Țara care a limitat viteza în orașe la 32 km pe oră

Începând de astăzi, limita de viteză în majoritatea zonelor urbane din Țara Galilor este de 20 de mile pe oră, adică 32 km/oră.

Până azi a fost 30 de mile, adică 48 km/oră, dar guvernul a decis să o reducă. Acesta a argumentat decizia citând un studiu care spune că, prin reducerea vitezei la 20 de mile, în fiecare an ar putea fi:

  • Cu 40% mai puține accidente
  • Între 6 și 10 vieți salvate
  • Cu mai puțini de 1.200 – 2.000 de oameni accidentați

În plus, guvernul spune că străzile vor fi mai sigure pentru joacă, mers pe jos sau cu bicicleta, că va încuraja oamenii să meargă pe jos sau cu bicicleta, că se va reduce zgomotul, comunitățile vor fi mai sigure, sănătate și bunăstarea se vor îmbunătăți.

Naţiunile Unite, organizaţiile de mediu şi cele de siguranţă rutieră au susţinut această măsură, dar politicienii oponenţi au declarat-o ”un război împotriva şoferilor”.

„Îţi va lua un minut mai mult pentru a-ţi face călătoria şi vom salva vieţile a 10 oameni în Ţara Galilor în fiecare an, ca urmare a acestei contribuţii de un minut, nu pare un târg nedrept”, a spus primul ministrul, Mark Drakeford.

Legea va modifica limita de viteză pe aproximativ 35% din drumurile din Ţara Galilor, unde stâlpii de iluminat nu se află la mai mult de 200 de yarzi (183 m) unul de celălalt.

Potrivit guvernului galez, costul de 32,5 milioane de lire sterline pentru lansarea noii limite de viteză la nivel naţional este depăşit de impactul redus asupra sistemului de sănătate NHS şi serviciilor de urgenţă, despre care un studiu a spus că ar putea economisi 92 de milioane de lire sterline pe an.

O consultare comandată de guvernul galez a constatat că mai mulţi oameni sunt împotriva limitei de viteză decât o sprijină.

Unul dintre documentele guvernului condus de laburişti spune că durata mai mare a călătoriilor ar putea cauza un dezavantaj economic ”substanţial”.

„Estimarea sa centrală” este un impact economic de 4,5 miliarde de lire sterline în 30 de ani, deşi miniştrii au recunoscut că a existat ”incertitudine semnificativă” cu privire la cifră şi ”dezbaterea profesională activă” cu privire la modul în care a fost calculată.

Liderul Camerei Comunelor a Marii Britanii, Penny Mordaunt, a numit noua limită implicită de 20 mile/oră „o nebunie” şi a spus că „pedepseşte” şoferii.

Conservatorii galezi au spus că sunt în favoarea unei limite de 20 mile/oră în apropierea şcolilor, spitalelor şi caselor de îngrijire, dar au considerat că generalizarea este „dezastruoasă, sincer ridicolă şi un război împotriva şoferilor”.

Miniştrii galezi au spus că impactul asupra duratei de călătorie va fi „mic”, şoferii având nevoie în medie de mai puţin de un minut în plus pe călătorie.

„Îmi amintesc când a fost introdus etilotestul şi câţi oameni păreau să creadă că este destul de bine să petreci noaptea în pub şi apoi să conducă. Nu ne-am gândi niciodată să ne întoarcem la asta acum. Acest lucru va avea nevoie de timp pentru ca oamenii să se obişnuiască. Odată ce se vor obişnui, cred că oamenii se vor uita în urmă şi se vor întreba de ce am fost pregătiţi să tolerăm traficul care merge cu viteză excesivă în zonele urbane”, a spus Drakeford.

Acesta le-a cerut angajatorilor să ia în considerare noua limită pentru lucrătorii din industriile de asistenţă socială şi de livrare pentru a-şi face treaba, ”într-un mod care să le permită să o facă în limitele legii”.

ONU a cerut ca limitele de viteză de 20 mile/oră sau 30 km/h (18,6 mph) să fie norma pentru oraşe şi sate din întreaga lume, în timp ce Societatea Regală pentru Prevenirea Accidentelor (Rospa) a încurajat utilizarea mai largă a limitelor de 20 mile/oră ca mijloace ”considerabil mai puţin costisitoare” de calmare a traficului.

Un grup de organizaţii din Ţara Galilor şi din Marea Britanie, precum Friends of the Earth Cymru, Action for Children şi Sustrans Cymru, au susţinut ”contribuţia uriaşă la străzi mai echitabile şi comunităţi mai viabile”.

Consiliul European pentru Siguranţa Transporturilor (ETSC) a declarat că limita de viteză mai mică a Ţării Galilor este ”un câştig pentru toate”, adăugând: ”Ţara Galilor merită o bătaie masivă pe spate pentru că este una dintre primele ţări din lume care a făcut această schimbare la nivel naţional”.

„Unora le place să vorbească despre limitele de viteză urbane mai mici ca parte a aşa-numitului război împotriva şoferilor, dar asta este evident un nonsens. De fapt, ceea ce s-a întâmplat în ultimele decenii este că maşinile au ajuns să domine satele, oraşele şi oraşele noastre în detrimentul altor moduri de transport mai sigure şi mai sănătoase”, a spus Dudley Curtis, de la ETSC.

Guvernul galez a spus că limita naţională de viteză de 20 mile/oră va reduce coliziunile rutiere, decesele rutiere, zgomotul şi poluarea, încurajând în acelaşi timp mai mulţi oameni să meargă pe jos sau cu bicicleta.

Ultimele cifre oficiale arată că mai multe persoane au fost ucise sau rănite grav în zonele cu limite de viteză de 30 mile/oră din Ţara Galilor anul trecut decât la orice altă limită de viteză.

Grupul de siguranţă rutieră Brake a cerut ca limita implicită de 20 mile/oră să fie extinsă în Anglia, dar guvernul britanic a exclus acest lucru.

Scoţia încă se gândeşte dacă să urmeze exemplul, în timp ce limita mai mică a fost recomandată în Republica Irlanda.

Din cele 22.000 de mile (35.171 km) de drumuri din Ţara Galilor, aproximativ 7.700 mile (12.500 km) se vor schimba de la 30 mile/oră la 20 mile/oră, de duminică.

Aproximativ 30.000 de semne rutiere urmează să fie înlocuite.

În multe țări din Europa se aplică limita de 30 de kilometri pe oră în zonele rezidențiale și în apropierea școlilor.

Și în Constanța sunt zone cu limită de 30 de kilometri pe oră. De pildă, pe banda întâi de mers de pe bulevardul Tomis (secțiunea Capitol – Primărie). E drept, semnele sunt înscrise numai pe asfalt, acum sunt aproape ilizibile și oricum nu le respectă nimeni.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Incendiu la OMV, în Constanța

Dum sept. 17 , 2023
Pompierii intervin în această seară la un incendiu la o spălătorie OMV din cartierul CET al Constanței, pe strada Cumpenei intersecție cu bulevardul Aurel Vlaicu. Spălătoria are și o stație GPL! Imagini AICI. La această spălătorie luat foc acoperișul, fiind afectați aproximativ 30m/p. Pompierii intervin la fața locului cu 4 […]

V-ar putea interesa și: