Parcarea verde de lângă Spitalul Județean Constanța nu mai este deloc verde.
Parcarea a fost inaugurată în 2012 și a reprezentat una dintre marile realizări ale viceprimarului Decebal Făgădău. I s-a spus „parcarea verde”, pentru că trebuia să fie o parcare eco, prietenoasă cu natura, un exemplu de clădire verde în spațiul public urban. La inaugurare, zeci de gradene erau agățate, pe exterior, la fiecare etaj. Acesta era, de altfel, singurul element verde. Între timp, acestea au dispărut, ca și plantele agățătoare care, probabil, ar fi trebuit să învelească, în timp, clădirea.
Fotografiile pe care le vedeți înfățișează o clădire gri și anostă, fără pic de verde.
Parcarea a fost inaugurată în 2012, are o capacitate de 265 de locuri și a costat circa 4 milioane de euro, banii provenind din fonduri europene. Multă lume s-a lăudat cu acest proiect sau și-a arogat merite. Elena Udrea, de exemplu, în calitate de ministru al Dezvoltării Regionale şi Turismului, a semnat contractul inclus în Planul Integrat de Dezvoltare al municipiului Constanța și l-a depus spre finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional. Nicușor Constantinescu, ex președinte al CJC, spunea că a realizat în zonă 600 de locuri de parcare și că în zonă nu va mai fi aglomerația care era. Bogdan Huțucă, pe atunci prefect, acum președintele PNL Constanța, felicita primăria condusă de Radu Mazăre pentru proiect:
„Problema parcărilor este una notabilă. Felicit Primăria pentru succesul acestui proiect, care reprezintă un pas, în opinia mea, către arhitectură urbanistică cu adevărat europeană”.
Primarul Radu Mazăre îl lăuda pe „viceprimarul său”, Decebal Făgădău:
„Şi viceprimarul meu, Decebal Făgădău, merită aplauze pentru că a muncit foarte mult la acest proiect. La fel, felicit şi constructorul, care a terminat lucrarea înainte de termen cu o lună”, a declarat Mazăre.
Decebal Făgădău spunea atunci (vă reamintim, în 2012) că se caută și alte zone în vederea construirii unor parcări. Nu s-a găsit niciuna, în acești șase ani.
Singurii contestatari au proiectului au fost unii arhitecți. Unul dintre ei a declarat că parcarea urâțește întreaga zonă și că ar fi trebuit să fie construită în spatele spitalului, în curtea interioară. I-am întrebat atunci pe reprezentanții primăriei de ce nu au construit parcarea subteran, ca în orașele civilizate ale Europei. Răspunsul: ar fi fost prea scump, nu s-ar fi obținut bani europeni pentru un astfel de proiect.