Șantier și pe strada Mircea cel Bătrân din Constanța. Proiectul prevede 5.184 de stâlpi antiparcare

Utilajele sunt parcate pe trotuar. Foto: Constanța 100%, 24 septembrie 2022

Primăria Constanța a început lucrările de reabilitare a străzii Mircea cel Bătrân, început de fostul primar, Decebal Făgădău, și continuat de actualul primar, Vergil Chițac (detalii AICI). Buldoexcavatoarele au ajuns în porțiunea cuprinsă între bulevardele Ferdinand și Mamaia, care face parte din proiectul de acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța.

Proiectul intitulat „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța” urmărește să ne dezvețe să folosim mașina. În schimbul ei, ar trebui să mergem pe jos, să utilizăm mijloacele de transport în comun sau bicicleta. Scrie foarte clar:

„Se doreşte ca utilizarea autoturismelor în zona centrală a municipiului să devină mai puţin atractivă, prin restricționarea accesului acestora în zona de intervenţie a proiectului, creându-se astfel condiţiile pentru creşterea cotei modale a deplasărilor pietonale şi cu bicicleta şi reducerea emisiilor de CO2 echivalent.”

Pentru acest lucru, se vor monta nu mai puțin de 5.184 de stâlpi antiparcare și 13 sisteme automatizate cu 2 bolarzi.

Recomandare: Primarul Constanței, nemulțumit că locurile de parcare rezidențiale nu sunt scoase la licitație

Iată care trebuie să fie cele 13 rezultate specifice ale proiectului care cuprinde zona centrală a Constanței:

1. Scăderea anuală estimată a gazelor cu efect de seră (tone echivalent CO2/an) cu 1,7% după primul an de implementare, respectiv 1,4% după perioada de durabilitate a proiectului (5 ani de la finalizare);

2. Creșterea estimată a numărului de pasageri transportați în cadrul sistemelor de transport public de călători construite/modernizate/extinse (nr. pasageri) cu 3,5% după primul an de implementare, respectiv 5,2% după perioada de durabilitate a proiectului (5 ani de la finalizare);

3. Creșterea estimată a numărului de persoane care utilizează pistele/traseele pentru biciclete construite/modernizate/extinse cu 11,1% după primul an de implementare, respectiv 16,7 % după perioada de durabilitate a proiectului ( 5 ani de la finalizare);

4. Creșterea estimată a numărului persoane care utilizează traseele/zonele pietonale/semi-pietonale construite/modernizate/extinse cu 3,0%, respectiv 3,2% după primul an de implementare, după perioada de durabilitate a proiectului ( 5 ani de la finalizare);

5. Stații de transport public construite/modernizate/reabilitate: 12 stații transport public;

6. Lungimea benzilor separate pentru mijloacele de transport public construite (km). La finalul implementării proiectului se estimează înființarea a 2,817 km benzi dedicate transportului public de călători;

7. Suprafața infrastructurii rutiere (cu statut de stradă urbană) configurate / reconfigurate pe care se suprapun benzi separate ale transportului public de călători construite/extinse/modernizate (kmp); La finalul implementării proiectului se estimează o suprafață reconfigurată de 0,038273 kmp;

8. Lungimea pistelor/traseelor pentru biciclete construite/ modernizate/ extinse (km); La finalul implementarii proiectului se estimează amenajarea a 5,304 km piste pentru biciclete;

9. Suprafața traseelor/zonelor pietonale/semi-pietonale construite /
modernizate /extinse (kmp). La finalul implementării proiectului se estimează amenajarea a 0,048875 kmp, respectiv 0,015780 kmp zonă pietonală, 0,030066 kmp trotuare, 0,003029 kmp shared-space;

10. Sisteme instalate de reducere/interzicere a circulației autoturismelor în anumite zone (nr.); La finalul implementării proiectului vor fi montați 5.184 stâlpi antiparcare, 13 sisteme automatizate cu 2 bolarzi.

Valoarea totală a proiectului este de 89.854.757,70 lei. Îl puteți consulta AICI.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

2 comentarii la “Șantier și pe strada Mircea cel Bătrân din Constanța. Proiectul prevede 5.184 de stâlpi antiparcare

  1. Ce frumos ne spun ei,”alesii”,sa mergem cu bicicleta,pe unde?las ca o sa facem piste bla..bla..bla,sa mergem cu transportul în comun,sa stam în stații în ploaie ,în frig ca vor instala și cabine în stații,sa ne lăsăm mașinile acasă sau mai bine sa le vindem sau sa le dam la REMAT,ca oricum nu avem parcări rezidențiale,ne învață ei cum sa respectam planeta,cum sa protejam mediul,în tot acest timp ei ,acolitii lor si multi altii care cred ca ne sunt superiori,își oferă privilegii,au locuri de parcare dedicate,pe persoana fizica,ei te sfidează din mastodontii lor de 3 tone când tu contribuabil umil, aștepți în ploaie autobuzul.Cam asa stau lucrurile în Constanța și nu numai ,asa ca,sa va băgați undeva stâlpișori aia care oricum costa o grămadă de bani dar,nu contează,trebuie sa educam plebea,nu-i asa.

  2. Dar cate borduri si dale cu ghiocei vor folosi ,cum se va imbunatati mobilitatea banului public spre buzunarele unora, cand vom afla ?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Universitatea Ovidius, pe locul al 17-lea în ceea ce privește numărul de angajați

Dum sept. 25 , 2022
Cele mai mari 30 de universităţi din România au împreună 50.830 de angajaţi, potrivit datelor de la Inspecţia Muncii, extrase din clasamentul celor mai mari 1.000 de angajatori din România, obţinut de deputatul USR Cristian Seidler și publicat de Ziarul Financiar. Universitatea Ovidius din Constanța este pe locul 17 în […]
Universitatea Ovidius vrea să construiască un spital de 84,2 milioane euro

V-ar putea interesa și: