Ca urmare a verificărilor întreprinse de comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în marile lanțuri de magazine, din ultima perioadă, și a neregulilor majore constatate, cu acest prilej, președintele Autorității, Mihai Culeafă, a decis să aibă o serie de întâlniri cu reprezentanții de top ai acestora.
Astfel, pe 7 decembrie 2021, au răspuns pozitiv invitației, participând la dialog, la sediul ANPC, reprezentanții marilor retaileri cu acționariat german – Kaufland, Lidl, Penny, Selgros și Metro. Discuția a avut ca temă principală calitatea produselor și consumatorul roman, fiind dezbătute, de asemenea, și subiecte legate de promoții și modul în care sunt ele derulate, de curățenia în magazine sau raportul comercial dintre marile lanțuri de desfacere cu amănuntul și consumator.
În cadrul discuției, președintele Mihai Culeafă a subliniat faptul că proiectul său de suflet este acela de a vedea cât mai multe produse românești autentice și de calitate pe mesele românilor și, implicit, pe rafturile marilor magazine, exprimându-și speranța că acest subiect va găsi, cât mai curând, rezonanță în politica de dezvoltare a comercianților din România.
Ca o concluzie a întâlnirii, președintele ANPC le-a solicitat marilor retaileri prezenți la discuție să găsească, în cel mai scurt timp, soluții concrete de remediere a situațiilor constatate la verificările din ultima vreme, în scopul creșterii calității vieții românilor, propunându-le continuarea dialogului, periodic, în beneficiul consumatorilor.
„Putem fi parteneri cu operatorii economici doar dacă respectă consumatorul altfel, manifestăm toleranță zero pentru abaterile de la lege pe care le constatăm. Am afirmat de multe ori acest lucru și ne vom asigura că se întâmplă, menținând un nivel constant al controalelor, așa cum i-am obișnuit pe cetățeni, în ultima vreme. Scopul nostru este ca drepturile consumatorilor să fie respectate așa cum prevede legea nu doar la noi, ci în toate țările Uniunii Europene”, a declarat Mihai Culeafă, președintele ANPC, la finalul întâlnirii.