Sensul giratoriu de la intersecția străzii Nicolae Iorga cu bulevardul Alexandru Lăpușneanu va fi desființat din această noapte.
Mulți l-au criticat. Inclusiv șeful Serviciului Rutier a spus că, după ce strada Nicolae Iorga a devenit sens unic, nu-și mai avea rostul.
Acum, mulți critică desființarea. Cică nu e bine nici așa.
Nici cu el, nici fără el.
Veți spune că soluția ar fi fost să avem un studiu de trafic făcut de profesioniști care să ne spună ce trebuie să facem și cum.
Așa ar fi fost cel mai bine. Vă asigură însă că și atunci ar fi fost mari frământări.
Îmi aduc aminte că, în urmă cu mulți ani, vreo 15, niște experți japonezi de la Japan International Cooperation Agency ne-au învățat cam ce ar trebui să facem cu portul Constanța. Una din soluții era să transformăm portul vechi, de la dana 1 la 30 și ceva, într-o zonă în care să construim blocuri, restaurante, spații publice, etc, și să includem zona în oraș. Se practică modelele aceste de regenerare urbană în orașe port. Hamburg a construit, de pildă, o operă superbă în vechiul port.
România a plătit studiul, dar n-a făcut nimic.
Comparația între cele două situații are un numitor comun și mi-a adus aminte că, recent, procurorul Teodor Niță îmi spunea recent, într-o emisiune, că există trei moduri în care se pot face lucrurile: bine, rău și românește. Mare dreptate are.