TERMOFICARE Constanța SRL a anunțat miercuri că, potrivit legii, „începerea perioadei de încălzire pentru consumatorii de tip urban va avea loc după înregistrarea, timp de trei zile consecutiv, între orele 20:00 – 6:00, a unor valori medii zilnice ale temperaturii aerului exterior de +10 grade Celsius sau mai mici”.
„Întrucât prima parte a lunii noiembrie a acestui an s-a caracterizat prin temperaturi exterioare peste cele de mai sus, iar prognoza meteo ne indică scăderea semnificativă a temperaturilor aerului în următoarele zile, municipalitatea a stabilit ca începerea furnizării căldurii să se facă în data de sâmbătă 12 noiembrie a.c., dată la care sunt îndeplinite cerințele.”, a anunțat firma.
„Acțiunea se derulează progresiv, având în vedere dimensiunile sistemului de termoficare și starea de degradare a conductelor, cauzată de lipsa investițiilor din ultimii 30 de ani în special în rețeaua de transport a agentului termic.”, a mai anunțat Termoficare.
„Cu toate că prețurile la energie, carburanți și materiale, au crescut semnificativ în ultima perioadă, autoritatea publică locală, prin grija față de consumatori, a făcut eforturi să mențină prețul local al energiei termice facturată populației la 450 lei/Gcal, începând cu 1 noiembrie 2022.”, au mai transmis reprezentanții societății.
Cei de la Termoficare Constanța SRL au omis să precizeze că diferența de preț va fi suportată de toți contribuabilii, inclusiv cei care nu sunt racordați la sistemul centralizat.
Asociațiile de proprietari care doresc amânarea furnizării agentului termic pentru încălzire pot solicita în scris acest lucru, prin reprezentanții legali, la registratura instituției din str. Badea Cârțan nr.14A sau prin email, la adresa: office@termoficare-constanta.ro.
Consumatorii de energie termică, inclusiv asociațiile de proprietari, au obligația de a se asigura că instalațiile proprii de alimentare cu energie termică sunt în stare de funcționare și că sunt finalizate lucrările din interiorul imobilelor, inclusiv operațiunile de aerisire a caloriferelor din apartamente.
Dispeceratul societății TERMOFICARE Constanța și echipele de intervenție lucrează pentru soluționarea problemelor apărute în teren. Sesizarea problemelor care vor apărea se va face la telefon nr.: 0341.461.000 sau 0241.616.792.
În 2021, furnizarea agentului termic a început pe 1 noiembrie.