Primăria Constanța va desființa și locurile de parcare de pe bulevardul IC Brătianu, după cele de pe bulevardele Alexandru Lăpușneanu și 1 Mai.
Instituția a depus la Agenția pentru Protecția Mediului Constanța memoriul de prezentare al proiectului de îmbunătățire a mobilității în municipiul Constanța care vizează bulevardul IC Brătianu.
Suprafața studiată este de aproximativ 225.300 de metri pătrați, din care suprafața de spații verzi totală este de 13.500 mp.
„Pentru eliminarea disfuncționalităților existente (ambuteiaje în orele de vârf, viteză redusă de circulație a transportului public, lipsa pistelor dedicate exclusiv bicicliștilor) și prioritizarea transportului public se propune realizarea a câte unei benzi de circulație pe fiecare direcție de mers, benzi dedicate exclusiv mijloacelor de transport public (transformarea primei benzi de circulație în bandă dedicată exclusiv transportului public cât și desființarea spațiilor de parcare existente). Delimitarea dintre benzile de transport public și benzile de trafic general se va face prin intermediul unor unor separatori de circulație din cauciuc. Trotuarele se vor reabilita, urmând ca în cadrul lațimii trotuarelor să se realizeze, pe zonele unde spațiul existent permite acest lucru, piste dedicate exclusiv bicicliștilor, câte o pistă de biciclete pe fiecare sens de circulație. Acestea din urmă, vor avea îmbracaminte asfaltică colorată. Pistele de biciclete se vor incadra cu borduri 10 x 15 cm către trotuare cât și către zonele verzi adiacente. Lățimea pistelor de biciclete va fi de minim 1,20 m incluzând lățimea bordurilor de încadrare (minim 1,00 m îmbrăcăminte asfaltică colorată).”, se arată în document.
Vă recomandăm și: Constănțenii au mai multe mașini decât elvețienii
Pentru realizarea benzilor dedicate, a pistelor de biciclete și a unor trotuare cu lățimi care să respecte prescripțiile de proiectare este necesară reconfigurarea spațiului existent de pe bulevardul I.C. Bratianu.
Se desființează sensuri giratorii
Având în vedere că unul din obiectivele este prioritizarea transportului public, în cadrul proiectului s-a prevăzut desființarea unor sensuri giratorii (sensuri giratorii ale căror elemente geometrice nu respectă normativele în vigoare – AND 600) cât și reconfigurarea unor intersecții. Cele 3 intersecții giratorii existente:
1. Bd. I.C. Brătianu cu Strada Bucegi;
2. Bd. I.C. Brătianu cu acces Lidl (langa strada Mircea Berberian);
3. Bd. I.C. Brătianu cu Strada I.L. Caragiale; se vor desființa urmând a se reconfigura ca intersecții semaforizate.
Totodată, se vor moderniza următoarele intersecții:
- I.C. Brătianu – Bucegi – Refugiu autobuz – intersecție semaforizată
- I.C. Brătianu – Lidl – intersecție semaforizată
- I.C. Brătianu – I. L. Caragiale – intersecție semaforizată
- I.C. Brătianu – TP 1 (în apropiere de strada Bravilor) – trecere de pietoni semaforizată
- I.C. Brătianu – TP 2 (în apropiere de strada Corbului) – trecere de pietoni semaforizată
- I.C. Brătianu – TP 3 (în apropiere de strada Labirint) – trecere de pietoni semaforizată
- I.C. Brătianu – Theodor Burada – intersecție semaforizată
- I.C. Brătianu – Oborului – intersecție semaforizată
- I.C. Brătianu – Avram Iancu – intersecție semaforizată
Valoarea investiției este estimată la o valoare de circa 109.354.740,65 lei. Perioada propusă pentru implementarea proiectului este de 18 de luni.
Din doua se vor face noua.IC Brătianu avea cele mai puține intersecții semaforizate.Daca nu se va implementa sistemul unda verde timpul de parcurgere va crește cu 10-15 minute.Nu pricep de ce trebuie benzi separate pentru autobuze.Pe acest bulevard circula un singur traseu 48,cea mai proastă linie,după orele 21.00,autobuzele circulă la 30 minute.Sunt 3 benzi pe sens plus banda de parcare,pentru un autobuz care circula rar desființezi sute de locuri de parcare!
Un tampit, si-a propus sa distruga Constanta!
Dupa nebunia de pe Lapusneanu (chiar sunt curios unde parcheaza oamenii aia) i-a casunat pe IC Bratianu; vezi Doamne sa incurajeze transportul in comun!!!
Eu nu am cum ajunge la locul de munca decat cu masina personala; am locul de munca in afara orasului, cu un singur mijloc de transport in comun; 3B, care circula cu o frecventa de 30 min!
Pe google maps „ajung” mai repede la Bucuresti decat la locul meu de munca cu mijloacele de transport in comun!
Cred ca omul nu locuieste in Constanta, altfel nu se explica!!!
Si oriunde ar locui, e clar ca nu e sanatos!!!
Si primarul are locul de munca in afara orasului in care locuieste.