COMPLETARE 7 decembrie, ora 17.11 Proiectul propus de Vergil Chițac a fost respins de consilierii municipali!
Consilierii municipali din Constanța se întrunesc pe 7 decembrie pentru a vota un proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenție și a principalilor indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Îmbunătățirea mobilității în Municipiul Constanța, zona Bulevardul Mamaia”.
Proiect are o valoare de 166.953.814 lei fără TVA, adică 198.377.076 lei cu TVA inclus.
Zona de intervenție a proiectului este alcătuită din Bulevardul Mamaia, tronson delimitat de sensul giratoriu de la intersecția cu strada Pescarilor și respectiv sensul giratoriu din dreptul accesului la Hotel Diplomatic Mamaia. Lungimea este de 6,3 km.
Investiția, spune primăria, vizează „creșterea gradului de atractivitate al transportului public și migrarea unui număr cât mai mare de deplasări spre acest mijloc de transport, precum și spre deplasările pietonale și cu bicicleta, în defavoarea deplasării cu vehiculul personal, prin scăderea timpilor de deplasare și a costurilor de transport, cu efecte pozitive asupra reducerii poluării și consumului de energie, decongestionarea traficului și îmbunătățirea siguranței în trafic.”
Proiectul prevede desființarea locurilor de parcare:
„Pentru eliminarea disfuncționalităților existente pe bulevardul Mamaia (ambuteiaje în orele de vârf, viteză redusă de circulație a transportului public) se propune realizarea pe anumite tronsoane ale bulevardului a câte unei benzi dedicate exclusiv mijloacelor de transport public cât și reconfigurarea spațiilor destinate circulației pietonale prin aducerea acestora la dimensiuni care să respecte normele în vigoare. Pentru realizarea acestor obiective este necesară transformarea primei benzi de circulație în bandă dedicată exclusiv transportului public precum și desființarea spațiilor de parcare existente pe întreg bulevardul studiat.”
Problemele din prezent
Astfel, ca urmare a analizei rezultatelor studiului de trafic anexat prezentei documentații, au fost identificate următoarele probleme, în ceea ce privește locația de implementare a proiectului:
➢ Un nivel ridicat de poluare, în special provocat de emisiile de gaze cu efect de
seră provenite din traficul auto, cât şi un nivel ridicat al zgomotului;
➢ Cota modală ridicată a deplasărilor cu autovehiculul;
➢ Facilităţile de transport public şi pietonale sunt precare, nu îndeplinesc standardele actuale şi nu asigură funcţionalitatea aferentă;
➢ Facilităţile destinate bicicliştilor şi căile de rulare dedicate mijloacelor de transport în comun sunt inexistente pe toată lungimea bulevardului, conducând la îngreunarea traficului, la aglomerări şi întârzieri în trafic atât a mijloacelor de transport în comun cât şi a autovehiculelor proprietate privată; Pe zona de promenada intre Hotel Condor Mamaia si Aritez Boutique Mamaia exista o pistă de biciclete realizata printr-un proiect complementar ce va stimula si va prelua traficul de biciclete.
➢ Modul necorespunzator şi intensiv de utilizare a bulevardului a condus la deteriorarea tramei stradale şi a trotuarelor, îngreunând mobilitatea şi, totodată, punând în pericol siguranţa traficului şi a pietonilor;
➢ Infrastructura pietonală este precară, cu suprafeţe deteriorate, cu un spaţiu pietonal restrâns şi în cea mai mare parte neadaptat nevoilor persoanelor cu dizabilităţi şi mobilitate redusă, fapt ce duce la lipsa siguranţei pietonilor, în special a celor din grupurile vulnerabile (persoane cu dizabilităţi, batrâni, copii etc.);
➢ Volume mari de trafic, mai ales în orele de vârf, datorate poziţionării diverselor puncte de interes de pe bulevard, dar şi ca urmare a legăturilor cu alte artere importante şi puncte de interes ale municipiului;
➢ Lipsa infrastructurii de reîncărcare pentru autovehiculele electrice.
Obiectivele principale ale investiției sunt:
• Creșterea atractivității transportului public și a procentului de utilizare a acestui mod de transport, în cadrul distribuției modale a deplasărilor;
• Îmbunătățirea calității călătoriilor cu transportul public și modurile nemotorizate, prin creșterea standardelor de calitate și siguranță în utilizarea acestor moduri de transport;
• Eficientizarea transportului public prin reducerea timpilor de călătorie și a consumului de combustibil, precum și prin creșterea numărului de utilizatori;
• Creșterea accesibilității și siguranței deplasărilor pietonale, prin reabilitarea/extinderea traseelor pietonale (trotuare);
• Ambientarea cu mobilier urban de calitate;
• Realizarea de benzi de circulație dedicate transportului public, delimitate fizic;
• Pregătirea pentru implementarea unui sistem inteligent de management al traficului;
• Introducerea unui sistem modern de iluminat pentru zone pietonale;
• Îmbunătățirea condițiilor de transport în zona studiată prin repararea străzii studiate;
• Aducerea sistemului rutier la parametrii tehnici corespunzători categoriei străzii, urmând a se asigura astfel condiții bune de siguranță și confort pentru circulația auto, pietonală și biciclete;
• Creșterea atractivității și siguranței deplasărilor pietonale prin reabilitarea/crearea trotuarelor;
• Reducerea emisiilor cu efect de seră GES;
• Promovarea transportului public urban drept o soluție alternativă utilizării vehiculului personal, pentru asigurarea accesului cetățenilor la locul de muncă, furnizorii de servicii și alte puncte de interes;
• Reducerea numărului de accidente și creșterea siguranței rutiere pentru toți participanții la trafic: conducători auto, bicicliști, pietoni;
• Creșterea gradului de accesibilitate al cetățenilor la punctele de interes din zona de influență a proiectului.
