Premierul Nicolae Ciucă s-a întâlnit miercuri cu liberalii din Prahova, cărora le-a transmis că la „rotativa” guvernamentală PNL va încerca să ia Ministerul Transporturilor, condus acum de Sorin Grindeanu de la PSD, pentru a debloca proiectele de infrastructură, au declarat surse liberale pentru HotNews.ro.
Declarația vine în contextul în care PSD nu ar fi dispus că cedeze Transporturile, în acest moment, deși acest lucru este prevăzut în protocolul semnat de PNL și PSD la constituirea actualei coaliții.
„Dorim ca preluarea Ministerului Transporturilor de către un membru al PNL să dea un nou impuls realizării de infrastructură din România. România trebuie să devină un mare șantier, nu o șezătoare de politicieni care se uită la sondajele de opinie”, ar fi declarat premierul potrivit surselor citate.
Dacă MT trece la PNL, cel mai probabil vor urma schimbări importante în instituțiile subordonate. În județul Constanța, printre acestea se numără Administrația Porturilor Maritime, Administrația Canalelor Navigabile și Ceronav.
Este greu de crezut că noul ministru nu va încerca să-și impună oamenii la conducerea lor. Mai ales că PSD a promis numiri bazate pe OUG 109, dar nu a făcut nimic.
„În urmă cu aproximativ o lună am lansat o licitaţie prin care recrutăm o firmă care se va ocupa de aplicarea OUG 109 (Ordonanţa de urgenţă nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice – n.r.) în toate companiile, instituţiile, autorităţile din coordonarea Ministerului Transporturilor. Nu poţi să ai un management performant dacă schimbi şi pui sub semnul întrebării activitatea cuiva din patru în patru luni şi urmează două luni, iarăşi patru luni, iar două luni. Ăsta nu este management performant şi nu poate să continue lucrurile în acest mod”, a declarat Sorin Grindeanu, în martie 2022, într-o conferinţă de presă susţinută la Constanţa.
Dimpotrivă, în consiliul de administrație al APMC au apărut doi PSD-iști care nu au cele mai înalte studii în domeniu. Ministrul a avut o explicație. O găsiți AICI.
În acest moment, APMC este condus de Florin Vizan, numit în funcție recent de ministrul Sorin Grindeanu. Cei doi au luat măsuri curajoase împotriva unor lideri PSD locali, dar și asupra firmelor lui Gabriel Comănescu, omul de afaceri care l-a susținut pe liberalul Vergil Chițac în campaniile pentru Primăria Constanța. Grindeanu a declarat că nu îl interesează dacă sancționează pesediști sau nu, atât timp cât are legea de partea sa.
Recomandare: Portul Constanța avea 6 directori în vară. Acum a ajuns la 10
La conducerea ACN se află un lider PSD, Dan Georgescu. Acesta ocupă și funcția de consilier municipal și vrea să candideze din partea PSD la funcția de primar al municipiul Constanța. A fost (probabil că este în continuare) un apropiat al lui Nicușor Constantinescu și Radu Mazăre. Are contract de mandat din 1 septembrie 2019, deci în toamna acestui an se împlinesc 4 ani. Directorul ACN câștigă mai bine decât președintele României (detalii AICI).
CERONAV este condus de ani buni de Ovidiu Cupșa, liberal vechi, dar care nu mai este în grațiile partidului. De fapt, dacă întrebi la partid, ți se va spune cel mai probabil că nici nu se mai știe că e membru. Diplomat, abil, cu rezultate, a reușit să supraviețuiască în funcție unui mare număr de miniștri ai transporturilor. E director din 2012.
Despre cine ar putea veni în locul lor vom vorbi într-un alt articol.
O observație de final. PNL va avea ocazia, dacă va prelua MT, să desființeze și taxa pentru traversarea podurilor peste Dunăre, așa cum a promis. Sorin Grindeanu se opune pe motiv să se pierd câteva milioane de euro.