Organizația GreenNCAP a lansat recent rezultatele unor teste de eficiență energetică pentru mașinile vândute pe piața europeană, punând sub lupă modelele electrice. Printre acestea, MG4, un automobil electric produs de gigantul chinez SAIC, a captat atenția pieței europene, inclusiv a celei române. Cu toate acestea, analizele au scos la iveală o eficiență energetică redusă, ceea ce deschide perspectiva comparativă cu mașinile cu motor pe combustie internă.
Potrivit analizelor, MG4 a primit o notă de doar 9,2 în eficiența energetică, evidențiind un consum semnificativ mai mare decât alte modele electrice testate. În condiții de iarnă, consumul energetic al MG4 a atins un impresionant 34,9 kWh la 100 km, ceea ce a condus la o autonomie redusă în astfel de condiții.
Comparând aceste date cu o mașină cu motor pe combustie internă, de exemplu, Dacia Jogger echipată cu motorul hibrid de 140 CP, diferențele devin evidente. La un consum maxim de 7,3 litri/100 km, costul la 100 km este de 11,4 euro, în timp ce MG4, la consumul său maxim, ajunge la 24,15 euro/100 km. Astfel, într-un concediu de 3.000 de km, costul cu combustibilul pentru Dacia Jogger este de aproximativ 342 euro, în timp ce pentru MG4 ajunge la 1.049 euro.
În cazul consumului mediu, Dacia Jogger are un cost de 8,59 euro/100 km, în timp ce MG4 ajunge la 13,87 euro/100 km. Astfel, la o distanță de 3.000 de km, costul de combustibil pentru Dacia Jogger se ridică la 257 euro, față de 603 euro pentru MG4. Aceste cifre pun în evidență o diferență semnificativă în favoarea mașinilor cu motoare pe combustie internă în ceea ce privește costurile de utilizare.
De asemenea, trebuie menționate și diferențele de preț la achiziționare. Un MG4 standard, în România, pornește de la 35.899 euro, în timp ce Dacia Jogger Hybrid costă 19.100 de euro în echiparea de bază. Diferența de aproximativ 15.000 de euro poate reprezenta suma necesară pentru achiziționarea unei mașini suplimentare, mai mici, în cazul mașinii electrice.
Cu aceste date în vedere, este clar că mașinile cu motoare pe combustie internă rămân o opțiune mai eficientă și mai economică în anumite condiții, cum ar fi deplasările lungi sau concediile. Deși mașinile electrice au avantajele lor, inclusiv în mediul urban, costurile și eficiența rămân factori importanți de luat în considerare în decizia de achiziționare a unui vehicul.
Tesla nu are treaba cu conditiile de iarna , asa-i?
Mai mare aberație nu am citit
O prostie mai mare n am auzit în viata mea. În primul rand compari consumul pe o perioadă de un an în care prinzi toate anotimpurile. În al doilea rand voi luați în calcul un consum de 34kw cu căldură la 28 de grade și pe autostradă? Eu n am reușit sa scot medie de 34 nici când făceam liniuțe de la semafor. Aberant și nerealista total neprofesionista comparația jogger vs electrică
Mai este un lucru aberant; 34.9kw costa 24.15€ (120lei) ?????? De când este 3.5 lei KW?