Scenariul recomandat
Specialiștii au propus două scenarii. Primul, cel recomandat, presupune următoarele soluții tehnice pentru carosabil și trotuare:
– carosabil
▪ 4 cm strat de uzură MAS16 rul 50/70 conform AND 605;
▪ 6 cm strat de legătură BAD 22,4 leg 50/70 conform AND 605;
▪ 10 frezare îmbrăcăminte asfaltică existentă;
▪ reparații strat suport
– trotuare
▪ 6 cm pavaj ornamental din pavele prefabricate;
▪ 3-5 cm strat suport din nisip;
▪ 20 cm strat inferior din piatră spartă;
În acest scenariu, sistemul rutier va rezista la un trafic greu de cel mult 220 vehicule grele/zi și se recomandă în cadrul expertizei tehnice efectuate de către domnul expert tehnic Epure Mircea ca măsură de precauție, restricționarea circulatiei vehicolelor grele (50 kN). Autovehiculele cu greutate pe osie mai mare de 50 kN (V.G.) fac parte din categoria vehiculelor grele, care definesc traficul greu urban.
Dar cei care locuiesc in Navodari si lucreaza un Constanta, ori viceversa, pe unde vor trece?
Cu ce gîndeste domn primar, cu cascheta?
Cu capul din chiloți.
Ce, nu mai avea ce sa le dea de lucru la asfaltatori pe urmatorul cincinal?
Sunt foarte curios care va fi reactia hotelierilor. Isi imagineaza cineva ca Mamaia este atat de atractiva incat sa vii cu trenul in Constanta, apoi sa mergi cu autobuzul 40 si/sau taxiul pana in Mamaia?
Un primar pro business :))
Cred ca astfel de gândire face parte din cadrul emisiunii : Copiii spun lucruri trasnite”! De vina însă pentru elucubrațiile iscusitului nostru de primar sunt consilierii locali! Nimic nu s-ar face din astfel de „idei”, daca ei nu ar vota!
Cea mai mare inventie a fost cu bordurile despre care nu se mai sesizeaza nimeni apoi cu stîlpii de iluminat si mai recent cu pavelele.Se schimbă primarul si echipa incep sa se schimbe din nou bordurile, stîlpii de iluminat si pavelele.Asta da afacere.Cu ce se alege contribuabilul?Cu praf si mizerie 3-4 ani si apoi vin din nou alegerile.Dă-i doamne românului mintea cea de pe urmă.
sa desfiintam primara asta, nu se poate.? Nu trece o zi, fara o idiotenie!
Ai uitat de coșurile de gunoi de 500 euro bucata.
Promisese Construirea,de parcări. Nu Desființarea lor .
Ăștia fura banii publici numai borfași la primărie
Mai calcă cineva în Mamaia? Mai are clienți mizeria aia ? Cred că e o directivă europeană ca românii să nu mai aibă mașini deloc… să nu mai fie nimic în țara asta, doar pampas. Oricum Constanța și Mamaia sunt niște țigănii, manelizate, duhori de shaorma expirată și rable tunate. Oricum eu de mulți ani merg în sudul Franței sau nordul Poloniei. Infinit mai civilizat.
Sudul Frantei… ai uitat mai parlitule cand te-a dus mata cu tactu tractorist profesionist si strigati cu totii ca nebunii Vai Ce garla mare!!! Toti taranii care vedeau marea doar in vederi ca tv nu aveau fac pe domnii acum…
Și unde să merg băi gunoiule ca să-ți răspund în același mod? Pe litoralul românesc nu mai ai ce face. E plin de cei ca tine. Când veneam eu pe litoralul românesc (astăzi manelizat de voi) tu nu știai nici de coada vacii. Și ai grijă, părinții mei sunt intelectuali, ca și mine și copiii mei. Așa că taci. Să merg pe litoral la noi să ce ? Ascult manele și văd pițipoancele și cocalari cu BMW din 1990. Vomit când aud Mamaia.
