Grup Servicii Petroliere, compania care se ocupă de ranfluarea navei Queen Hind, eșuată în Portul Midia, efectuează azi și mâine operațiuni de întărire suplimentară a bordajului.
Decizia a fost luată după ce, la prima încercare de verticalizare, o parte din puntea navei s-a rupt, din cauza încărcăturii mai mari decât cea care a fost declarată în acte. Momentul ruperii poate fi văzut mai jos.
De asemenea, macaraua GSP Neptun a fost dusă la cheu astăzi pentru schimbarea sistemului de ridicare.
„La următoarea ridicare, se va reduce forța de ridicare a macaralei și se vor adăuga forțe suplimentare de rotire. Epava și-a redus contactul cu solul, unghiul de înclinare este îmbunătățit față de situația dinaintea primei încercări de ridicare, eliminându-se astfel efectul de ventuză, priza cu fundul mâlos. Îmbunătățirea unghiului se datorează metreselor amplasate sub apă.”, spune Alin Vintilă, reprezentantul Grup Servicii Petroliere.
Este posibil ca operațiunea de verticalizare să fie reluată marți.
Articole similare:
Autoritățile și unele companii private creează o stare de pericol în Portul Midia
VIDEO Gabriel Comănescu explică ce s-a întâmplat azi la nava eșuată în Portul Midia
UPDATE A început operațiunea de verticalizare a navei care a eșuat în Portul Midia FOTO VIDEO AUDIO