Patronatul Intreprinderilor Mici si Mijlocii Constanta deruleaza, in perioada 1mai – 30 iunie 2016, o campanie de advocacy care are ca obiectiv realizarea unui parteneriat public – privat, in scopul sporirii gradului de transparenta al institutiilor publice si al gradului de responsabilitate al decidentilor politici fata de intreprinzatori, pentru dezvoltarea si consolidarea mediului de afaceri local, cu precadere al intreprinderilor mici si mijlocii.
Aceasta campanie este rezultatul demersurilor organizatiei de reprezentare a intereselor imm-urilor locale, avand ca suport nevoile reale ale intreprinzatorilor, cat si expertiza acumulata de specialistii in lobby din echipa Patronatului IMM Constanta, implicati activ si responsabil in toate campaniile electorale incepand din anul 2004.
Etapele campaniei de advocacy sunt:
- Realizarea unui studiu care propune identificarea viziunii candidatilor la functia de primar al municipiilor Constanta, Mangalia si Medgidia, referitoare la dezvoltarea mediului de afaceri local.
- Incheierea unui acord preelectoral cu candidatul care a prezentat cel mai realist Program de sustinere si consolidare a mediului de afaceri local.
- Incheierea unui parteneriat public – privat intre Patronatul IMM Constanta si Administratia Publica Locala.
REZULTATELE STUDIULUI :
Capitolul 1
TRANSPARENTA – date de contact
Municipiul | Nr candidati inscrisi | Nr candidati care au primit materialul | Nr candidati fara date de contact | % |
Constanta | 12 | 8 | 4 | 66,6% |
Mangalia | 7 | 6 | 1 | 85,7% |
Medgidia | 7 | 5 | 2 | 71,4% |
TRANSPARENTA – Program electoral
Municipiul | Nr candidati inscrisi | Nr candidati care Program electoral publica | Nr candidati pentru care nu am gasit Program electoral | % |
Constanta | 12 | 4 | 8 | 33,3% |
Mangalia | 7 | 1 | 6 | 14,2% |
Medgidia | 7 | 1 | 6 | 14,2% |
S-a observat un dezinteres major al unor candidati in ceea ce priveste vizibilitatea datelor de contact, a filialelor locale ale partidelor politice ce le reprezinta, cat si a programului de campanie si expunerea viziunii lor de management la nivelul administratiei locale pe care si-au propus sa o conduca.
Capitolul 2
RESPONDENTA
Municipiul | Nr candidati inscrisi | Nr candidati care au primit materialul | Nr candidati care au raspuns | % |
Constanta | 12 | 8 | 3 | 37,5% |
Mangalia | 7 | 6 | 0 | 0 % |
Medgidia | 7 | 5 | 1 | 20 % |
Din aceasta perspectiva, s-a constatat slaba cunoastere a conceptului de advocacy a candidatilor, fapt ce a condus la o reticenta crescuta de a da curs solicitarii campaniei Patronatul IMM Constanta. (15.38% reprezentand procentul total al celor care au raspuns).
Numarul redus de raspunsuri din partea candidatilor, denota absenta implicarii acestora fata de interesele si nevoile intreprinzatorilor locali, cat si lipsa viziunii si transparentei masurilor privind politicile publice la nivel local.
CONCLUZII :
In urma centralizarii datelor acestui studiu,
- Avand in vedere nevoile exprimate de intreprinzatorii locali,
- Tinand cont de interesul legitim al imm–urilor locale de promovare a unor politici publice sustenabile,
Patronatul IMM Constanta recomanda:
- Sustinerea candidaturii domnului Vergil CHITAC la functia de primar al municipiului Constanta.
- Sustinerea candidaturii domnului Valentin VRABIE la functia de primar al municipiului Medgidia.
(Comunicat de presă)