Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a încheiat contractul de „Servicii de consultanță și supervizare execuție lucrări”, prevăzut în cadrul proiectului de investiție „Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța”.
Semnatarii contractului sunt CN APM SA Constanța și Asocierea „SC TPF INGINERIE SRL și CDR INTERNATIONAL BV”, valoarea contractului este de 3.380.918 lei (fără TVA), iar durata este de 51 de luni.
Prima firmă are sediul în București, cea de-a doua în Olanda.
Obiectivele specifice ale contractului sunt furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectării și lucrărilor.
Au depus oferte două asocieri:
- Asocierea SC TPF INGINERIE SRL, CDR INTERNATIONAL BV;
- Asocierea ARTERA PROIECT, 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA SPA, ACQUATECNO SRL.
Pentru proiectarea și execuția lucrărilor, Antreprenorul este IMPRESA DI COSTRUZIONI ING E. MANTOVANI SPA și SC CONSAL TRADE SRL, conform Acord contractual nr. 44631/07.11.2019.
Valoarea contractului este 139.317.822,44 lei (fără TVA). Durata contractului este de 20 de luni.
Proiectul de investiție ”Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța” prevede lucrări de dragaj pentru aducerea la cota proiectată a bazinelor și șenalelor din Portul Constanța, adâncirea bazinului Portului de Lucru și a șenalului de acces către acesta din Portul Constanța Sud. În Portul de Lucru se va realiza adâncirea bazinului de la 7 la 9 metri. Proiectul include și lucrări de protecție a cheurilor din Portul de Lucru.
Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, Axa Prioritară 1 Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a transportului cu metroul Obiectivul Specific 1.3 Creșterea gradului de utilizare a căilor navigabile și a porturilor situate pe rețeaua TEN-T centrală.