Primarul municipiului Constanța, Vergil Chițac, a semnat astăzi, 24.03.2021, contractul de execuție a lucrărilor în cadrul proiectului „Îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, între Gara CFR și Stațiunea Mamaia“, un proiect demarat de fostul primar, Decebal Făgădău. Un proiect care își propune să încurajeze transportul în comun, mersul cu bicicleta, în detrimentul mașinilor.
„Semnarea contractului prin care vor fi demarate lucrările are loc la un an de când a fost parafat contractul de finanțare dintre autoritatea locală și Agenția pentru Dezvoltare Regională SUD-EST a unui proiect care vizează reabilitarea tronsonului dintre Gară și stațiunea Mamaia (b-dul 1 Decembrie 1918 și b-dul Alexandru Lăpușneanu), un proiect care se pliază pe nevoile actuale de mobilitate din Constanța.”, a anunțat Primăria Constanța.
„Prin aceste lucrări urmărim încurajarea utilizării transportului public și a celui alternativ, fluidizarea traficului și eliminarea poluării. Mai mult decât atât, concomitent cu acest proiect vom proceda și la înlocuirea magistralei termice de pe același tronson pentru a evita clasicele situații în care o lucrare nouă de suprafață este spartă imediat pentru lucrări la rețelele subterane. În acest fel, câștigăm pe toate planurile“, a declarat primarul Vergil Chițac.
Prin reabilitarea celor două bulevarde, circa 1.300 de șoferi care își lăsau mașina pe prima bandă vor trebui să-și caute alt loc de parcare. Unde? Nu se știe, exact. Lucrările vor dura circa doi ani. Se poate ca până atunci să apară câteva mici parcări în aceste zone, dar filosofia ambilor primari este, pe scurt, următoarea: orașe pentru oameni, nu pentru mașini.
Citește și: Constanța, SUFOCATĂ de mașini. De ce NU ar trebui să ne dorim PARCĂRI
Revenind la proiectul semnat astăzi, acesta presupune execuția următoarelor lucrări:
- modernizarea și resistematizarea spațiului rutier existent (introducere benzi dedicate transportului public, amenajare piste pentru biciclete, reabilitare stații pentru transportul public, reamenajare trotuare etc.);
- amenajări peisagere (spații verzi și plantare copaci);
- instalații electrice și iluminat public pentru pistele de biciclete și trotuare;
- dotări și mobilier urban inteligent;
- infrastructură de comunicații.
Mai exact, vorbim despre 143.000 mp de asfalt, peste 44.000 mp de trotuare, aproape 8 km de piste de biciclete, peste 11 km de benzi de circulație dedicate transportului public, iar tot acest traseu va fi adaptat pentru persoanele cu dizabilități.
Proiectul are o valoare 91.361.614, 40 lei și se derulează prin Programul Operațional Regional 2014 -2020, Axa prioritară 4. Obiectivul general al proiectului este reprezentat de îmbunătățirea mobilității urbane în Municipiul Constanța, prin resistematizarea infrastructurii de transport corespunzătoare arterelor rutiere bd. 1 Decembrie 1918 și bd. Alexandru Lăpușneanu, în vederea încurajării utilizării modurilor de transport mai prietenoase cu mediul, prin creșterea atractivității și accesibilității deplasărilor cu transportul public, cu bicicleta și pietonale, precum și adaptarea la nevoile persoanelor cu dizabilități și mobilitate redusă.
Vă place proiectul? Veți renunța la mașină pentru autobuz?
Ceel mai greu de schimbat în această ecuație este mentalitatea. Mașina îți conferă sentimentul că ești acasă. „Oamenii care au de ales pun în balanță mai mulți factori, incluzând comoditatea și obișnuința, dar și simplul fapt că atunci când te sui în mașina ta te simți ca „acasă” – sentiment care nu poate fi atins în tranzit decât atunci când ești cu adevărat acasă.”, spune profesorul Michael McNally.
Citește și:
Unde s-ar putea construi cea mai mare parcare din orașul Constanța
Nu! O sa renunțăm la acest oraș!
Drum bun!
Acum că s-au ridicat și localitatile din apropiere putem muta și facilitatea de productie pe acolo. Probabil și alții vor face la fel, nu are sens in dezastrul urbanistic al lui Moș Teacă.
La valori mai ridicate de trafic, exprimate in calatori pt. o banda de circulatie intr-o ora,
benzile rezervate pt. transport in comun, vor avea cifre mult mai mici, iar benzile cu autoturisme,
valori mai mari. In fotografii ( proiect) apar autobuze la interval de 150-200 m. Adica vom avea un autobuz
la mai putin de 1 minut? Nici in urmatorii 10 ani!
Benzile rezervate ar trebui sa fie si pentru auto cu cel putin 3(4) calatori, pentru cresterea gradului de ocupare.
Am vazut asa ceva in orase civilizate ( supraveghere video, amenzi consistente).
Ar fi multe de comentat, dar ca locuitor pe 1 Decembrie 1918, astept cu stoicism sa treaca cele 18-24 luni de haos in trafic.
Intrebari de cacao ! Edilii trebuie intai sa faca ceva, si apoi sa ne convinga ca avem transport si legaturi ok pentru a renunta la masina. Sa stai in statie pe ploaie, burnita, vant sau soare pentru ce? Si in buna traditie romaneasca in loc sa faca loc unei alternative la mersul cu masina ei se-apuca sa scoata abonamente la parcari si trasat cu vopsea pe carosabil locuri de parcare cu plata exagerata c-asa au vazut ei ” afara”. dar n-au vazut si ce sistem de transpot in comun bine pus la punc au cei de-acolo!