Nu scăpăm prea curând de aglomerația de pe centura Bucureștiului

Vizită pe șantier înainte de rezilierea contractului. Sursă foto: Facebook/IrinelScriosteanu

Centura Bucureștiului, porțiunea dintre A2 și DN2, ar putea avea patru benzi peste doi ani.

În urma finalizării și avizării expertizei tehnice în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR, astăzi a fost transmisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice ANAP documentația de atribuire pentru reluarea lucrărilor de largire la 4 benzi a Centurii București între DN2 și A2, a anunțat Ionel Scrioșteanu, Secretar de stat – Ministerul Transporturilor

Noul constructor va relua lucrările de la stadiul fizic de 20,76% și va executa:

  • lărgirea la 4 benzi a Centurii București
  • pasaj rutier peste DJ301 la Cernica, în lungime de 400 metri
  • pasaj rutier peste calea ferată București – Constanța, în lungime de aproximativ 124 metri
  • pasaj rutier peste calea ferată București – Oltenița, în lungime de aproximativ 105 metri

Durata contractuală va fi de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport,

„În luna decembrie 2022, așa cum am promis, au fost reziliate contractele de lucrări cu antreprenorul inițial, Tirrena Scavi, pentru trei lucrări ale acestuia: acest sector al Centurii Capitalei, Lotul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești și Centura Timișoara. Au fost executate toate garanțiile aflate la dispoziția CNAIR, iar prejudiciul, penalitățile și dobânzile calculate se ridică la 752 milioane lei, aplicate acestui antreprenor, pe care am reușit să îl scoatem de pe piața românească, odată cu rezilierea.”, a precizat acesta.

În prezent se lucrează la execuție și/sau proiectare și la Autostrada Zero, care ocolește tot Bucureștiul. O veste bună pentru constănțeni, pentru că va fi legată de Autostrada Soarelui.

Autostrada de Centură a Capitalei are în total 100 de kilometri – dintre care 51 sunt în sud, iar restul în nord. Până la finalul lunii, șefii din Transporturi promit că se vor da în circulație și 10 din cei 19 kilometri de pe secțiunea de nord care sunt gata. Este vorba despre bucata dintre DN1 și autostrada spre Ploiești. Restul de 9 kilometri nu pot fi dați în trafic pentru că nu se asigură descărcarea provizorie la Ștefănești. Legătura cu DN2 trebuie realizată de drumarul din China care abia proiectează lotul vecin.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

A fost lansat volumul de studii istorice „Constanța - istorie, vecinătate, multicularitate”

vin nov. 17 , 2023
Marți, 14 noiembrie 2023, de Ziua Dobrogei, a fost lansat, la Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța, volumul de studii și articole științifice intitulat: CONSTANȚA – ISTORIE, VECINĂTATE, MULTICULTURALITATE, coordonat de: dr. Sorin Marcel Colesniuc, dr. Gabriel Mircea Talmațchi, dr. Lavinia Dumitrașcu, dr. Cristina Talmațchi, dr. Mariana Cojoc și […]

V-ar putea interesa și: