Organizația de Management al Destinației Constanța Mamaia a cheltui, în ultimele 30 de zile, peste 1,78 milioane lei pentru promovare. Este vorba despre bani pentru publicarea de articole în media, dar și pentru filmarea unor spectacole pe care le organizează. Banii pentru organizarea efectivă a spectacolelor nu intră aici.
Cu toate acestea, performanța OMD-ului este mult sub așteptări, cel puțin în mediul online.
Astfel, pagina de Facebook a instituției a reușit, de la înființare (în urma cu circa două săptămâni) să atingă 60 de aprecieri și 72 de urmăritori.
În toată aceată perioadă, pe pagină s-au difuzat concertele pe care OMD-ul le-a plătit. Cel cu Azur, de exemplu.
OMD-ul nu are pagină de internet.
„OMD are pagină doar de Facebook ,încă nu avem site deoarece am reziliat contractul cu firma Blue Sky Advertising ( ei începuseră să facă site ,etc)! Urmează site ul abia după ce avem manual de identitate vizuală ,adică după concursul de soluții pentru logo!”, au precizat reprezentanții Asociației Resto, membri fondatori ai OMD-ului.
Instituția este condusă de George Măndilă, o persoană fără pregătire în turism, dar un apropiat al primarului liberal Vergil Chițac.
Recomandare: OMD-ul condus de Măndilă a gafat penibil. Primăria încearcă să dreagă busuiocul, în loc să îi ceară demisia
Cine a fondat OMD-ul și de ce
Organizația de Management al Destinației Mamaia-Constanța a fost înființată printr-o asociere între Primăria Municipiului Constanța și trei patronate din turism, cu scopul de a gestiona în comun, mai eficient, activitățile de promovare și management turistic pentru stațiunea Mamaia și municipiul Constanța.
Membrii fondatori ai OMD Mamaia – Constanța sunt:
- Municipiul Constanța, CUI 4785631, prin Consiliul Local al Municipiului Constanța, reprezentat de Vergil Chițac, în calitate de primar.
- Organizaţia Patronală Mamaia-Constanța, cu sediul în municipiul Constanța, Stațiunea Mamaia, Hotel Tomis, județul Constanța, reprezentată de Bucovală Nicolae, în calitate de președinte.
- Asociația Patronală Resto, cu sediul în Comuna Agigea, Sat Lazu, strada Muncii nr.3, punct de lucru în bd. Mamaia, Stație Pornire Telegondolă Mamaia, județul Constanța, legal reprezentată de Tortora Roberto, în calitate de președinte.
- Patronatul Marea Mamaia-Constanța, cu sediul în municipiul Constanța, Stațiunea Mamaia, bd.Mamaia, Construcția C1-Complex Hotel Victoria, Camera nr.5, demisol, județul Constanța, legal reprezentată de Puznava Ionuț Sebastian, în calitate de președinte.
Recomandare: George Măndilă, consilier al primarului Constanței, îi urează „La mulți ani” unei artiste care a murit acum doi ani
De unde vin banii
Potrivit statutului OMD, patrimoniul inițial al Asociației este reprezentat de aportul în numerar/ virament
bancar al membrilor fondatori, necesar acoperirii cheltuielilor de organizare şi funcţionare şi desfăşurării activităţilor proprii. Au depus bani: Municipiul Constanța – 45.000 lei, Organizația Patronală Mamaia-Constanța – 15.000 lei, Asociația Patronală Resto – 15.000 lei, Patronatul Marea Mamaia-Constanța – 15.000 lei.
Sursele de finanțare ale Asociației sunt următoarele:
a) contribuţiile membrilor fondatori la formarea patrimoniului iniţial.
b) cotizațiile anuale ale membrilor, care se vor stabili în Adunarea Generală a Asociaților;
c) taxa de Dezvoltare și Promovare a turismului și alte taxe speciale pentru promovare turistică colectate la nivel de destinație, stabilite și plătite conform art.484 din Legea nr.227/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data de 31 decembrie aferente anului precedent. Taxa de dezvoltare și promovare a turismului colectată la nivelul destinației turistice de către Municipiul Constanța, în procent de 100% va constitui cotizația Municipiului Constanța la Asociație, în baza art. 20 lit. i din OG 58/1998 cu modificările și completările ulterioare.
Sumele colectate din acestă taxă vor fi virate lunar în contul bancar al organizației de management al destinației de către primărie până la data de 10 ale lunii în curs pentru sumele încasate în luna precedentă. Sumele colectate din taxa de dezvoltare și promovare a turismului și necheltuite, deja existente la data înființării asociației, se vor vira de către Primăria Municipiului Constanța în contul Asociației Organizația de Management al Destinației Mamaia-Constanța.
d) alte sume virate de membrii asociației în scopul promovării și dezvoltării turismului;
e) resurse obținute în urma organizării de conferințe, simpozioane, ateliere, evenimente și alte manifestări specifice, în nume propriu sau în colaborare cu alte organizații, potrivit prevederilor legale;
f) dobânzile rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiţiile legii;
g) donaţii, sponsorizări sau legate;
h) finanțări externe atrase;
i) orice alte surse de venituri prevăzute de lege sau de prezentul statut.
Un comentariu la “OMD Mamaia Constanța: 1,78 milioane lei cheltuiți pentru promovare, 60 de aprecieri pe Facebook”