
CFR Călători a introdus miercuri în circulație primul tren modernizat cu fonduri europene prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Garnitura a fost pusă în mișcare pe ruta București – Constanța și este compusă din patru vagoane modernizate la companii românești, fiind tractată de o locomotivă de la Softronic Craiova, capabilă să atingă viteza de 160 km/h.
Începând cu 17 aprilie, patru trenuri modernizate vor circula zilnic între Capitală și litoral, conform următorului program:
- IR 1687: București Nord (11:30) – Constanța (13:47)
- IR 1688: Constanța (15:25) – București Nord (17:49)
- IR 1685: București Nord (5:30) – Constanța (7:47)
- IR 1686: Constanța (8:20) – București Nord (10:49)

Vagoanele de clasa a 2-a, dotate și cu spații pentru biciclete, au fost modernizate la Electroputere VFU Pașcani, iar cele de clasa 1 la Atelierele CFR Grivița București și Remarul „16 Februarie” Cluj-Napoca.


Pe termen mediu, CFR Călători estimează că va introduce în circulație 139 de vagoane modernizate, 55 de locomotive electrice și 20 de locomotive de manevră transformate din modele diesel în unele electrice cu acumulatori. Aceste investiții fac parte dintr-un amplu proces de modernizare a infrastructurii feroviare românești, finanțat prin PNRR.