S-a inaugurat unul din cele mai impresionante poduri din Europa, iar constănțeanul Felix Stroe are un merit

Senatorul Felix Stroe, semnatar al contractului pentru proiectare şi execuţie, a participat la inaugurarea podului suspendat peste Dunăre de la Brăila.

În prezența Președintelui și a premierului României, a actualului și foștilor miniștri ai Transporturilor, astăzi a fost inaugurat Podul peste Dunăre de la Brăila, una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură realizate vreodată în România.

Pe 15 ianuarie 2018 a fost semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, în prezenţa premierului Mihai Tudose și a Ministrului Transporturilor de atunci, Felix Stroe.

Senatorul Felix Stroe, a subliniat la momentul respectiv importanţa proiectului: „Este un proiect de aproximativ 500 de milioane de euro, care va fi construit de o asociere de firme din Europa şi din Asia, ceea ce oferă un surplus de simbolistică importanţei acestui proiect”.

„Sunt mândru că am pus umărul la acest proiect grandios, care s-a materializat, în ciuda piedicilor și a celor care chibițau de pe margine, să nu se facă nimic!”, a mai precizat, de curând, fostul ministru al Transporturilor.

„În ultima zi de mandat a lui Mihai Tudose ca prim ministru, cu vicepremier Ciolacu, în drum spre Guvern, fără să ştie nimeni, am făcut o deviere aranjată cu ministrul Transporturilor, Felix Stroe, la Ministerul Transporturilor, unde în ultimele ore de mandat al lui Mihai Tudose s-a semnat contractul de la acest pod, la care acuma cu toţii venim în pelerinaj” a povestit, la un moment dat, actualul prim ministru, președintele PSD Marcel Ciolacu.

La inaugurarea de azi, 6 iulie, a podului suspendat peste Dunăre, de la Brăila, au participat Președintele Klaus Iohannis, primul ministru Marcel Ciolacu, fostul premier Nicolae Ciucă, fostul premier Mihai Tudose, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu și fostul ministru al Transporturilor, senatorul Felix Stroe.

„Astăzi trăim un moment special pentru infrastructura din România”, a declarat astăzi Sorin Grindeanu. „În 2017 puțini credeau în reușita acestui proiect. La 6 ani distanță suntem aici la inaugurare. Îl numesc un pod al speranțelor, al unirii românilor. Este prima conexiune rutieră dintre județele Brăila și Tulcea. Este o dovadă că România știe să atragă bani europeni și să creeze oportunități noi pentru locuri de muncă”, a mai spus Grindeanu.

Iohannis spune despre podul de peste Dunăre că este „cea mai amplă construcție ridicata în România in ultimele 3 decenii”, „al treilea pod ca mărime din Europa”. „Avem o nouă dovadă, cât se poate de puternică, că și în România dacă există voință și seriozitate se pot duce la capăt proiecte majore de infrastructură”, a declarat președintele, care le-a mulțumit tuturor celor implicați în construirea podului.

Potrivit președintelui, fondurile europene „constituie principala noastră sursă de modernizare a infrastructurii de transport”. De asemenea, Iohannis a spus că „infrastructura de transport trebuie să rămână prioritatea zero a oricărui guvern, dar și a autorităților locale”. „Podul care intră astăzi în circulație reprezintă un prim pas deosebit de important în atingerea unor obiective privind conectivitatea, fluidizarea traficului de tranzit și siguranța rutieră. Acest proiect reprezintă, totodată, măsura unei bune cooperări, deopotrivă naționale și internaționale”, a adăugat Iohannis.

Podul peste Dunăre de la Brăila, una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură, cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România și al treilea din Europa (ca deschidere centrală) a costat în final peste 2 miliarde lei, 85 % din finanțare fiind asigurată prin fonduri europene. Pe lângă viaductul cu o lungime de 1.974 metri, contractul include și realizarea a 24 de kilometri de drumuri de legătură, 19 kilometri 2×2 varianta Jijila și alți 4,3 km varianta scurtă Smârdan-Măcin, cu profil de Drum Național. În primii 5 ani de la deschidere, trecerea Podului va fi gratuită.

Podul este proiectat să aibă o durată de viață de 120 de ani. „Este de așteptat ca, prin deschiderea acestui pod, durata deplasării să se reducă cu aproximativ 50 de minute și să fie deservite zilnic aproximativ 11 400 de vehicule fizice. Se vor produce astfel beneficii foarte mari pentru mobilitatea forței de muncă, turism și schimburile comerciale și se vor consolida legăturile regiunii cu restul țării”, a transmis Comisia Europeană.

Pentru început, mașinile vor circula între orele 6.00 și 21.00, urmând ca noaptea, circulația să fie închisă ca să poată fi făcută demontarea macaralelor și altor utilaje folosite la construcție.

Fire de oțel cât să înconjoare planeta de două ori

La realizarea podului au fost folosite aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, îndeajuns cât să înconjoare pământul de două ori. Aceste fire subțiri de oțel au fost împletite și au format 16 toroane care alcătuiesc două cabluri principale cu o lungime de doi kilometri fiecare.

Greutatea totală a celor două cabluri este de peste 6.700 tone, iar garanția oferită de constructorul japonez al cablurilor este de 120 de ani.

Fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și este ancorat în blocuri de ancoraj pe fiecare mal.

De cele două cabluri principale, cu ajutorul a câtorva sute de tiranți, sunt prinse segmentele metalice ale tablierului.

Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone și a fost realizat la șantierele navale Fincantieri din Brăila cu oțel de la Liberty Steel din Galați. În total sunt 86 de segmente ale tablierului metalic ce cântăresc în total peste 20.800 tone.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Angajații caselor de asigurări de sănătate întrerup lucrul

joi iul. 6 , 2023
Angajaţii Caselor de asigurări de sănătate anunţă că vor întrerupe lucrul timp de două ore în 10 iulie, pentru a protesta faţă de salariile foarte mici în raport cu responsabilitatea şi complexitatea activităţii prestate, pierderea alarmantă a personalului calificat şi reducerea drastică a numărului total de angajaţi, anunță News.ro. ”Federaţia […]

V-ar putea interesa și: