Primăria Constanța a anunțat, pe 7 februarie, că se produc schimbări importante în traficul rutier din municipiu.
Începând de luni, 12 februarie, se relochează indicatoarele de informare de la intrările și ieșirile din oraș și se modifică limita de viteză a vehiculelor astfel:
- Pe DN3C (centura ocolitoare a municipiului Constanța spre Ovidiu), se relochează panourile informative de intrare și ieșire în oraș în dreptul străzii Kiev și se reduce viteza de deplasare a autovehiculelor la 50 km/h.
- Indicatoarele rutiere dinspre și spre Ovidiu se relochează și se reduce viteza de deplasare a autovehiculelor pe acest sector al DN2A, de la 90 de km/oră la 50 km/oră. Indicatoarele informative de intrare și ieșire din municipiul Constanța vor fi mutate în dreptul Restaurantului „En Provence”.
- Pe Șoseaua Mangaliei, la intrare și ieșire din municipiul Constanța se mută indicatoarele informative după sensul giratoriu Constanța Sud și se montează indicatoare de limitare a vitezei de deplasare a autovehiculelor la 50km/h.
- La ieșire din municipiul Constanța spre Valu lui Traian, pe bulevardul I.C. Brătianu se mută indicatoarele informative de intrare, respectiv ieșire din oraș, în dreptul străzii Crețoiu. Pe sectorul de drum delimitat de străzile Crețoiu și Bucegi se limitează viteza de deplasare a autovehiculelor de la 70 km/h la 50 km/h.
Modificările sunt necesare întrucât aceste sectoare de drum au trecut din administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Direcția Regională de Drumuri si Poduri Constanta, în administrarea UAT Constanța.
„Decizia de reducere a vitezei de deplasare a autoturismelor pe aceste sectoare de drum a fost luată ca urmare a reîncadrării acestora în categoria funcțională a drumurilor de interes local. Primăria Municipiului Constanța, prin Comisia de circulație, împreună cu reprezentanții Serviciului Rutier din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Constanța și Confort Urban au avizat modificarea limitei de viteză a autovehiculelor, precum și relocarea indicatoarelor de informare privind intrarea și ieșirea din oraș. Prin implementarea acestor măsuri se va asigura fluidizarea traficului rutier în zonele vizate de modificările făcute și evitarea producerii accidentelor rutiere.”, a anunțat Primăria Constanța.
În contextul noilor reglementări, conducătorii auto sunt rugați să respecte regulile de circulație și semnificația mijloacelor de semnalizare rutieră.
Mai bine ne cumparam carute! In austria sunt licalitati unde se circula cu 70 km/h doar in apropierea scolilor cu 30 km .
Vai de noi in loc sa progresam … Este comic intre Constanta si Ovidiu sa mergi cu 50 : este de noaptea mintii!
Și-au băgat jmekerii terenurile arabile la intravilan să le crească prețurile.
Administratorul drumului poate stabili viteza de deplasare dar cand esti prost nici legea n-o mai citesti.
Atatea smecherii cate s-au facut pe mandatul asta nu s-au facut pe niciun mandat. Si nimic in interesul locuitorilor, totul pentru buzunarul lor. L-au trombonit cum au vrut ei.
Trecerea de pietoni de la Palatul Mare după giratoriu blochează traficul în orele de vârf. Poate greșit poziționată
In afara localității nu este 50km/h. Daca asta ai înțeles din articol, atunci mai bine îți iei căruță.
Nu înțeleg cum „se fluidizează” circulația, când tu reduci viteza de deplasare a vehiculelor într-un oraș de dimensiunea Constanței, cu trafic infernal!… După desființarea parcărilor, a venit și reducerea vitezei! Chiar am ajuns să trăim în lunga și nesfârșita noapte a minții acestui „celebru” primar, care ne-a demonstrat că se poate mult mai rău decât tot ce-am trăit înaintea lui…
Viteza maxima era 70 km/h pe DN3. Dar daca ar fi fost 50 km/h, tanarul care zburat cu 150 km/h peste sensul giratoriu de pe DN3 ar fi tinut cont si ar fi redus la max. 100 km/h? Ar fi zburat ceva mai jos, ce-i drept, dar consecintele ar fi fost cam aceleasi. Oricum, fara a lua in calcul trecerile de pietoni sau sensurile giratorii unde viteza trebuie redusa, pentru parcurgerea unui km cu 70 sau 50 km/h, diferenta de timp este de circa 20.6 secunde. Deci, pe DN3C unde reducerea vitezei s-a facut pe 4.7 km, timpul de parcurgere creste cu 1min 37 secunde. Iar daca unii mai fac viraje la stanga, in cele cateva locuri, diferenta de timp poate fi chiar mai mica. Spre Ovidiu se mergea chiar cu 90-100 km/h, dar vorbim de viteza legala. Subliniez ca in timpul acesta poti sta la semafor pana vine iar verde. Este o pierdere sau este un beneficiu pentru mediu sau pentru riscul de evenimente rutiere? Pentru un sofer mediu, riscul era si este extrem de redus daca se circula cu atentie, respectand regulile.
Alți oameni,alta prostie,sau hoție!Acum stau lupii la panda ,sa mai umple buzunarele din amenzi. Parcări nu,viteza melcului ,da,aglomerație, cat vrei