În municipiul Constanța se reabilitează câteva din bulevardele principale, cum ar fi Alexandru Lăpușneanu și 1 Mai. Pe lista de așteptare se află și I.C. Brătianu.
De pe toate vor dispărea locurilor de parcare. Este vorba de câteva mii. Acest lucru va duce la o problemă mare, mai ales pe bd. Lăpușneanu. Oamenii nu vor mai avea pur și simplu unde să-și lase mașinile.
Primăria afirmă că va construi o parcare în zona Casa de Cultură și că a identificat spații în Inel II pentru noi parcări. Ani Merlă, directoare în primărie de pe vremea lui Mazăre, a spus că în Inel II „vor fi realizare parcări pentru rezidenți.” Nu ne spune și unde, când vor fi gata și câte se vor construi.
Primarul Vergil Chițac a declarat, în cea mai recentă ședință de consiliul municipal, că proiectul de pe IC Brătianu „este în concordanță cu planul de mobilitate urbană durabilă pe care l-am votat în Consiliul Local. Și l-a asumat toată Constanța. Altfel nu puteam să primim finanțarea.”
Edilul liberal a mai spus că de vină este… Turcia.
„Nu confundați orașele din Transilvania, Banat, care au fost făcute după o arhitectură acum sute de ani, când în zona aia stăpânea Imperiul Austro-Ungar… De-aia ele sunt avansate că nici nu au probleme cu cadastrul față de noi… Nu comparați bulevardele de acolo, care au fost construite cum au fost construite, adică foarte bine, cu cele din Constanța, care, mă rog, ne place, nu ne place, a avut o influență mai turcească, să zicem. Asta este.”, a declarat primarul.
Declarațiile sale au fost contrazise de liderul de grup al consilierilor USR, Dumitru Caragheorghe.
„Domnule primar, Constanța este dezvoltată, cel puțin la jumătate secolului XIX, pe planurile proiectanților britanici, și ulterior are o dezvoltare urbanistică decât multe orașe din Transilvania, nu mai zic din vechiul regat. Vă contrazic categoric.”, a spus acesta.
„Eee. M-oți contrazice dumneavoastră, dar uitați-vă pe IC Brătianu și spuneți-mi unde le împingem pe toate. Să facem și pistă dedicată pentru bicicliști, să facem și, așa cum ne cere Uniunea Europeană, bandă dedicată pentru transportul în comun, să facem de toate.”, a replicat primarul.
Soluția englezilor
Una dintre soluții a pentru bulevardul Brătianu a oferit-o atât Universitatea din Londra, cât și proiectantul. A afirmat asta chiar Ani Merlă. Soluția este simplă și se aplică în multe orașe din lume.
„Au propus traseul de transport în comun pe mijlocul străzii, pe axul străzii. A fost și o astfel de propunere tot în ideea de a respecta și, mai mult decât atât, de a împăcat toate părțile. Nu a fost sustenabilă din alte motive.”, a spus directoarea din primărie, fără să spună care sunt motivele.
Această soluție este aplicată cu succes în multe țări din lumea, de la Olanda la Franța sau Anglia.
Ce a fost mai întâi: mașina sau Dobrogea românească?
Dobrogea a fost controlată de Imperiul Otoman timp de circa 500 de ani. Războiul de Independență din 1878 a readus însă Dobrogea la România. Dobrogea de Nord devine parte a Regatului României după recunoașterea independenței și cedarea Basarabiei de Sud către Imperiul Țarist, prin decizia Congresului de la Berlin. La 23 noiembrie 1878 autoritățile romanești au preluat oficial administrația Dobrogei. Trupele țariste au continuat să staționeze aici și la începutul anului 1879, un an aproape de la semnarea păcii.
Inginerul german Karl Benz poate fi numit inventatorul automobilului în accepție modernă, obținând un patent în 1886. Acesta era proprietarul unei uzine de motoare pe gaz, agregate ce erau proiectate chiar de cunoscutul inginer. Domnul Benz visa sa construiască o mașină propulsată de un motor cu ardere interna, însă unitățile sale, dar și motoarele Otto s-au dovedit a fi inutile pentru aceasta sarcină. Primele motoare moderne cu benzină cu adevărat eficace au fost realizate de Karl Benz, invenție patentată pe 29 ianuarie 1886, pe care a utilizat-o la o mașină cu trei roți. În 1885, Gottlieb Daimler realizează un motor cu ardere internă, care utiliza drept combustibil benzina și în anul următor, împreună cu Wilhelm Maybach, proiectează un automobil care să nu mai semene cu un vehicul tras de cai și prevăzut cu un astfel de motor.
Așadar, mașina a fost inventată după ce Imperiul Otoman nu mai stăpânea Dobrogea. Este de aceea hilar să dăm vina pentru desființarea parcărilor pe moștenirea otomană, din moment ce atunci nici măcar nu se inventaseră mașinile.
