Povestea incredibilă și tragică a unui comandant de navă român, pe prima pagină a celui mai mare ziar de business din lume

„Căpitanul a murit. La șase săptămâni după, era încă pe navă.” Acesta este titlul apărut pe prima pagină a ziarului Wall Street Journal, cea mai mare publicație de business din lume.

Articolul descrie povestea incredibilă și tragică a comandantului de cursă lungă Dan Sandu, care a murit în ultimul voiaj înainte de pensionare şi care apoi timp de 6 luni, trupul nu a putut fi debarcat de pe navă, rămânând în frigider.

După 40 de ani de navigat pe mare, în aprilie anul acesta, în ultimul său voiaj înainte să se retragă, căpitanul Dan Sandu a căzut în cabina sa pe nava MV Vantage Wave, şi a scris ultimul email către soţia sa, spunându-i că ”nu se simte bine, dar totul va fi bine”.

Luna trecută, nava era lângă Emiratele Arabe Unite, şi a trimis un mesaj care deja era familiar. Căpitanul Sandu era mort şi corpul său era în frigiderul navei deja de 6 luni, călătorind în lume lângă fructele, legumele şi carnea echipajului.

Aceasta era a 13-a ţară pe care vasul încerca să o convingă să primească corpul neînsufleţit al căpitanului, pentru a-l trimite înapoi în România.

Căpitanul Sandu, un bărbat de 68 de ani, a devenit un incident diplomatic. ”Tot ce ne doream era să îl primim înapoi acasă. Cum se poate întâmpla asta în 2021?”, a scris Andrei Sandu, fiul căpitanului. Regulile stricte care guvernează porturile lumii previn debarcarea cadavrelor care ar putea fi infectate cu COVID.

Deşi pandemia s-a mai diminuat, restricţiile rămân, ceea ce face navele precum Vantage Wave să traverseze oceane în căutarea unui port unde să debarce un membru decedat al echipajului.

Cariera căpitanului Sandu începuse pe vremea regimului comunist condus în acea perioadă de Nicolae Ceauşescu şi a durat pănă la sfărşitul Războiului Rece. Prima lui călătorie a fost către China în 1970, în perioada de după moartea preşedintelui Mao, unde a cumpărat nişte boluri de porţelan în formă de scoici.

În anii 1980, a început să facă contrabandă de suveniruri şi ce mai transporta acesta în valiza sa: un kilogram de cafea, o statuie în formă de Sphinx din Egipt şi un VCR (aparat de înregistrare video).

Mai mult despre caz puteți citi AICI.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Constanța va avea două clădiri de birouri clasa A

mar nov. 23 , 2021
Municipiul Constanța nu are nicio clădire adevărată de birouri. Dacă o companie vrea să închirieze niște spații, practic nu are unde. Sunt, e drept, două asemenea imobile, pe bulevardul Mamaia, dar nu corespund cerințelor moderne. În plus, sunt ocupate. Lucian Asănăchescu, CEO al IMRA Real Estate din Constanţa, a declarat, […]

V-ar putea interesa și: