Traficul în orașul Constanța a devenit din ce în ce mai dificil și stresant. E o problemă dificil de rezolvat și de obicei problemele dificile au nevoie de profesori, de specialiști pricepuți. Nu e cazul în Constanța, Schimbările produse în trafic nu au fost făcute de experți în domeniu. Nici acum, nici în trecut (Decebal Făgădău ne vorbea de specialiști, dar nu nu i-a arătat niciodată).
Primăria Constanța a recunoscut acest lucru la o solicitare adresată de Constanța 100%.
„Primăria Municipiului Constanța intenționează să demareze procedura de achiziție publică pentru realizarea unui studiu de trafic general pentru municipiul Constanța, care va include toate studiile realizate de persoane fizice și juridice. În perioada următoare, se va efectua cercetarea de piață.”, au precizat reprezentanții instituției.
Am cerut primăriei și o copie după studiile deja realizate în urma cărora s-au creat sensuri unice noi, sensuri giratorii, etc.
Nu ni s-au pus la dispoziție. Ni s-a spus însă că Direcția Dezvoltare și Fonduri Europene a realizat, în perioada noiembrie 2020 – iulie 2022, următoarele studii de trafic:
– Studiu de trafic bulevardul Tomis, tronson cuprins între strada Ion Rațiu și limita administrativă cu orașul Ovidiu, elaborat în cadrul proiectului „Îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, Bulevardul Tomis”;
– Studiu de trafic bulevardul I.C. Brătianu, tronson cuprins între sensul giratoriu benzinărie Lukoil și bulevardul Ferdinand, elaborat în cadrul proiectului „Îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, Bulevardul I.C. Brătianu”;
– Studiu de trafic bulevardul Mamaia, tronsonul cuprins între intersecția cu strada Pescarilor și limita administrativă cu orașul Năvodari, elaborat în cadrul proiectului „Îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, Bulevardul Mamaia”;
– Studiu de trafic pentru zona Delfinariu – Faleză Nord, elaborat în cadrul proiectului „Îmbunătățirea mediului urban în zona Delfinariu – Faleză Nord”.
Așadar, vorbim de studii făcute de o direcție a primăriei, condusă Ani Merlă, care s-a aflat în fruntea ei și în perioada lui Decebal Făgădău, dar și în cea a lui Radu Mazăre. Soțul ei este un prosper om de afaceri, investitor imobiliar, printre altele. Aceste studii însă, chiar dacă au fost făcute, nu au fost aplicate.
„Menționăm că aceste studii sunt în faza de analiză internă pentru stabilirea soluțiilor tehnice cele mai potrivite, conform situației din teren. În vederea stabilirii soluțiilor tehnice ce vor fi analizate și dezvoltate în documentațiile tehnico-economice ulterioare, respectiv în Documentațiile pentru avizarea lucrărilor de intervenții și în Proiectele tehnice de execuție, este necesară consultarea cu departamentele de specialitate ale Primăriei municipiului Constanța, precum și cu Comisia de circulație a municipiului Constanța în vederea obținerii avizelor de principiu ale acestora înainte de recepționarea finală a livrabilelor.”, au precizat reprezentanții Primăriei Constanța.
Puteți să faceți o mie de studii și sensuri unice că traficul va fi tot aglomerat.Trebuie construite pasaje sub sau supraterane -Casa de cultura,Cora Brătianu,Aurel Vlaicu-Tomis, Soveja-Tomis,sistemul unda verde pe bulevardele cu multe semafoare -Tomis, Lăpușneanu, Soveja,dezvoltarea unui transport in comun civilizat,toate autobuzele sa fie cu aer condiționat,ritmicitate buna -intre orele 21.30-23.00 autobuzele circulă la un interval de 25 minute . Spre exemplu ajungi la orele 21.30 în stația Brotăcei, autobuzul 2-43 vine sa spunem la 21.50.Ajungi în stația Atelierelor la orele 22.15 și ai ghinionul ca in fata autobuzului tău să fie linia 48 cu care vrei să circuli, îl pierzi sigur,următorul 48 va veni la orele 22.40 și ajungi la complexul Brătianu la orele 22.55.Aventura nocturnă între cele două stații durează o oră și jumătate iar cât aștepți in cele două stații de pot întâmpla multe ,este noapte
NU numai ca s-au facut dupa ureche toate reglementarile in trafic, pe langa asta a venit si Discomfort Urban sa faca lucrari, tot dupa ureche, facute in sezon estival, facute fara o ordine fireasca si multe lucrari incepute si lasate neterminate perioade foarte lungi de timp.
Pai dacă nu s-au făcut studii de trafic, cum se desfășoară lucrări de sistematizare pe bulevardele 1 Mai și Ferdinand? Au mințit pentru a obține fonduri europene. Verificați, d-le Hagi!
Chiar are competențe?
Că un studiu facut de oameni fara competente chiar este la fel de valoros ca si „dupa ureche”.
Doar ca devine sursa de venituri ptr incompetenti si administratia corupta.