Ce se va întâmpla pe bd. I.C. Brătianu
Primăria a anunțat planurile pentru zona I.C. Brătianu.
„Pentru eliminarea disfuncționalităților existente (ambuteiaje în orele de vârf, viteză redusă de circulație a transportului public, lipsa pistelor dedicate exclusiv bicicliștilor) și prioritizarea transportului public se propune realizarea a câte unei benzi de circulație pe fiecare direcție de mers, benzi dedicate exclusiv mijloacelor de transport public (transformarea primei benzi de circulație în bandă dedicată exclusiv transportului public cât și desființarea spațiilor de parcare existente). Delimitarea dintre benzile de transport public și benzile de trafic general se va face prin intermediul unor separatori de circulație din cauciuc. Trotuarele se vor reabilita, urmând ca în cadrul lățimii trotuarelor să se realizeze, pe zonele unde spațiul existent permite acest lucru, piste dedicate exclusiv bicicliștilor, câte o pistă de biciclete pe fiecare sens de circulație. Acestea din urmă, vor avea îmbrăcăminte asfaltică colorată. Pistele de biciclete se vor încadra cu borduri 10 x 15 cm către trotuare cât și către zonele verzi adiacente. Lățimea pistelor de biciclete va fi de minim 1,20 m incluzând lățimea bordurilor de încadrare (minim 1,00 m îmbrăcăminte asfaltică colorată).”, se arată în document.
Vă recomandăm și: Constănțenii au mai multe mașini decât elvețienii
Pentru realizarea benzilor dedicate, a pistelor de biciclete și a unor trotuare cu lățimi care să respecte prescripțiile de proiectare este necesară reconfigurarea spațiului existent de pe bulevardul I.C. Bratianu.
Se desființează sensuri giratorii
Având în vedere că unul din obiectivele este prioritizarea transportului public, în cadrul proiectului s-a prevăzut desființarea unor sensuri giratorii (sensuri giratorii ale căror elemente geometrice nu respectă normativele în vigoare – AND 600) cât și reconfigurarea unor intersecții. Cele 3 intersecții giratorii existente:
1. Bd. I.C. Brătianu cu Strada Bucegi;
2. Bd. I.C. Brătianu cu acces Lidl (lângă strada Mircea Berberian);
3. Bd. I.C. Brătianu cu Strada I.L. Caragiale; se vor desființa urmând a se reconfigura ca intersecții semaforizate.
Totodată, se vor moderniza următoarele intersecții:
- I.C. Brătianu – Bucegi – Refugiu autobuz – intersecție semaforizată
- I.C. Brătianu – Lidl – intersecție semaforizată
- I.C. Brătianu – I. L. Caragiale – intersecție semaforizată
- I.C. Brătianu – TP 1 (în apropiere de strada Bravilor) – trecere de pietoni semaforizată
- I.C. Brătianu – TP 2 (în apropiere de strada Corbului) – trecere de pietoni semaforizată
- I.C. Brătianu – TP 3 (în apropiere de strada Labirint) – trecere de pietoni semaforizată
- I.C. Brătianu – Theodor Burada – intersecție semaforizată
- I.C. Brătianu – Oborului – intersecție semaforizată
- I.C. Brătianu – Avram Iancu – intersecție semaforizată
Valoarea investiției este estimată la o valoare de circa 109.354.740,65 lei. Perioada propusă pentru implementarea proiectului este de 18 de luni.
Un nemernic care ma jigneste spunand ca populatia orasului si-a asumat proiectele de mobilitate urbana (de altfel o porcarie ce ascunde jaf al banului public).Nu imperiul otoman si nici cel austro-ungar nu au relevanta asupra imbecilitatii si hotiei edililor locali .Ce justificare sa ai ca sa dispara cateva mii de locuri de parcare pe Bd Lapusneanu de exemplu.Proiectele nu trec si prin fata unor persoane cerebrale ? De ce s-au plantat stalpii de iluminat pe carosabil ,in loc sa fie amplasati intre copaci asa cum de altfel incepusera a se amplasa in urma cu cca.25 de ani ?S-ar fi castigat cativa metri buni,suficienti ptr .parcari,iar carosabilul s-ar fi aliniat la limita copacilor .Sigur smecheria a facut sa creasca cu cateva mii numarul bordurilor (se pare blestemate)….Sub aceasta asa zisa mobilitate urbana s-a urmarit consumarea a sute de mii de borduri si milioane de dale ,fara mila la banul public.La ce bun era necesar ca benzile destinate bicicletelor sa fie delimitate de borduri cand se puteau face delimitari cu vopsea (asa cum sunt in orasele europene si la cele din ardeal)?Tot imperiul otoman este vinovat ca pe str.Stefan cel Mare se toarna pe trotuare cateva mii de tone de betoane (pe aceste trotuare pot trece tancuri ),si mai ales sa se demonteze stalpii de iluminat montati in urma cu doar 1o ani ?
