Proiectul reabilitării bulevardului Alexandru Lăpușneanu din Constanța, care prevede desființarea tuturor locurilor de parcare de pe lungimea sa, aparține lui Decebal Făgădău. Vergil Chițac nu l-a oprit. În perioada sa au început lucrările propriu-zise, în ciuda faptului că mii de oameni au reclamat faptul că nu vor mai avea unde să parcheze.
Locurile de parcare vor fi desființate imediat după ce proiectul va fi recepționat. În locul lor va apărea o bandă dedicată transportului în comun.
Una din soluțiile anunțate de actuala administrație a fost construirea unei parcări în zona Casa de Cultură, care să preia mașinile celor care acum parchează pe bulevardul Lăpușneanu.
Au trecut mai bine de trei ani și proiectul este încă la stadiul de elaborare de PUZ. Documentul, întocmit de o firmă de specialitate, scoate însă la iveală faptul că noua parcare, dacă va fi construită, nu va putea fi folosită de cei care parchează acum pe bulevard. Ea este necesară pentru a acoperi deficitul de locuri de parcare pentru cei care locuiesc în zonă, la cel mult 200 de metri, și pentru instituțiile publice de acolo.
„În zona de studiu și în proximitatea sa, există un număr insuficient de locuri de parcare (atât rezidențiale, cât și alocate agenților economici).”, precizează studiul întocmit de Total Business Land SRL, din București.
Astfel, conform Serviciului Planificare Urbană și Mediu din cadrul Direcției Generale Urbanism și Patrimoniu a Primăriei Municipiului Constanța, în zona analizată descrisă anterior se află 643 de unități locative (dintre care 191 sunt incluse în zona de studiu). Luând în considerare HCL nr. 123/2021, pentru fiecare unitate locativă este necesar un loc de parcare. Așadar, în zona studiată sunt necesare 643 de locuri de parcare rezidențiale.
Stabilirea numărului necesar de locuri de parcare pentru agenții economici din zonă s-a realizat conform Regulamentului General de Urbanism:
– Cultură:
o pentru casele de cultură – necesar un loc de parcare pentru 10-20 locuri în sală => pentru 874 de locuri în sală existente la Casa de Cultură a Sindicatelor și luând în considerare o potențială activitate constantă a sa, rezultă un număr de 88 de locuri de parcare necesare
– Culte:
o pentru construcțiile de cult – se stabilește în funcție de obiectiv – necesar minimum 5 locuri de parcare
– Comerț/ servicii:
o pentru construcțiile comerciale – un loc de parcare la 200 pmp suprafață desfășurată a construcției pentru unități de până la 400 mp
o pentru restaurante – câte un loc de parcare la 5-10 locuri la masă – necesare 10 locuri de parcare
o pentru construcții financiar-bancare – câte un loc de parcare la 20 de salariați și un spor de 50% pentru clienți
aproximativ 30 de locuri de parcare necesare.
Pentru agenții economici din zonă rezultă un număr de aproximativ 123 de locuri de parcare necesare.
Însumând cele două valori obținute pentru locurile de parcare necesare – 643 de locuri de parcare rezidențiale și 123 de locuri de parcare necesare pentru agenții economici din zonă, rezultă un număr total de 766 de locuri de parcare necesare. Locurile rezidențiale sunt cele pentru constănțenii care locuiesc pe strada Baba Novac și aleea Daliei.
Dintre cele 643 de locuri de parcare rezidențiale necesare, în prezent există în zona studiată 307 locuri de parcare, dintre care 158 pe terenul reglementat prin PUZ.
În zonă nu există locuri de parcare asigurate pentru agenții economici. Așadar, este necesară suplimentarea cu 337 locuri de parcare rezidențiale și amenajarea a 123 de locuri de parcare destinate agenților economici – a unui total de 460 de locuri de parcare.
Prin P.U.Z. se propune realizarea unei parcări supraetajate – subterană, supraterană sau mixtă, în funcție de soluția care se va dovedi a fi cea mai potrivită în etapele ulterioare aprobării documentației de urbanism P.U.Z.
Așadar, încă din start, din PUZ, nu se iau în considerarea cetățenii care parchează acum pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu. Nici nu ar avea cum, pentru că o parcare de cartier nu poate deservi un bulevard lung de câțiva kilometri, unde acum sunt parcate mii de mașini.
Proiectul ,facut de catre firmele de casa ,aprobat de edili imbecili nu a avut in vedere decat reabilitarea buzunarelor firmelor executante ! Ca sa creasca numarul bordurilor cu cateva milioane de bucati au inventat plantarea stalpilor de iluminat pe carosabil (in defavoarea spatiilor de parcare) si nu intre copacii de pe trotuar,Adica s-a redus numarul benzilor de circulatie cu cate una pe fiecare parte si s-au desfiintat peste 1500 locuri de parcare.Delimitarea carosabilului de trotuare trebuia sa fie facuta la aliniamentul copacilor .Afaceri murdare ,ca toate celelalte proiecte de distugerea orasului
Cum a sa pună iluminatul între copaci?? Aveai nevoie de lumina sa te cațeri, sau sa vezi pe unde circuli cu mașina????
Probabil ca dumneata ai loc de parcare asigurat, luminat public. Mulți cetățeni se întreabă unde își vor parca mașinile după recepția lucrărilor și se întreabă pe bună dreptate dacă primarul este alesul cetățenilor sau al guvernanților?
