Călătoria cu un TGV (Train à Grande Vitesse) este o experiență. Trenul atinge o viteză de 300 de kilometri pe oră. Imaginați-vă că puteți ajunge de la Constanța la București în mai puțin de o oră, mult mai confortabil decât cu mașina. Sau că drumul dintre Constanța și Cluj durează două ore și un pic.
Ei bine, pentru Franța, patria TGV-ului, 300 de km pe oră este prea puțin. Pe 9 septembrie, Christophe Fanichet (Președinte și CEO al SNCF Voyageurs), Alain Krakovitch (Director al TGV-Intercités), Xavier Ouin (Director industrial al SNCF Voyageurs) și Jean-Baptiste Eyméoud (Președinte Alstom Franța) au dezvăluit linia de producție a viitorului TGV.
TGV M va rula pe rețeaua națională din 2024. Mai multă capacitate, mai ecologic, mai conectat, mai accesibil – așa este prezentat.
Va avea o viteză de 350 de km pe oră!
Va beneficia de o modularitate fără precedent, care face posibilă ajustarea cât mai aproape a numărului de vagoane la nevoile pieței (7, 8 sau 9), dar și posibilitatea de a transforma rapid un spațiu de clasa I într-un spațiu de clasa a II-a și invers, pentru a reconfigura interiorul prin eliminarea sau adăugarea de scaune, biciclete sau spații pentru bagaje etc.
De asemenea, va creștere cu 20% spațiul la bord, adică va putea transporta 740 de pasageri, față de maximul actual de 634.
Amprenta de carbon a TGV M este cea mai mică de pe piață și 97% din componentele trenului sunt reciclabile. Cu o reducere de 32% a emisiilor de CO², TGV M este pe deplin în concordanță cu angajamentele de mediu ale Grupului SNCF.
Toate procesele de operare TGV trebuie modificate, indiferent dacă sunt legate de conducere, supravegherea traficului, pregătirea trenului în stații sau de parcare, depozite și curățare.
Căile Ferate Franceze au comandat în 2018 un număr de 100 de trenuri, în valoare de 2,7 miliarde euro, și și-au exercitat opțiunea de a mai cumpăra 15, pentru 590 de milioane euro, în august 2022.
Recomandare: Franța apără România. Macron a anunțat instalarea pe termen lung a unei brigade de luptă