Dacă este adevărat ce se spune, că portul reprezintă oglinda economiei întregii țări, am putea afirma că România a (re)devenit o țară agricolă. Asta arată datele statistice întocmite de Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime“ S.A. Constanța.
Potrivit acestora, traficul total de mărfuri înregistrat în porturile maritime românești a fost de 33,41 milioane tone în perioada 1 ianuarie-31 iulie 2015, iar mai mult de o treime din trafic a fost realizat de cereale, respectiv 12,68 milioane tone. Se remarcă o creștere spectaculoasă față de perioada similară a anului trecut a acestei categorii de mărfuri (83,79%), când se înregistrau numai 6,9 milioane tone, în condițiile în care traficul total de mărfuri crește cu numai 18,6%, de la 28,17 milioane tone în primele șapte luni ale anului trecut.
Fără „explozia“ cerealelor, porturile maritime românești ar fi intrat pe un puternic trend descendent. Alte grupe de mărfuri care au înregistrat creșteri de trafic au fost: combustibili minerali solizi (129,5%), minereuri și deșeuri neferoase (29,56%), produse petroliere (22,44%). “În totalul traficului de mărfuri derulat prin porturile maritime românești în perioada analizată cerealele au o pondere de 38%, petrolul brut 11,23%, articolele diverse 11,6%, produsele petroliere 9,4%“, a precizat Valeriu Ionescu, directorul general al CNAPMC. Scăderi de trafic s-au înregistrat la minereuri și deșeuri de fier (53%), produse chimice (57%).
Continuarea o puteți citi în România libera.