Operatorii portuari, scrisoare deschisă către Victor Ponta

port constanta
Portul Constanta

Operatorii din portul Constanța nu renunță la lupta cu conducerea Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța. Este o luptă, spun ei, care are ca obiect dezvoltarea eficientă a portului, a comunității portuare și, implicit, interesul public national.

”Va solicitam implicarea urgenta si determinarea autoritatilor abilitate, sa identifice solutiile optime si sa adopte masurile necesare pentru remedierea problemelor din Portul Constanta si pentru stabilirea unei strategii comerciale si de dezvoltare unitara, in vederea atragerii traficului de marfuri si cresterii atractivitatii acestuia in comparatie cu porturile concurente.vMentionam ca detinem si promovam constant solutiile de echilibrare si relansare a Portului Constanta”, spun reprezentanții asociației, în scrisoarea deschisă.

Aceștia atrag atenția asupra mai multor lucruri:

  1. Traficul in scadere pe grupe de marfuri in Portul Cta in avantajul altor porturi europene sau variatiunile haotice ale anumitor marfuri tranzitate, ce duce la instabilitate economica, datorita managementului deficitar si abuziv al APC,
  2. Concluziile Raportului de Control nr. 22539/09.06.2015 intocmit de catre Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, privind activitatea CN „Administratia Porturilor Maritime” S.A. Constanta desfasurata in perioada 2012 – 2015, dar si concluziile Raportului de control nr. 7879/485/03.03.2014 al Curtii de Conturi a Romaniei (Camera de Conturi Constanta) urmare a actiunii de control efectuata la aceeasi entitate in anul 2014, respectiv: deficiente constatate privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune lucrari publice si a contractelor de concesiune servicii, deficiente privind modul de asigurare a urmaririi derularii contractelor, achizitionare de servicii cu incalcarea prevederilor legale, etc.;
  3. Recomandarea privind sesizarea organelor de urmarire penala, avand in vedere indiciile de savarsire a unor fapte de natura penala de catre reprezentantii companiei nationale, gravele deficiente constatate in activitatea acesteia, cat si modul defectuos in care conducerea executiva si-a indeplinit atributiile si obligatiile contractuale;
  1. Problemele sesizate de catre comunitatea portuara, in mod constant, in ultimele 18 luni, a caror rezolvare nu mai poate fi amanata, deoarece acestea pot genera consecinte grave pentru Portul Constanta si economia nationala, respectiv:
  • Neimplementarea procedurii de subconcesiune, desi aceasta este reglementata legislativ;
  • Contracte de inchiriere abuzive, nelegale si deosebit de oneroase pentru operatorii portuari;
  • Chirii si tarife (tariful de utilizare a domeniului portuar – UDP) majorate unilateral, arbitrar si nefundamentat;
  • Neexecutarea lucrărilor de mentenanţă şi/sau de îmbunătăţire a infrastructurii domeniului portuar, respectiv neasigurarea facilităţilor contractuale pentru agenţii economici care operează în Portul Constanţa, raportat la nivelul ridicat al taxelor şi tarifelor percepute;
  • Lipsa oricărei viziuni de ansamblu referitoare la potenţialul de dezvoltare al Portului Constanţa, respectiv: lucrari de infrastructura realizate haotic, nerealizarea vreunui demers pentru stabilirea unor obiective de performanta, etc.;
  • Un Master Plan al Portului Constanta in total dezacord cu Master Planul General de Transport al Romaniei si care propune o serie de solutii pentru Portul Constanta, lipsite de fundament tehnic si economic;
  1. Solutiile privind remedierea problemelor curente existente la nivelul Portului Constanta propuse de comunitatea portuara, in numeroasele memorii, memorandumuri, materiale, dar ramase fara raspuns din partea autoritatilor implicate;
  2. Lipsa de interes, de implicare, lipsa unor actiuni concrete ale Ministerului Transporturilor, cu privire la sesizarile formulate, cat si la solutiile propuse de catre operatorii portuari;

”In contextul in care, Portul Constanta reprezinta un obiectiv economic strategic şi de importanţă națională, fiind principalul port naţional al României si al saselea mare port al Europei, consideram ca identificarea si aplicarea unor solutii privind problemele portuare reprezinta nu doar o necesitate, ci o prioritate a statului roman”, mai spun operatorii portuari.

 


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

M10 vrea ca o stradă din Constanța să se numească Petre Țuțea  

mie aug. 12 , 2015
  Partidul M10 Constanța a trimis o solicitare primarului Constanței. Vrea ca o stradă din oraș să se numească Petre Țuțea. ”Lipsa de consistență, de miez a vieții culturale naționale a anului 2015, dar mai ales perspectiva deloc optimistă a ridicării unei viitoare generații de excepție, ar trebuie să ne […]

V-ar putea interesa și: