Primarul Constanței, Vergil Chițac, a cerut opinia locuitorilor Constanței, pe Facebook, în spinoasa problemă a parcărilor.
„Dragi constănțeni, vă rog să-mi spuneți părerea voastră. Vă doriți un oraș în care spațiul public să fie folosit pentru plimbare, relaxare și recreere? Sau un oraș ale căror străzi, trotuare și spații verzi lasă impresia unui târg auto permanent?”, a întrebat edilul.
Acesta a explicat că suntem în situația în care avem 150 de mii de mașini și 30 mii de locuri de parcare.
„Ca sa echilibrăm balanța e nevoie să construim parcări noi, dar și să reducem numărul de mașini. Dacă numărul de mașini va continua să crească, nu vom reuși vreodată să corectăm acest dezechilibru. Vă rog să vă gândiți cât teren, câți bani și cât timp am consuma dacă am alege să acoperim toată nevoia de locuri de parcare. Și până la urma care ar fi rezultatul? Un oraș plin de parcări, plin de mașini? Asta ne dorim?
Scopul mult disputatului regulament nu este de a-i taxa pe oameni, ci de a descuraja traficul și mai ales staționarea mașinilor în zona centrală a orașului. Constănțenii au alternativa unui transport public îmbunătățit, a bicicletelor puse la dispoziție gratuit, a soluțiilor de mobilitate urbană oferite de operatorii privați (taximetre, ride-sharing, rent-to-ride). Gestionarea eficientă a spațiilor de parcare existente va da posibilitatea tuturor să beneficieze de ele și va genera venituri din care putem amenaja parcări noi. Tarifele propuse exact asta sunt, o propunere. În regulament este stipulat că ele se aprobă de către consiliul local. Consilierii pe care i-ați ales, au dreptul și responsabilitatea să stabilească un tarif optim atât pentru buzunarul dumneavoastră cât și pentru nevoile bugetare de a finanța construcția de noi parcări.
Revin însă la ce v-am întrebat la început. Ce punem pe primul loc, omul sau mașina?”, a mai spus primarul.
Anul trecut, Constanța 100% scria că gradul de motorizare în municipiul Constanța este mai mare decât în multe orașe din Elveția, una dintre cele mai bogate țări din lume, dar care are un sistem de transport public excelent. Detalii AICI.
Pe str. Pescarilor, între Belvedere și Grozești, se parchează mașini pe trotuare si pe o parte și pe cealaltă a străzii. Si ptr ca se vede pe fereastra apartamentului unde domn’ Primar avea, poate mai are, sediul unui ong drag lui speram ca odata ajuns în jilț va reda pietonilor unul dintre trotuare.
Dar chiar dacă „speranța moare ultima”, vine vremea cind moare și ea.
Pai masinile genereaza IMPOZIT .. deci bani la buget… ce faceti cu banii din impozitup pe masini?..
si da.. creste nr de masini.. mariti si nr de benzi de circulatie… ctbus nu te duce unde ai treaba.. si eu mi-am luat masini ca sa imi imbunatatesc viata..aa sa nu uit.. cand astepti pe frig..ploaie..caldura.. CTBUS-ul e bine sau e „nashpa”?… intradevar sunt multe de facut si bani insuficienti… eu sunt de acord cu tarifele… dar NU PARCARE PE BANDA DE CIRCULATIE”.. parcarea aia incurca fluidizarea traficului rutier.. banijiadusi e putini spre deloc… si fiti mai deschisi la ideile cetatenilor
Construiti parcări. Orasul este unul turistic, nu monoindustrial ca Hunedoara sau Galați.
Dacă credeti ca turistii mai vin cu valizele in spinare ca pe vremea Împușcatului sau cu 20 litri de benzină pe lună, atunci faceti ca el.
Este secolul mobilitatii, nu mai sta nimeni 2 saptămîni într-un hotel. Cîteva zile aici, alte 2-3 dincolo. Nu creeați facilități, lumea vă ocolește.
Nu este suficient doar să ne referim la orașul Constanța. Transportul public și pistele de biciclete din țară trebuie, de asemenea, extinse pentru a limita traficul către Constanța. Extinderea pistelor de biciclete pe o rază de 30 km ar fi o contribuție care ar aduce și eliberare.
Faceti ceva pt oras curatenie toaletare pomi etc si apoi o sa mai gasiti si unde sa mai faceti si locuri de parcare sau chiar parcari supraetajate ca cea de la spital si atunci vor veni si bani la buget Dar nu sume nesimtite sa luati pielea de pe om Folositi banii in interesul constantenilor nu in ale scopuri murdare
As vrea să știu dacă se poate sa ne gândim și la oameni și implicit și la mașini? Omul trebuie protejat dar același om are nevoie și de evoluție iar aceasta după părerea mea este strâns legată și de autoturism. Sunt de acord că omul trebuie sa plătească pentru orice serviciu de care dispune. Ceas ce faceți dvs de ani de zile nu este altceva decât o spoiala, văruială a străzilor existente. Avem spatii publice cu tone de gunoaie dar nu suntem capabili să facem un proiect. Aveți în administrația publică oameni fara viziune, frustrați, stresați. Vă dau un singur exemplu avem acea mizerie reprezentativă a cartierului Inel 2 așa zisul bazat care nu știu ce plus aduce orașului dar minusuri cu sacul, avem Piata I,L. Caragiale abandonată , in aceste locuri pot fi amenajate parcuri pentru copii , parcare etajata in care poți aduna toate mașinile locatarilor din cartier, atunci vor fi și trotuare , spatii verzi și nu numai parcări pe orice alee. Dacă vreți să luati taxe mai întâi investiți , faceți ceva civilizat nu aceeași spoiala țigănească in care ați transformat orașul.
O punem pe mă-sa mare! E bine!?
Renunțați voi aleșii la automobile și mergeți cu bicicleta. Nu aveți nici cel mai elementar bun simț. De 31 de ani numai cum să puneți taxe și impozite asta știți. Câte șosele noi a ți făcut…sau un pod un pasaj? Sau măcar să l e largiti pe cele existente. Sunteți mai rău decât comuniștii să puteți spune enormități ca acestea că sunt prea multe automobile pentru orașul nostru. De asta au murit nevinovații în 1989 ca să meargă fiecare cum vrea și unde vrea și cât vrea. Spune ți adevărul ce a ți făcut cu banii de 31 de ani ca nu se vede nimic nou și bun în oraș. Turiștii voi vreți să îi atrageți sau îi respingeți? Cu ce ii atrageți cu taxe cât mai mari? Sau vreți să trăiți din taxa de parcare?