Cardul de călătorie va schimba modul in care folosim transportul in comun. În fiecare autobuz vor fi montate câte 3 validatoare care vor permite validarea rapidă, confortabilă şi în condiţii de securitate a titlurilor de călătorie înregistrate. Pasagerii îşi vor putea încărca acest card cu un număr nelimitat de titluri de călătorie, iar sistemul va selecţiona întotdeauna soluţia cea mai avantajoasă pentru aceștia, atât la emitere, cât şi la validare.
Un alt avantaj îl reprezintă faptul că pasagerii își pot face un profil de călător foarte diversificat pentru ca CT BUS să dezvolte campanii de marketing personalizate.
„În Constanţa, îţi vei cumpăra singur, prin orice metodă, călătoria, abonamentul sau serviciul pe care tu ţi-l doreşti. Mai mult, vrem ca pe această infrastructură să construim punţi de legătură cu alte servicii. Visul meu este ca, în viitorul apropiat, să avem acest card cu care să ne ducem la Delfinariu cu copiii, să intrăm la muzeu, să putem să ne închiriem o bicicletă, să ne plătim parcarea, să putem să mergem cu autobuzul, ba chiar să ne putem interconecta cu metroul din Bucureşti, când ne programăm o vizită în Capitală.”
Decebal Făgădău, primarul municipiului Constanța
„Sistemul de e-Ticketing ABT va transforma mersul cu autobuzul într-o experiență și anulează întrebarea ,,De unde îmi iau bilet?”, pentru ca atât turiștii, cât și localnicii să considere CT BUS prima lor opțiune pentru mobilitatea urbană”.
Bogdan Niță, directorul CT BUS
Biletele pe hârtie vor deveni în scurt timp o amintire. Nu va mai fi nevoie de case de bilete, pentru că aceste carduri de călătorie vor putea fi achziționate de la orice agent economic echipat cu dispozitive mobile light (telefon sau tabletă), care le permit partenerilor să reîncarce conturile călătorilor fără a fi nevoie de infrastructuri complicate. De asemenea, va exista un portal web pentru călători, care va simplifica procesul de achiziţie. O persoană va putea gestiona atât contul propriu cât şi conturile membrilor familiei.
Programul va deveni funcţional în aproximativ şase luni. În primă fază, vor fi înlocuite tichetele de abonament de care beneficiază elevii şi pensionarii, apoi, pe rând, vor fi înlocuite abonamentele achiziţionate de călători şi, în final, biletele din hârtie.