La sediul PNL Constanța a avut loc azi evenimentul intitulat „Strategia națională pentru transport și infrastructură”, organizată cu ocazia celei de-a treia întâlniri regionale a Comisiei pentru Infrastructură și Transport a PNL.
La conferință au participat, printre alții, deputatul PNL Marian Crușoveanu, membru în comisia pentru Transport și Infrastructură din Camera Deputaților, și secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.
Aceștia au oferit detalii despre proiectele importante pentru infrastructură derulate în județul Constanța cu sprijinul PNL.
„Alternativa Techirghiol este cel mai mare proiect de infrastructură din județul Constanța după revoluție. Un proiect de peste 900 de milioane de euro. Ne bucurăm că este în faza de licitație și în mai puțin de trei săptămâni, sperăm, va fi desemnat un câștigător, iar anul viitor să înceapă proiectarea și execuția.”, a declarat Marian Crușoveanu.
Un alt proiect care se va face în Constanța este descărcarea în autostradă din DJ222, zona Medgidia – Peștera.
„Tot traficul greu va fi scos din municipiul Medgidia și prelungirea acestui drum către portul Medgidia.”, a mai spus acesta.
Un alt proiect extrem de benefici pentru constănțeni și turiști este realizarea unei subtraversări în Eforie, loc unde se produc deseori ambuteiaje.
„Este pornită licitația pentru prima subtraversare, la ieșire din Eforie Nord spre Sud.”, a punctat Marian Crușoveanu.
Irinel Scrioșteanu a precizat că pentru Alternativa Techirghiol s-au scos la licitație, la pachet, proiectarea și execuția, ceea ce, în teorie, înseamnă un timp mai scurt de la licitația la realizare, deși acestă metodă nu este foarte flexibilă, dacă intervin probleme.
Tot el a mai spus că se lucrează, în prezent, la drumul expres dintre Constanța și Tulcea, pentru care se caută cea mai bună variantă de traseu. „Probabil în următoarele două săptămâni va intre în comisia tehnică a Companiei de Drumuri aprobarea variantei de traseu final.”, a declarat secretarul de stat. A recunoscut că drumul expres Tulcea – Brăila este mai avansat: varianta de traseu este aprobată, iar peste 50% din forajele geotehnice au fost efectuate.
Scrioșteanu a mai spus că lucrurile merg bine și în ceea ce privește autostrada de centură a Bucureștiului, A0, care va face legătura cu nordul Bucureștiului, inclusiv cu Aeroportul Henri Coandă. Chienzii care lucrează pe lotul 3 sunt bine mobilizați, la fel ca și românii la UMB, care lucrează pe lotul 4. Din 1 noiembrie, aceștia vor intra la lucru și pe lacul Cernica, peste care vor face o traversare spectaculoasă. În mor normal, în primăvara anului 2026, ambele loturi vor fi gata.
„Dunărea, cea mai importantă autostradă”
Florin Goidea, director general Administrația Canalelor Navigabile, a vorbit și despre Dunăre și canal.
„Cea mai importantă autostradă a noastră este Dunărea. Cum spunea Mihail Kogălniceanu, „drumul mântuirii către mare este Dunărea”. Prin complexul acesta extraordinar, care înseamnă canalul, Dunărea și portu Constanța se poate asigura o dezvoltare extraordinară a zonei și a României, în general.”, a psus acesta.
Florin Goidea a precizat că în prezent, la ACN sunt investiții de peste 600 de milioane de lei, iar în viitor acestea vor depăși 2,2 miliarde lei.
Acesta a mai spus, în calitate de fost director al Portului Constanța, că acesta s-a dezvoltat cel mai multe atunci când a fost condus de liberali.
Recomandare:
Psd=pnl=mincinosi, infractori, penali etc. De mai bine de 4 ani se tot vorbeste de alternativa Techirghiol. Nu s a facut absolut nimic. Vorbe, promisiuni, vorbe. Si asa va fi in continuare.
Gresiti cand spuneti ca nu s-a facut nimic. Dimpotriva. Toate procedurile birocratice au fost terminate (si acestea sunt cele mai dificile). In prezent, proiectul a fost scos la licitatie. In circa trei saptamani se va desemna castigatorul. Desigur, se pot depune apoi contestatii, deci nu putem sti cand va incepe lucrul propriu-zis. Asta este insa frumusetea democratiei.
Nu trebuie sa insultam dar omul are dreptate când afirmă că sunteți ineficienți și risipitori.Lumea nu mai are încredere în clasa politică și în instituțiile statului, iar starea aceasta precară de spirit civic este o problema grava de siguranță națională pe care guvernanții o ignoră fara sa realizeze consecințele ei dezastruoase.
Mă gândesc că totuși, cuiva ar trebui să-i PSD starea de spirit a națiunii aflată in plina disoluție și dezangajare.
acum este bun canalul dunare marea neagra il injurati pe ceausescu că la facut la fel si casa poporului cei care- l injurau si- l injura se lafaie in el c- a facut ceausescu mastodontii dar îi folosesc acum 5 min daca era mai destept ceausescu erati vai capul vostru a ascultat catei
Nu le este rușine să vină la fiecare tur de alegeri cu aceleași minciuni ? Proiecte de care se discuta de 34 de ani și care au rămas doar la stadiul de discuții ! Toți știm și simțim nevoia că trebuiesc realizate dar concret nu s-a făcut nimic ! Lipsă totală de viziune,de coerență și consecvență în actul de administrare a acestei țări ! Incompetență teribilă ! Haos organizatoric ! Impredictibilitate ! Lipsă de stabilitate legislativă ! Legi scrise pe genunchi, interpretabile în toate felurile , instituții nefunctionale populate cu funcționari șpăgari și incompetenți ! Politicieni prosti și ticăloși ! Haos total !
Vă găsesc investițiile doar în campania electorală. Cum trece campania, gata și banii. Oricum, ați pus ANAF-ul să pună niște biruri pe nu se știe ce. Oameni care nu au decât venituri salariale, le-au venit impuneri imense și abuzive pentru plata unor sume care nu au de ce să plece spre voi! Hoților! Revenind la zisele investiții, de exemplu, între Medgidia și Peștera, trebuia de la început făcută descărcare la autostradă. La fel și la Cumpăna.