Pai poluarea o faceți voi, ca desființați sensuri giratorii și faceți o grămadă de sensuri unice, nu mai ai unde sa faci stânga și mergi câțiva km în plus.. Atunci nu se poluează?? Iar stațiunea sa nu mai aibă parcări??? Și asa ati distrus Mamaia, cu tot felul de construcții.. Nu mai găsești un loc cu verdeață..
Sfatul meu pentru ,, Primarul și sfatuitorii săi de suflet „… Ocupația dvs. să fie Mobilitatea cetățenilor municipiului , că la ce se vede in ziua de Sf. Nicolae anul de pomină 2023 este praf și pulbere. Dar vorba chirurgului șef: m-ai aveți 3(trei) artere principale Brătianu,Tomis și Mamaia și aveți un mort frumos Municipiul Constanta.
S-auziti numai de …bine!
Acest cetățean din Eforie a distrus Constanța. Trist este ca nimeni nu va mai aduce acest oraș la starea inițială. Unde ești tu Țepeș Doamne?
Ferească Dumnezeu!….Eu vreau sa îl văd pe acest primar pe bicicleta de la Eforie la Constanta făcând naveta in fiecare zi daca se poate.
Bosorogu abia se tine pe pucioare, unde sa mai si pedaleze!!!
Lasă bulevardul ai băgat bani și vrei din nou să cheltui inutil,ocupativa de Cartierul Compozitorilor,fara trotuare și străzi neasfaltate.
Și, mai ales, fără canalizări adecvate, iar când plouă (și nu numai) ni se inundă demisolurile. Nu îl interesează pe acest domn cartierul Compozitori, întrucât nu iese banul gros!…
Lasă bulevardul ai băgat bani și vrei din nou să cheltui inutil,ocupativa de Cartierul Compozitorilor,fara trotuare și străzi neasfaltate.
Mi.am pierdut speranța într.un viitor mai bun…..îmi sfătuiesc copiii sa se pregătească sa meargă în alta țară….aici simt ca autoritățile fac totul împotriva cetateanului….
Ce tot trage cu poluarea de la mașini?Poluarea cea mai mare ,de la avioane ,centrale termice,dar da în cei mici.Primarul a promis în campanie parcări,dar nu a făcut nimic.Mai rău a făcut,, anulând benzi de mers ,făcând parcări,. Nu e bun de nimic
OPRITIL PE AMIRALUL ASTA IDIOT CA A DISTRUS ORASUL.NU ARE NIMIC IN CAPUL ALA DE PESCARUS.CATE AUTOBUZE TREBUIESC PUSE LA DISPOZITIE PENTRU MIILE DE TURISTI DIN VARA DIN MAMAIA.ASTA GANDESTE SAU ARE HALZHEIMER?
Astia daca ar putea ne-ar lua masinile.
Ne-ar dezproprietari. Ne-ar confisca masinile daca ar putea.
Noroc ca s-au opus consilierii desfintarii locurilor de parcare .
În București s-a inaugurat un pasaj suprateran de 600 m cu 4 benzi de circulație pt decongestionarea traficului rutier. Noi îl congestiva cât mai mult.
D-l Chițac, cu tot respectul cuvenit, sunteți prost rău, să trăiți ! Nici anul ce a trecut, turismul în Mamaia nu a mers prea bine, tot datorită măsurilor dvs, dar se pare că vreți să-i îngropați de tot pe hotelierii care au mai rezistat ! De unde atâtea biciclete ? Cum își duc turiștii bagajele cu bicicleta ? Dacă mai sunt care nu merg pe bicicletă, organizați cursuri ? Când sunteți într-un așa vid de gândire, cine vă ordonă astfel de idei geniale : partidul ? Comanescu ? Noi speram sa participați și la alegerile următoare , că… decât să vină alții să schimbe iar bordurile, mai bine rămâneți dvs cu echipa asta de incompetenți și faceți din Constanța teren agricol ! Turiștii să vină la sapă dacă vor să se bronzeze !
Când am s-al vad pe primar în autobuz, atunci voi merge și eu cu atobuzul
După stuful plantat la întrarea în oraș dinspre Ovidiu și de pe b-dul Lăpușneanu suntem, mai degrabă oraș de delta Dunării. Poate primarul ne-a camuflat sa nu ne vadă rusii, și noi suntem prosti de dam grămadă.Asa ne trebuie.
Trebuie ieșit în strada. Nesimt de primar din Eforie da ordine pt constanta. Chiar orașul asta nu are noroc de un primar bun? Și rusu se bătea cu pumnii pe la interviuri inițiale cum face el locuri de parcare. Asta e cea mai mare problema a orașului și iluminatul.
Un primar imbecil și nesimțit. Nimeni nu l oprește pt toate aberațiile din oraș? Și el și rusu se băteau cu pumnii în piept ca fac locuri de parcare. Asa îmi amintesc într un interviu.chiar nimeni nu l oprește?chiar orașul asta nu are noroc de un primar bun? În primul rand problema orașului sunt parcările.. apoi iluminatul…