Conduceam pe autostradă și am avut parte de o întâlnire nedorită: cu o piatră aruncată, probabil, de roțile mașinii din față.
Din fericire, nu a fost de mari dimensiuni, dar a lăsat semne vizibile în parbriz, adică o gaură și vreo trei crăpături mici, de doi-trei centimetri lungime, care plecau din ea.
Pentru astfel de pagube, există o soluție mai simplă decât schimbarea în întregime a parbrizului. Am găsit mai multe firme care repară crăpăturile din parbriz cu o tehnologie care se folosește de mulți ani. Am apelat la o firmă cu sediul pe strada Ion Lahovari, Glass Solutions. Metoda de reparație este, în mare, următoare. Se dă o gaură cu un burghiu fin chiar în locul de impact. Se montează apoi un aparat special, iar cu o seringă se injectează o rășină speciale care intră în crăpături. Se lasă câtea minute, apoi se montează un alt aparat, cu ultraviolete, care întărește acea rășină. Cam ca la stomatolog, am văzut și la ei același principiu, la plombe. După alte câteva minute, excesul de rășină se răzuiește și cam asta e tot.
Să nu vă așteptați la efecte demne de Photoshop. La final, veți vedea gaura dată cu burghiul, și nici crăpăturile nu vor dispărea în totalitate, dar circa 80% din ele, poate mai mult, dintr-o estimare proprie, vor dispărea. Un alt avantaj este că nu mai există riscul ca acestea să crească în dimensiuni.
În cazul meu, reparația a costat 50 de lei, pentru care se emite și bon fiscal. Operațiunea durează, în mod normal, circa 30 de minute.
Metoda funcționează numai în cazul crăpăturilor de mici dimensiuni. La cele mai mari, singura soluție este schimbarea parbrizului.