Portul Constanța a atins anul trecut un record de trafic de mărfuri, datorită cerealelor tranzitate prin el, în special a celor din Ucraina. Datele din acest an arată că 2023 va însemna un nou record.
Au existat însă și voci care spun că aglomerația este mult prea mare și că portului românesc nu-i face bine acest trafic.
Sunt însă sau nu benefice cerealele din Ucraina pentru portul Constanța?
„Sunt benefice pentru port! Portul Constanța nici nu a fost proiectat să tranziteze atâta volum de trafic. Nu e o problemă ACUM. Gândiți-vă însă așa. Războiul se va termina, iar Ucraina, măcar pentru o perioadă, nu o să mai aibă porturi la Marea Neagră. Va fi nevoită să vină pe infrastructura apelor interioare, adică Dunării. Totul se va tranzita prin România și Polonia. Va începe reconstrucția Ucrainei. Acum pleacă foarte multă marfă. O să vină însă foarte multă marfă. Greul va fi pe Constanța. Nu ai alte coridoare de transport: avion, cale ferată sau barje. O presiune poate mai mare decât la grâne, poate.”, a declarat Anton Antoniadis, președintele Asociației Romanian Ports Development.
Acesta sune că trebuie să ne gândim ce va fi în continuare.
„Acum nu există om care are o firmă în port să nu-și dorească să aibă un siloz. Prima dorință la peștișorul de aur este „Dă-mi și mie un siloz”. Dar ce faci după aia când încep să intre mărfuri convenționale: ciment, oțel beton, BCA, fier, etc. Unde o să le operezi, cum?”, întreabă acesta, retoric.
Emisiunea poate fi urmărită în întregime mai jos.
Recomandări:
În Portul Constanța, directorii au salarii mai mari decât președintele României