Portul Constanța, la un pas de a intra în top 10 al celor mai importante porturi din Europa

O cantitate de 3,5 miliarde de tone de marfă a fost manipulată anul trecut în total în porturile din UE, în creştere cu 4% comparativ cu 2020, după o scădere de 7% în 2020, comparativ cu 2019, din cauza pandemiei de Covid-19 şi a restricţiilor introduse ulterior, arată datele publicate miercuri de Eurostat.

Portul Constanța a avut în 2021 cea mai puternică creştere în clasamentul principalelor 20 de porturi europene. A urcat pe locul 11, de pe locul 16, în condiţiile în care cantitatea de marfă manipulată s-a majorat cu 26% O creştere mai mare a fost înregistrată doar de portul Zeebrugge din Belgia, cu un avans de 27%.

Constanţa a devansat portul Pireu din Grecia, care a căzut de pe locul nouă până pe locul 13, ca urmare a unei scăderi de 10,4% a cantităţii de marfă manipulată.

Ţările de Jos au rămas cel mai mare transportator maritim de marfă din UE şi în anul 2021. Porturile din Ţările de Jos au manipulat 590 de milioane de tone de marfă, cu 32 de milioane de tone mai mult decât în 2020, adică 17% din volumul total al mărfurilor manipulate anul trecut în UE. Pe locurile următoare se situează Italia şi Spania, fiecare cu o pondere de 14%.

În topul celor mai mari porturi, Rotterdam (435 milioane de tone), Antwerpen (216 milioane de tone) şi Hamburg (111 milioane de tone), toate amplasate pe coasta Mării Nordului, şi-au menţinut poziţiile de cele mai importante porturi din UE, atât în termeni de cantitate brută de marfă manipulată cât şi după volumul containere manipulate.

Cantitatea de mărfuri manipulată în principalele cinci porturi europene

Urmează în ordine Amsterdam, Algeciras (Spania), Marseille (Franţa), Valencia (Spania), Trieste (Italia), Le Havre (Franţa), Barcelona (Spania) cu 53,6 milioane de tone de marfă şi, pe locul 11, Constanţa cu 49,861 milioane de tone de marfă manipulată în 2021, în creştere faţă de 39,44 milioane de tone în 2020. După Constanţa se situează porturile Genova, Pireu, Bremen şi Gdansk.

V-ar putea interesa și: Portul Constanța face parte din noul Drum al Mătăsii. DP World investește peste 70 de milioane de euro într-un nou terminal de 16 hectare

Potrivit Eurostat, în 2021 comparativ cu 2020, 16 state membre au înregistrat o creştere a activităţilor portuare la capitolul mărfuri, însă România a avut cea mai mare creştere procentuală (12,5%).

De asemenea, în perioada 2011-2021, doar şapte state membre au înregistrat o scădere a activităţilor portuare. În contrast, Polonia şi România au avut cele mai mari creşteri relative, de 67,4% respectiv 36,5%.

Cele mai importante cinci porturi de pasageri din Europa au fost Messina – Italia, Reggio di Calabria – Italia, Pireu – Grecia, Paloukia Salaminas – Grecia, Perama – Grecia.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Un comentariu la “Portul Constanța, la un pas de a intra în top 10 al celor mai importante porturi din Europa

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

O zonă din Constanța a rămas fără apă caldă și căldură pentru a treia oară în șase zile

joi nov. 17 , 2022
O zonă din Constanța rămâne și astăzi fără apă caldă și căldură. Este pentru a treia oară în șase zile când se întâmplă acest lucru. Termoficare SRL spune că măsura a fost luată în vedere demarării lucrărilor de modernizare a rețelei termice de transport, lucrări ce se desfășoară în cadrul […]

V-ar putea interesa și: