Instituția Prefectului – Județul Constanța, Inspectoratul Școlar Județean Constanța, Organizația Salvați Copiii și Consiliul Județean al Elevilor Constanța au semnat pe 24 martie, în Sala Ovală a Prefecturii Constanța, protocolul de colaborare privind activitatea de informare, evaluare și monitorizare a fenomenului de bullying, în unitățile de învățământ din județul Constanța.
Parteneriatul prevede reducerea fenomenului de violență și implicit, de bullying, în unitățile de învățământ preuniversitar, cu implicarea organizațiilor non-guvernamentale și a structurilor independente formate din elevi. În același timp, cooperarea interinstituțională vizează desfășurarea activităților de informare și conștientizare asupra fenomenului de bullying pentru cadre didactice și elevi, dar și evaluarea acțiunilor întreprinse.
Acțiunea de evaluare și monitorizare a răspândirii fenomenului de bullying va începe, în perioada următoare, în 10 unități de învățământ din județul Constanța, după cum urmează: Colegiul Național de Arte „Regina Maria” Constanța, Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” Constanța, Liceul Tehnologic UCECOM „Spiru Haret” Constanța, Școala Gimnazială nr. 7 „Remus Opreanu” Constanța, Școala Gimnazială nr. 30 „Gheorghe Țițeica” Constanța, Liceul Tehnologic „Lazăr Edeleanu” Năvodari, Colegiul Economic Mangalia, Liceul Tehnologic „Nicolae Dumitrescu” Cumpăna, Școala Gimnazială „Mircea Dragomirescu” Medgidia și Liceul Tehnologic „Dobrogea” Castelu.
Unitățile de învățământ menționate anterior au fost verificate, în perioada 16-31 ianuarie a.c., de Comisia mixtă de verificare a mecanismului de intervenție în prevenirea și combaterea bullyingului și violenței în unitățile de învățământ din județul Constanța, constituită, la începutul anului, prin Ordin de Prefect. Mai exact, membrii Comisiei (reprezentanți ai Prefecturii Constanța, IPJ Constanța și ISJ Constanța) au verificat respectarea prevederilor legale privind mecanismul de intervenție în prevenirea și combaterea bullyingului și violenței.
În perioada următoare, vor fi constituite echipe mixte care vor participa la distribuirea și evaluarea unor fișe de identificare a fenomenului de bullying, se va stabili calendarul de deplasare în cele 10 unități de învățământ și se vor organiza ședințe de informare cu directorii unităților de învățământ și partenerii protocolului. În cele din urmă, se vor analiza și evalua fișele și se va întocmi un raport final privind rezultatul acțiunilor întreprinse pe parcursul perioadei de evaluare.