Profesorii vor fi evaluați de elevi

bacalaureat profesori

Asociațiile de elevi salută inițiativa Ministerului Educației de a aproba metodologia de acordare a feedbackului privind activitatea de învățare, predare și evaluare în învățământul preuniversitar.

Marți, 1 iunie a.c., a fost semnat Ordinul de Ministru ce adopta metodologia de acordare a feedbackului semestrial.

„În ciuda faptului că dreptul elevilor de a acorda feedback anonim profesorilor este prevăzut încă din anul 2016 de la adoptarea Statutului Elevului, multiple unități de învățământ din țară nu au acordat această opțiune elevilor, aflându-se în lipsa unor criterii și întrebări clare, precise, care ar trebui să fie prevăzute în chestionare. Considerăm măsura drept una benefică și care era necesară de mult timp, aceasta asigurând respectarea dreptului elevilor, creând o punte de comunicare între elevi și profesori, în vederea construirii unui spațiu propice învățării. Astfel, cadrele didactice pot observa în ce moduri își pot îmbunătății activitatea de predare și evaluare, înțelegând astfel nevoile fiecărui elev.”, spun reprezentanții elevilor.

Mai mult, elevii au astfel oportunitatea să învețe cum să își structureze o opinie, să evalueze obiectiv calitatea actului educațional de care beneficiază și să își exprime gândurile într-un mod constructiv, nonviolent.

Reprezentanții elevilor au solicitat adoptarea metodologiei de acordare a feedbackului semestrial deoarece, în ciuda faptului că dreptul este prevăzut la articolul 7, lit, aa) a Statutului Elevului, acesta nu era pus în aplicare și respectat, iar în cazul în care în anumite unități de învățământ acesta se respecta, de cele mai multe ori întrebările din fișele respective nu erau reprezentative sau nu erau luate măsurile necesare în cazul în care elevii semnalau diferite probleme.

„E un lucru de care ne putem bucura printre toate măsurile care au limitat accesul la educație din ultimul an. Pe lângă posibilitatea de a evalua și sesiza eventuale probleme, cred ca este util ca elevii să se obișnuiască și cu o responsabilitate de acest gen, sarcini de lucru care să nu se rezume doar la teme și lecții de repetat acasă. E un mod de a forma oamenii implicați și curajoși de mâine, pentru că le dai șansa copiilor/adolescenților să își spună părerile și cel mai important, șansa ca ceea ce completează în fișa de feedback să fie și luat în considerare. Cred că aproape fiecare elev a avut la un moment dat un episod neplăcut cu un profesor și nu a avut curajul de a spune ceva.”

Andreea Sabina Spătariu, președinte AEC

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Proiect cultural inedit: harta interactivă a cetăților din Dobrogea

mie iun. 2 , 2021
12 cetăți din Dobrogea vor fi prezentate pe un site specializat, interactiv, într-un proiect cultural inedit. Proiectul, intitulat chiar „Harta interactivă a cetăților din Dobrogea” și derulat de Rusu I. Georgiana PFA, are ca scop îmbunătățirea și extinderea accesului publicului român și străin la importante obiective de patrimoniu istoric din […]
Harta interactivă a cetăților din Dobrogea

V-ar putea interesa și: