Primele trenuri noi cumpărate în România în ultimii 20 de ani vor circula pe ruta Constanța – București, cel mai probabil de la sfârșitul lunii decembrie 2023.
Compania CFR Călători a depus singura ofertă la contractul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru operarea primelor trenuri noi cumpărate de la francezii de la Alstom.
Contractul are o durată de 5 ani și prevede operarea primelor 12 din cele 37 de trenuri cumpărate, a transmis vineri ARF pe pagina de Facebook. Primele 5 rute sunt: București Nord – Constanța, București – Craiova, București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad, București – Brașov – Arad – Timișoara Nord, București-Nord – Craiova – Petroșani.
Contractul vizează prestarea serviciilor publice, cu ajutorul primelor rame electrice achizitionate de ARF, prin intermediul contractului atribuit în aprilie 2022 companiei Alstom Ferroviaria S.p.A. Serviciile contractate sunt preconizate a începe în decembrie 2023, prima ruta de serviciu fiind între București și Constanța.
Pe măsura ce trenurile sunt livrate de către producătorul francez și puse la dispoziția operatorului, serviciile vor acoperi rutele ce deservesc municipiile reședință de județ: Craiova, Drobeta Turnu Severin, Reșita (prin nodul feroviar de la Caransebeș), Timișoara, Ploiești, Brașov, Alba Iulia, Deva, Arad, Târgu Jiu. Contractul va avea o valabilitate de 5 ani și constituie unul dintre pașii concreti făcuți de România pentru asigurarea tranziției către o piață a serviciilor publice de transport feroviar de călătorii guvernată, exclusiv, prin contracte atribuite competitiv, conform normelor naționale și europene în vigoare”, arată un comunicat transmis de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
Rutele pentru trenurile ALSTOM, de lung parcurs:
- București Nord – Constanța
- București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
- București Nord – Brașov – Cluj
- Brașov – Deda – Cluj
- București Nord – Brașov
- București Nord – Iași
- București Nord – Suceava
- București Nord – Galați
- București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
- București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
- Cluj – Timișoara
- Cluj – Suceava – Iași.
Au wi-fi, zonă pentru bar și circulă cu 160 km/oră
„Reamintim că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată”, a transmis ARF.
V-ar putea interesa și: Ajungi mai repede cu avionul din București în Tokyo decât cu trenul din Sibiu în Constanța
Ce rusine ,160 km/h in anul 2023 ! Pana si in Etiopia se circula cu 250 km/h ,de fapt in majoritatea tarilor africane…Despre ce vorbim