Poliţiştii de frontieră din cadrul Grupului de Nave Mangalia au descoperit un autoturism căutat de către autoritățile din Norvegia, care era în posesia unui cetăţean român.
În data de 26.03.2021, acţionând în baza unor informații, poliţiştii de frontieră din cadrul Grupului de Nave Mangalia au desfășurat o acțiune pe linia prevenirii și combaterii traficului internațional cu autoturisme furate în zona de competenţă. Astfel, pe raza localităţii Dulceşti, judeţul Constanţa, a fost identificat un autoturism de lux, marca BMW, model I8 hibrid, în posesia unui cetăţean român în vârstă de 42 ani, cu domiciliul în judeţul Constanţa.
În urma verificărilor specifice, poliţiştii de frontieră au constatat că autoturismul figurează ca fiind semnalat furat, alertă introdusă de autorităţile din Norvegia.
La cercetări, posesorul autoturismului a declarat că nu avea cunoştinţă despre faptul că mijlocul de transport este căutat de către autorităţi.
Autoturismul, evaluat la aproximativ 262.000 lei, a fost indisponibilizat la sediul Grupului de Nave Mangalia pentru continuarea cercetărilor, iar poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de tăinuire, urmând ca la finalizare să fie dispuse măsurile legale care se impun.
BMW i8 este un concept de la BMW i. Primul studiu, BMW Vision Efficient Dynamics , a fost prezentat în 2009 la IAA. Tot la IAA, doi ani mai târziu, BMW i8, reprelucrat în urma studiului, a fost prezentat de către producătorul de automobile bavarez. Se dorea conceperea unei maşini sport cu un design complet nou şi cu consumul unei maşini mici. De vină, printre altele, este noul PlugIn-Hybrid eDrive dezvoltat de BMW, care combină două motoare electrice cu unul termic, spre deosebire de BMW i3 Concept. Modelul începe să fie produs în serie începând cu 2013. În faţă, este echipat cu motorul electric de pe BMW i3 Concept , adaptat special în urma studiului, ce produce 104 kW. Al doilea motor electric, mai mic, este cuplat la transmisia cu dublu ambreiaj din spate şi produce maxim 25 kW. La cele două se adaugă un motor termic de înaltă performanţă, supraalimentat, iar cei 3 cilindri ai acestuia au o capacitate de 1,5 litri. Motorul termic are un cuplu de 300 Nm şi produce 120 kW. Cu aceste trei motoare combinate, BMW i8 are o putere totală de 262 kW cu ajutorul căreia accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde şi atinge o viteză maximă de 250 km/h, limitată electronic. Desigur, aceste numere pot fi atinse şi de alte maşini sport – elementul unic al BMW i8: un consum record de doar 2,7 litri motorină/100km şi doar 99g de emisii CO2 per kilometru. Adică, BMW i8 ar trebui să parcurgă 700 km cu un plin şi o încărcare a bateriilor, respectiv 650 km, dacă se renunţă la motoarele electrice. Acestea îşi primesc energia dintr-o baterie litium-ion, ce se reîncarcă de la priză.
i8 -ul a fost construit folosind materiale uşoare, îmbunătăţind astfel performanţele şi consumul autovehicului. Motoarele sunt conectate între ele cu un aşa zis tunel de energie în care se află o baterie de înaltă tensiune. În acest fel, centrul de greutate al maşinii este foarte jos, iar distribuţia optimă a sarcinii pe cele două axe (50-50) a fost realizată. Axele sunt foarte plate, tipic maşinilor sport, ceea ce înseamnă că orice interferență a motorului asupra direcției poate fi evitată.