Primăria Constanța a început lucrările de reabilitare a străzii Mircea cel Bătrân, început de fostul primar, Decebal Făgădău, și continuat de actualul primar, Vergil Chițac (detalii AICI). Buldoexcavatoarele au ajuns în porțiunea cuprinsă între bulevardele Ferdinand și Mamaia, care face parte din proiectul de acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța.
Proiectul intitulat „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța” urmărește să ne dezvețe să folosim mașina. În schimbul ei, ar trebui să mergem pe jos, să utilizăm mijloacele de transport în comun sau bicicleta. Scrie foarte clar:
„Se doreşte ca utilizarea autoturismelor în zona centrală a municipiului să devină mai puţin atractivă, prin restricționarea accesului acestora în zona de intervenţie a proiectului, creându-se astfel condiţiile pentru creşterea cotei modale a deplasărilor pietonale şi cu bicicleta şi reducerea emisiilor de CO2 echivalent.”
Pentru acest lucru, se vor monta nu mai puțin de 5.184 de stâlpi antiparcare și 13 sisteme automatizate cu 2 bolarzi.
Recomandare: Primarul Constanței, nemulțumit că locurile de parcare rezidențiale nu sunt scoase la licitație
Iată care trebuie să fie cele 13 rezultate specifice ale proiectului care cuprinde zona centrală a Constanței:
1. Scăderea anuală estimată a gazelor cu efect de seră (tone echivalent CO2/an) cu 1,7% după primul an de implementare, respectiv 1,4% după perioada de durabilitate a proiectului (5 ani de la finalizare);
2. Creșterea estimată a numărului de pasageri transportați în cadrul sistemelor de transport public de călători construite/modernizate/extinse (nr. pasageri) cu 3,5% după primul an de implementare, respectiv 5,2% după perioada de durabilitate a proiectului (5 ani de la finalizare);
3. Creșterea estimată a numărului de persoane care utilizează pistele/traseele pentru biciclete construite/modernizate/extinse cu 11,1% după primul an de implementare, respectiv 16,7 % după perioada de durabilitate a proiectului ( 5 ani de la finalizare);
4. Creșterea estimată a numărului persoane care utilizează traseele/zonele pietonale/semi-pietonale construite/modernizate/extinse cu 3,0%, respectiv 3,2% după primul an de implementare, după perioada de durabilitate a proiectului ( 5 ani de la finalizare);
5. Stații de transport public construite/modernizate/reabilitate: 12 stații transport public;
6. Lungimea benzilor separate pentru mijloacele de transport public construite (km). La finalul implementării proiectului se estimează înființarea a 2,817 km benzi dedicate transportului public de călători;
7. Suprafața infrastructurii rutiere (cu statut de stradă urbană) configurate / reconfigurate pe care se suprapun benzi separate ale transportului public de călători construite/extinse/modernizate (kmp); La finalul implementării proiectului se estimează o suprafață reconfigurată de 0,038273 kmp;
8. Lungimea pistelor/traseelor pentru biciclete construite/ modernizate/ extinse (km); La finalul implementarii proiectului se estimează amenajarea a 5,304 km piste pentru biciclete;
9. Suprafața traseelor/zonelor pietonale/semi-pietonale construite /
modernizate /extinse (kmp). La finalul implementării proiectului se estimează amenajarea a 0,048875 kmp, respectiv 0,015780 kmp zonă pietonală, 0,030066 kmp trotuare, 0,003029 kmp shared-space;
10. Sisteme instalate de reducere/interzicere a circulației autoturismelor în anumite zone (nr.); La finalul implementării proiectului vor fi montați 5.184 stâlpi antiparcare, 13 sisteme automatizate cu 2 bolarzi.
Valoarea totală a proiectului este de 89.854.757,70 lei. Îl puteți consulta AICI.
Ce frumos ne spun ei,”alesii”,sa mergem cu bicicleta,pe unde?las ca o sa facem piste bla..bla..bla,sa mergem cu transportul în comun,sa stam în stații în ploaie ,în frig ca vor instala și cabine în stații,sa ne lăsăm mașinile acasă sau mai bine sa le vindem sau sa le dam la REMAT,ca oricum nu avem parcări rezidențiale,ne învață ei cum sa respectam planeta,cum sa protejam mediul,în tot acest timp ei ,acolitii lor si multi altii care cred ca ne sunt superiori,își oferă privilegii,au locuri de parcare dedicate,pe persoana fizica,ei te sfidează din mastodontii lor de 3 tone când tu contribuabil umil, aștepți în ploaie autobuzul.Cam asa stau lucrurile în Constanța și nu numai ,asa ca,sa va băgați undeva stâlpișori aia care oricum costa o grămadă de bani dar,nu contează,trebuie sa educam plebea,nu-i asa.
Dar cate borduri si dale cu ghiocei vor folosi ,cum se va imbunatati mobilitatea banului public spre buzunarele unora, cand vom afla ?