Primăria Municipiului Constanța, prin Direcția Generală de Asistență Socială, pune la dispoziția locuitorilor linia telefonică gratuită HELPLINE, prin care orice persoană poate lua legătura cu o echipă de psihologi gata să ofere consiliere tuturor celor care au nevoie, pentru reducerea efectelor izolării la domiciliu.
Ședințele de consiliere telefonică HELPLINE oferă servicii adaptate nevoilor individuale ale persoanelor vizate pe categorii de vârstă (0-3 ani, 3-18 ani, peste 18 ani):
- suport pentru controlul emoțiilor negative;
- suport pentru gestionarea atacurilor de panică și a stărilor de anxietate generate de abundența informațiilor referitoare la COVID-19;
- oferirea de recomandări pentru părinți despre cum să îi liniștească și să îi protejeze pe copii;
- focusarea pe aspectele pozitive ale petrecerii timpului în familie, pe îmbunătățirea relațiilor familiale și a timpului petrecut împreună cu copilul;
- oferirea de alternative plăcute dar și educative de petrecere a timpului liber la domiciliu.
„Toți avem exact aceeași putere în aceste momente. Este extrem de important să păstrăm igiena, să luăm toate măsurile ce ne sunt indicate și, mai ales, să evităm toate deplasările inutile. Vă rog din suflet, STAȚI ACASĂ!”
Decebal Făgădău, primarul municipiului Constanța
Restricționarea deplasărilor, necesitatea de petrecere a timpului liber de către copil la domiciliu, lipsa interacțiunii sociale (cercuri de prieteni, locuri de joacă, parcuri, etc.), poate conduce la probleme de adaptare a copilului la limitările propuse generând stări de neliniște, anxietate sau chiar panică.
Orice persoană aflată în dificultate emoțională cauzată de izolarea la domiciliu va găsi la celălalt capăt al telefonului, personal specializat gata să ofere sprijin și asistență.
Programul de funcționare este de luni până joi, între orele 08:00 – 16:30 și vineri, între orele 08:00 – 14:30.