ceva. De exemplu, in parcarea unui supermarket relativ central, plătesc 6 dolari (18 lei)/ jumătate de ora. Nu exista parcare liberă decât la tine acasă, dacă ești unul din bogătanii insulei și ai o casa pe pământ sau apartamentul tău are și parcare inclusă. Draga autorule, dacă vrei, îți mai dau și alte exemple de cum este tratată in străinătate problema supraaglomerării: la situații extreme, trebuie luate măsuri extreme. Sa te văd cu ce curaj te avânți sa îți mai cumperi o mașina, când nu ai parcarea asigurata. Și aș mai vrea sa ii văd și pe cei care cumpara toate rablele la mâna a doua, când asigurarea ( și întreținerea) cresc exponențial cu vechimea.
Nu exista parcare gratuita? Te inseli amarnic. Citeste ce am scris, exista parcare gratuita PESTE TOT in EUROPA. Uite numai un exemplu:
https://www.ct100.ro/brest-franta-oras-infratit-cu-constanta-16-000-de-locuri-de-parcare-gratuite-din-20-000-la-cele-platite-ti-se-ofera-paza-umbrele-si-carucioare-pentru-copii/
Singapore e in Asia, nu in Europa: l-am dat de exemplu pentru ca a avut si are aceleasi probleme de spatiu. Regulamentul pentru parcari nu e facut ca sa dea dreptate tuturor sau sa creeze conditii egale, atata timp cat pleci de la o situatie foarte clara: nu sunt locuri de parcare pentru toate masinile. Atunci nu iti ramane de facut decat sa descurajezi populatia sa posede masini proprietate personala. Sunt multe moduri in care o poti face, si asta ar trebui sa rezolve regulamentul. De exemplu: taxe crescute la parcari rezidentiale pentru masina a doua, a treia samd de la acelasi domiciliu, asigurari complete obligatorii pentru toti posesorii de autovehicule, amenzi mai mari pentru parcare neregulamentara etc. Asta insa trebuie sa vina la pachet cu imbunatatirea transportului public.
Aveti perfecta dreptate. Asta nu inseamna ca multe tari din Europa nu au parcare gratuita pentru rezidenti. Dimpotriva! Am dat multe exemple aici.
Verificati va rog link-ul acesta: https://share.icloud.com/photos/0gidNO2KJYweVfVzAX0AD0tVw
Este contul meu ca rezident. Ceea ce aveți dumneavoastră este doar informativ. Oricum, nu sunt de acord cu primarul deoarece nu are specialiști pentru a planifica un proiect de asemenea anvergura care v-a fi costisitor pentru populația orașului in viitor. Trebuie împiedicat sa aplice acest regulament care are foarte multe greșeli.
Pai e exact ce am scris eu si ce e si pe site. Inseamna ca nu aveti o masina mai mica de 1100 cc care emite noxele trecute in tabel. Daca ati fi avut ati fi platit sub 50 de lire. Nu inteleg ce nu e de inteles.
Aveti dreptate insa, regulamentul are multe greseli.