Printr-o modificare a Legii Porturilor, un amendament, introdus de PSD și susținut și de PNL în Comisia Transporturi din Camera Deputaților, prevede că membrii Consiliului de Administrație al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța SA nu mai trebuie să aibă niciun fel de experiență economică sau în activități portuare, scrie SpotMedia.
Până acum, cei 7 membri ai consiliului nu puteau să fie decât profesioniști din domeniul naval:
- „competențe profesionale dovedite prin minimum 5 ani de experiență în administrarea sau managementul unor entități, persoane juridice ce desfășoară activități specifice sectorului transport naval, logistic, operare portuară, administrarea infrastructurii de transport naval; sau
- competențe profesionale dovedite prin minimum 5 ani de experiență în cadrul autorităților administrației publice centrale sau locale ori instituțiilor publice, îndeplinind atribuții de conducere, reglementare sau control în domeniul naval”, cere Legea nr. 235/2017.
Modificarea propusă de PSD și care a trecut de comisia de specialitate spune că niciun membru al CA al companiei publice Portul Constanța nu mai are nevoie de vreo pregătire de specialitate în domeniul naval sau portuar și doar unul din cei șapte membri ai consiliului trebuie să aibă pregătire economică.
„Pentru procedura de selecție prevăzută la aliniatul 3 trebuie ca cel puțin unul dintre membrii consiliului de administrație să îndeplinească următoarele criterii obligatorii: să aibă studii economice, tehnice sau juridice și experiență în domeniul economic, tehnic, juridic, de cel puțin 5 ani”, se arată în propunerea legislativă înaintată de PSD.
Mizele acestor modificări legislative sunt politice. Social-democrații vizează, în primul rând, să creeze noi poziții privilegiate pentru oameni din partid și pentru apropiații lor.
Un membru al Consiliului de Administrație are un salariu brut de 10.636 de lei, peste 2.000 de euro.
În al doilea rând, urmăresc un control al portului, în condițiile în care, din cauza războiului, activitățile acestei companii publice au crescut exponențial, existând perspective de dezvoltare și finanțare europeană.
PSD se plânge că Olanda ne blochează aderarea la Schengen din cauza portului
Pe de altă parte, Portul Constanța a fost folosit în mesajele publice ale PSD și PNL ca un motiv pentru care Olanda nu acceptă să aderăm la spațiul Schengen.
„România a acționat solidar cu interesele Uniunii Europene, în privința gestionării situației din Ucraina. E timpul ca și Europa să fie acum solidară cu România! Atacurile și opoziția unor europarlamentari extremiști sau chiar a unor guverne excentrice (puține) trebuie să înceteze! Se știu interesele economice și frustrările, unele legate chiar de portul Constanța, ale unora. Să sperăm că voința majorității și bunul simț vor prevala în decembrie!”, a declarat senatorul Felix Stroe, președintele Organizației PSD Constanța, citat de publicația „Constanța 100%”.
Conform unor surse politice, modificarea legislativă are legătură cu algoritmul de ocupare a funcțiilor și controlul unor companii publice în cadrul coaliției de guvernare.
Cei din PSD au dorit „o simplificare” a legii pentru a putea să-și promoveze oamenii în conducerea firmei cu capital de stat din Constanța.
Legea va intra la vot săptămâna viitoare, în plenul Camerei Deputaților, aceasta fiind și decizională. Dacă e validată de majoritatea deputaților, merge la Klaus Iohannis, la promulgare.
Distrugerea unei companii publice și deprofesionalizarea ei sunt alte forme de corupție politică.
V-ar putea interesa și: Cum explică ministrul transporturilor, PSD, numirile a doi PSD-iști fără experiență în conducerea Administrației Porturilor Maritime Constanța VIDEO
Sursa: SpotMedia.ro