Poți să faci că în Dubai Constanța că tot nu o sa te mai aleagă nimeni în orașul ăsta
Aceste intersecții semaforizate nu vor face decât să lungească timpul de parcurgere bulevardului IC Brătianu.Intersecțiile cu sens giratoriu de la pod butelii și ipmc vor rămâne în continuare. aglomerate cozile se vor întinde pe sute de metri.In incintă fostului ipmc Dedeman va construi un mare magazin și sa vezi aglomerație.Un bulevard aerisit care avea doar trei intersecții semaforizate se va pricopsi cu încă opt .Daca ai ghinionul să prinzi toate stopurile până la bd Ferdinand durata călătoriei se va lungi cel puțin cu 20 minute.Cea mai tare glumă este că autoritățile pun in dezbatere publică aceste proiecte.Dezbaterea publică este între ei,doleanțele cetățenilor nu sunt luate în seamă .Pistele de biciclete care sunt trasate între trotuar și stația de autobuz vor duce la multe accidente.Omul va alerga sa prindă autobuzul care oprește in stație iar când va traversa pistă va fi lovit de un biciclist .De la cap linie 48 până la podul CFR in zona case bulevardul are patru benzi trotuare înguste ,unde se vor face benzi pentru autobuze piste pt bicicliști.Banii care se folosesc pt distrugerea IC Brătianu puteau fi bine folosiți pentru lărgirea Str Eliberării la patru benzi.Singura speranță a locuitorilor din zona este ca lucrările să întârzie și la alegerile locale să scăpăm de acest primar pe care populația îl urăște tot mai mult.
Când vine vorba de masuri asupra populației „administrative” se invocă Uniunea Europeană la fel și masurile restrictive. Ce mă întreb eu unde dracu e descentralizarea aia și libertatea de a alege. Personal cred că local suntem conduși de „plagiatori ” care nu știu decât să copie din altă parte.
UE vrea standardele lui Ceaușescu toată Europa la fel? ((((( Mă mir. ((((
Așa cum zicea unul celebru se pare că inteligența umană pe planetă e în scădere. Recent mam convins de acest lucru și în foarte scurt timp inteligența artificială odată ce va fi capabilă să preia puterea de decizie va unii modulele artificiale și va fi instantaneu de câteva ori peste umanitate iar de aici va mai fi puțin până să ne dea la parte ca specie. În Constanța administrativ în ultimul timp e o mare mizerie.
primarul si consilierii cu oameni educati si instruiti si veti trai altfel. Nu va mai dati votul catre partidele actuale.
Constanta este varza, nici in 10 ani nu se vor termina gropile!
Statistic vorbind, Constanta este localitatea cu cele mai multe autoturisme din Romania! Pe cap de locuitor. Tot orasul este asfixiat,si pe strazi si pe trotuare, de masini. Macar bulevardele sa fie degajate. Stiu ca doare ce spun.
Cu respect -ideea nu este rea insa de pe toate bulevardele vor dispărea zece mii de locuri de parcare.In curând autobuzele preorășenești nu vor mai avea voie să intre în oraș
Pentru cine construiești benzi unice pentru o singură linie de autobuz blochezi jumătate din bulevard.Despotul ne spune că sunt bani europeni gratis,dar uita că cinsprezece miliarde de euro trebuie să-i dăm înapoi cu dobândă.De acord bulevardele trebuiesc modernizate dar nu toate deodată.
Am depășit imperiul Otoman? Nu cred !
Don’ Primar, cam semănați cu un meșter care ia lucrări si avansuri din 10 locuri si nu termina niciuna…și tot mesterul este cel mai ofuscat atunci cand îl întrebi daca mai revine pe la tine, ca te ține cu casa răvășită…e veche schema si (noi) prostii suntem cam aceeasi…dar pe la noi acasa numai călcați…și vă luăm si sculele
Don’ Primar, cam semănați cu un meșter care ia lucrări si avansuri din 10 locuri si nu termina niciuna…și tot mesterul este cel mai ofuscat atunci cand îl întrebi daca mai revine pe la tine, ca te ține cu casa răvășită…e veche schema si (noi) prostii suntem cam aceeasi…dar pe la noi acasa numai călcați…și vă luăm si sculele
D-le primar
Despre „farmecul zonei”ati auzit? Străzi mici, mașini înghesuite, colturi cu case vechi, tradiționale….
Vreți betoane și asfalt peste tot? Dar pe noi, cetățenii terminați psihic, care zilnic ne urcam cu mașinile pe capace inalte și denivelări de nu le mai știm locul s
i numărul, pe noi ne intreaba cineva, ceva? E orașul Dvs, cumva? Ne vedeti sclavi și paria prin Tomis? Asa veți rămâne în istoria orașului antic: Demolatorul! De 3 ani mestecam praf, reziduri de decopertări și seceta. Nu tu parcuri verzi, iarba udata, un loc amenajat sa te odihnești….nimic. Sunteti pierdut în propriul dvs haos.
Și noi ce vina avem?