Primăria Constanța vrea să modifice regulamentul parcărilor, la presiunea partidelor din consiliul local, în special a celor din opoziție, și a constănțenilor. Regulamentul actual este greșit în multe privințe, unele de esență, și trebuie schimbat.
Instituția a lansat în transparență decizională, pe data de 1 septembrie 2022, două proiecte de modificare a regulamentului. Unul propus de PNL – USR și unul propus de PSD.
Potrivit legii, proiectele trebuie să stea în consultare publică cel cel puțin 30 de zile lucrătoare înainte de supunerea spre avizare de către autoritățile publice. Ei bine, cele 30 de zile au trecut deja, iar dinspre primărie nu vine niciun semn că unul din proiecte va fi supus aprobării consiliului municipal. E drept, legea nu prevede și un termen maxim.
Surse din interiorul PNL spun că primarul Constanței se gândește încă la cum să modifice regulamentul, nefiind pe deplin mulțumit de propunerile consilierilor.
Vă reamintim că proiectul PSD prevede că tariful pentru zona zero scade de la 4 lei la 2 lei și că parcarea în intervalul orar 20:00 – 08:00 este gratuită. În cel al PNL – USR, prețul rămâne același. În ambele se introduc mai multe tipuri de abonamente și mașinile hibrid pot parca gratuit. Detalii AICI.
Ambele regulamente păstrează însă regula introdusă de Radu Mazăre, și anume care locurile de parcare rezidențiale să se acorde pe principiul „primul venit, primul servit”. În țările europene civilizate, locurile rezidențiale nu sunt rezervate nominal, ci sunt puse la dispoziția tuturor celor care locuiesc în zonă, contra unei sume modice sau nu. Ele pot fi ocupate de orice rezident. Deși soluția din România nu se aplică mai pe nicăieri, consilierii nu vor să renunțe la ea. Unul din motive este nemulțumirea celor care au deja locuri de parcare (printre care se află, cel mai probabil, și factori de decizie din primărie).
Primarul Chițac și viceprimarul Florin Cocargeanu au declarat public faptul că ar fi dorit ca aceste locuri să fie scoase la licitație dacă sunt mai mulți doritori, așa cum se întâmplă în orașe precum Tulcea, Brașov, Iași, sectoare din București, etc. În unele din ele, soluția a fost impusă de instanță.
V-ar putea interesa și:
Confort Urban a dat liber la parcarea pe trotuar
Șantier și pe strada Mircea cel Bătrân din Constanța. Proiectul prevede 5.184 de stâlpi antiparcare