Centura Bucureștiului, porțiunea dintre A2 și DN2, ar putea avea patru benzi peste doi ani.
În urma finalizării și avizării expertizei tehnice în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR, astăzi a fost transmisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice ANAP documentația de atribuire pentru reluarea lucrărilor de largire la 4 benzi a Centurii București între DN2 și A2, a anunțat Ionel Scrioșteanu, Secretar de stat – Ministerul Transporturilor
Noul constructor va relua lucrările de la stadiul fizic de 20,76% și va executa:
- lărgirea la 4 benzi a Centurii București
- pasaj rutier peste DJ301 la Cernica, în lungime de 400 metri
- pasaj rutier peste calea ferată București – Constanța, în lungime de aproximativ 124 metri
- pasaj rutier peste calea ferată București – Oltenița, în lungime de aproximativ 105 metri
Durata contractuală va fi de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport,
„În luna decembrie 2022, așa cum am promis, au fost reziliate contractele de lucrări cu antreprenorul inițial, Tirrena Scavi, pentru trei lucrări ale acestuia: acest sector al Centurii Capitalei, Lotul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești și Centura Timișoara. Au fost executate toate garanțiile aflate la dispoziția CNAIR, iar prejudiciul, penalitățile și dobânzile calculate se ridică la 752 milioane lei, aplicate acestui antreprenor, pe care am reușit să îl scoatem de pe piața românească, odată cu rezilierea.”, a precizat acesta.
În prezent se lucrează la execuție și/sau proiectare și la Autostrada Zero, care ocolește tot Bucureștiul. O veste bună pentru constănțeni, pentru că va fi legată de Autostrada Soarelui.
Autostrada de Centură a Capitalei are în total 100 de kilometri – dintre care 51 sunt în sud, iar restul în nord. Până la finalul lunii, șefii din Transporturi promit că se vor da în circulație și 10 din cei 19 kilometri de pe secțiunea de nord care sunt gata. Este vorba despre bucata dintre DN1 și autostrada spre Ploiești. Restul de 9 kilometri nu pot fi dați în trafic pentru că nu se asigură descărcarea provizorie la Ștefănești. Legătura cu DN2 trebuie realizată de drumarul din China care abia proiectează lotul vecin.