Pai. Și. În cazul ăsta ce sa facem toată lumea în stradă și. Blocata toată primăria. Să iasă la balcon d.nu primar sa ne ex ce se va întâmpla cu 14000 de mașini după b.dul Alex Lapusneanu și unde o parcam dacă o să îl ia nu în brațe ca nu. Se mai poate face nimic ,. Semnat o petitie și făcut demersuri mai departe până la solutionare. Toți o să parcam în continuare că înainte chiar o să ridice toate .mașinile. În cazul ăsta. Are. Sa. Se deschidă cutia pandorei
Pentru a Învața limba romana, apasă 1!
Poate apasa orice tasta, nu exista remediu…
O initiativa excelenta! Bulevardul va arata mult mai bine, iar noi nu vom mai pierde timpul în mijloacele de transport in comun. Pentru câteva sute de autoturisme, nu trebuie sa sufere un oras intreg.
Felicitari dle Chițac!
Cred ca nu locuiești pe Lăpușneanu. Și nu ai masina .
Sigur nu aveți mașina sau aveți garaj. Sunteți dușmănos și nu va pasa de semenii dvs. D_nul Chiitac înainte de a reabilita bulevardul care nu necesita reabilitare ca și multe alte străzi din oraș, trebuia sa execute parcări și apoi aceste lucrări utile doar pt orașul de 15 minute. Dumnealui a executat ce i S_a ordonat.. Stați liniștiți, asta este interesul, sa nnu mai existe parcări, sa ne lipsim de mașină și sa circulam cu autobuzul. Vor avea ei grija sa fie asa.
De acord cu George! Oamenii nu trebuie sa mai mearga acasa, sa faca dragoste, ca e posibil sa iasa specimene ca el!
Numărul parcărilor se stabilește prin hcl 113/2017 și nu prin regulamentul general de urbanism.
Rezultă un necesar mult mai mare de locuri de parcare
COMPETENTA
Dacă pt reabilitarea bdului a durat 3 ani , pt o parcare civilizata o sa dureze 30 ani. Niciodată în Constanta nu a fost ridicată o parcare cu etaj ci numai desene pe asfalt. Acești vopsitori ai orașului că și cel care e pe la doctorat de câțiva ani, doar au făcut retrocedări ilegale fara a se gândi la un plan pt o adevărată dezvoltare a orașului. Aceasta haina peticită, mă refer la celebrul bulevard Al. Lăpușneanu este o lucrare extraordinară pt care dnul primar Chitac merita o statuie, nici pe timpul comunismului nu se construia așa ceva. Un primar extraordinar cum este acesta din prezent și cei din ultimii 20 de ani merita sa fie menționați prin panouri publicitare pe timp de noapte dar fara sa fie iluminate.
Am impresia ca si noua parcare construita in tomis 2 are numite locuri de parcare atribuite si anumitor pers care lucreaza in zona. E doar o banuiala momentan.
Sigur nu aveți mașina sau aveți garaj. Sunteți dușmănos și nu va pasa de semenii dvs. D_nul Chiitac înainte de a reabilita bulevardul care nu necesita reabilitare ca și multe alte străzi din oraș, trebuia sa execute parcări și apoi aceste lucrări utile doar pt orașul de 15 minute. Dumnealui a executat ce i S_a ordonat.. Stați liniștiți, asta este interesul, sa nnu mai existe parcări, sa ne lipsim de mașină și sa circulam cu autobuzul. Vor avea ei grija sa fie asa. A-și dori sa știu și eu dacă la blocuri mai sunt valabile locurile plătite de unii aleși de administrator și în baza cărei legi se repartizează asa.
Trăiască CIUMA GALBENA, încă odată se dovedește ca nu pot ceva. Bai dar nimic, nimic adică zero…zero.
Așa era proiectul de la început. Fără nici o mașină parcată lângă bordură de la Oxford și până la Gară.
Nu ne-au mințit. Ați fost voi creduli și naivi dacă ați crezut că vor mai fi mașini parcate pe Blvd. Lăpușneanu după ce se vor termina lucrările.
Vor să ne facă să renunțăm la mașini. Să mergem cu autobuze, microbuze, Uber, taxiuri, biciclete. Să nu mai fim proprietari de mașini.
Iar mai târziu poate le vor veni și alte idei. Adică, mai sunt atâtea lucruri în afara de mașini peste care putem să nu mai fim proprietari.
Mă întreb! Daca este bulevard, atunci pe el se circulă!!?? Și parcări sunt necesare dar nu pe bulevard. O soluție va fi, că nu am văzut pe nimeni până acuma sa și bage mașina în casa.
Sa fie dărâmate blocurile construite aiurea pe orice petec de pământ liber, pe Lăpușneanu sunt Desrule să încapă mașinile care nu o sa mai poată fi parcate la bulevard! Sa fie redate tuturor terenurile transformate în grădini proprii de imbecilii ce au impresia că totul li se cuvine (de obicei stau la parter)! Bine că le „intra-n ochi” polițiștilor locali sârmele pe care își întind locatarii rufele, dar nu vad toate „îngrăditurile” făcute pentru desfătarea câtorva, pentru care nici macar nu plătesc impozit! Mai vreți?