Autoritatea Navală Română a anunțat, miercuri după-amiază, că marți 10.05.2022 în jurul orelor 16.20, barja “RSP 2541” pavilion Germania, s-a scufundat în dana 99 a portului Constanța.
Imediat după scufundare s-a luat măsura preventivă a instalării unui baraj antipoluant, în vederea limitării poluării, după cum se procedează în asemenea situații.
„Conform informațiilor deținute, la momentul producerii evenimentului, barja era încărcată cu cca. 1700 tone cărbune antracit, ce avea ca destinație Portul Brčko, Bosnia-Herțegovina. În acest moment nu se cunosc cu exactitate cauzele scufundării barjei, acestea urmând a fi determinate în urma cercetării demarate în cadrul Autorității Navale Române, după descărcarea mărfii și ranfluarea barjei. Costurile operațiunilor descrise se află în sarcina armatorului (proprietarului).”, au precizat reprezentanții ANR.
Din aceste considerente, reprezentantul proprietarul barjei se află deja în Portul Constanța, unde în colaborare cu autoritățile române va iniția pașii necesari în vederea realizării operațiunilor menționate.
„Se poate spune ca este posibil sa apăra o modificare a compoziției apei. Din discuțiile purtate cu ABADL, vor preleva probe si vor face analize.”, a declarat Steluța Popescu, comisar șef al Gărzii de Mediu Constanța.
Sursă foto: Constanta.info