O judecătoare de numai 35 de ani și-a pierdut viața în urma unui accident rutier. Moartea sa putea fi evitată.
Femeia se afla pe un triciclu, alături de un polițist controversat. Acesta nu a oprit la stop și a fost lovit în plin de o mașină. Detalii AICI. Fără doar și poate, cauza principală a accidentului aceasta este. A urmat însă o scenă ca în filmele de groază. Femeia a fost aruncată de pe triciclu pe trotuar. Acolo se aflau doi stâlpișori de metal, care au rolul de a nu permite șoferilor să parcheze pe trotuar. Tânăra judecătoare a nimerit într-un astfel de stâlp, iar abdomenul i-a fost eviscerat. Asta înseamnă, de fapt, în limbaj popular, că i-au ieșit mațele pe-afară. Știu că sună grotesc, dar nu cred că e cazul să ne ascundem după eufemisme, când vine vorba de viața unui om.
Este foarte probabil că moartea femeii putea fi evitată dacă stâlpișorii aceia ar fi fost confecționați după alt model, unul cu cap. Cum? Nu sunt eu expert, dar vă spun și vă arăt ce am văzut.
În fotografia din acest articol aveți, în stânga, o imagine din arondismentul 7 din Paris, cel în care se află cele mai multe ambasade și instituții publice, inclusiv sediul UNESCO. În dreapta aveți imaginea de la accidentul mortal din Constanța, în care se văd stâlpișorii din orașul nostru. Cei din Franța sunt mult mai înalți, au peste un metru. Asta îi face mult mai vizibili și pentru pietoni. Faptul că sunt înalți înseamnă că, dacă te împiedici sau ești aruncat de pe o motocicletă, de exemplu, nu cazi cu abdomenul sau capul în ei. Evident, una e să cazi în el, alta să te lovești de el. Uitați-vă la vârf. Nu este ascuțit, pentru a nu acționa ca o țepușă, ci are o sferă în capăt. E mult mai sigur, în cazul improbabil în care cineva este aruncat pe stâlp. În plus, îi ajută și pe pietonii obosiți, care se pot sprijini fără probleme în el.
La noi, stâlpii aceia sunt adevărate arme albe. De ce sunt construiți așa? Din prostie și/sau nepăsare.
E adevărat, noii stâlpi pe care îi montează Primăria Constanța sunt din plastic, deci riscul unor accidente mortale este mult redus.
Primăria ar trebui să facă însă un inventar de urgență al tuturor acestor stâlpi de fier ucigași și să îi scoată de pe trotuare cât se poate de repede. Ar fi trebuit să înceapă de azi, deși este zi nelucrătoare.
A venit primăvara, pe șosele vor fi din ce în ce mai mulți motocicliști. Abia apoi, cei din administrația locală se pot gândi să monteze stâlpi pentru blocarea accesului mașinilor. Și ar fi bine să se uite cum fac și alții, nu e cazul să inventăm noi apa caldă.
Stâlpișori sunt de vina nu ala care nu a oprit la stop. Dacă nu erau stilpisori era parcata mașina unui nesimțit.
De vină e cel care a trecut pe roșu. Stâlpișorii trebuie să existe. Dar nu în forma asta. Ăia nu sunt stâlpișori, sunt niște arme albe. Uitați-vă la poză.
Da tie scriitorule de ce iti pasa? Ptr mine e simplu, dragostea e oarba si cand te sui pe o motoreta esti constient ca nu ai airbag si nici acoperis ci doar o geaca zdrentaroasa din piele care nu are cum sa iti salveze viata. De fapt si de drept de la Revolutie incoace, Romania sa umplut de masini si motorete care mai decare mai bolizi, si soferii bolnavi mintali cu caru. Strazi inghesuite de masini parcate, trafic bara la bara si tupeisti cacalau maria ta. Bine ati venit in Romania!
Cauza și efect. Daca anumiți șoferi inclusiv și pietoni nu ar fi distrus stâlpii din plastic acea femeie era în viață , daca șoferii nu ar mai parca in coltul străzii să reducă vizibilitatea altora si nu se mai suiau pe stâlpii din plastic acea femeie ar fi trăit.