Temu și Shein, verificate de Protecția Consumatorilor

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) derulează, în această perioadă, o acțiune de verificare a site-urilor de cumpărături și aplicații care funcționează ca o piață online, Temu și Shein.

Acțiunea se concentrează asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comercianţilor, în relaţia cu consumatorii, susceptibile să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al acestora, respectiv potențiale încălcări ale legislației orizontale privind siguranța produselor și protecția consumatorilor (reduceri neautentice) și practici agresive – interfețe manipulatoare (dark patterns), vânzare sub presiune (pressure – selling), recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar și alte aspecte (de exemplu, legate de siguranța produselor).

În acest context, ANPC sfătuiește consumatorii care cumpără online de pe aceste site-uri, să se informeze cu atenție, înaintea achiziţionării unui produs, asupra caracteristicilor acestuia, preţurilor afişate, costurilor de livrare, informaţiilor despre comerciant sau modalităţilor de plată disponibile.

Important! Nu neglijați să citiți secțiunea„Termeni și condiții” a site-ului de pe care doriți să faceți cumpărături!

Înainte de încheierea achiziționarii, consumatorii trebuie să verifice dacă pe site-ul comerciantului există informații corecte și complete privind:

  • datele sale de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc.);
  • caracteristicile esenţiale ale produsului;
  • preţul cu toate taxele incluse;
  • cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
  • modalităţile de plată şi de livrare;
  • perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;
  • existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.

ANPC recomandă ca, în cazul în care întâmpinați o problemă atunci când faceți cumpărături online, să încercați o rezolvare directă cu operatorul economic, pe cale amiabilă.

Dacă acest lucru nu funcționează, vă puteți adresa Direcției de Soluționare Altenativă a Litigiilor din cadrul ANPC https://anpc.ro/ce-este-sal/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României.

În cazul în care operatorul economic își are sediul social într-un alt stat european, vă puteți adresa Centrului European al Consumatorilor din România https://eccromania.ro/,  care vă ajută gratuit când aveți probleme de protecția consumatorului cu un produs sau un serviciu achiziționat dintr-un alt stat european, vă informează gratuit asupra drepturilor pe care le aveți în timpul unor călătorii în alt stat european si vă oferă sprijin gratuit dacă aveți o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluționării problemei.

În cazul în care soluționarea nu este posibilă pe nicio altă cale, puteți formula o reclamație accesând https://sesizari.anpc.ro/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României.

ANPC va continua verificările și în perioada următoare și, pe măsură ce rezultatele vor fi disponibile, vom reveni cu informațiile necesare.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

IPS Teodosie aniversează 23 de ani de când este Arhiepiscop al Tomisului

mar apr. 23 , 2024
IPS Teodosie a fost întronizat Arhiepiscop al Tomisului acum aproape 23 de ani. Momentul va fi marcat duminică. Arhiepiscopia Tomisului a transmis programul acestuia pentru zilele următoare. Se remarcă faptul că, într-un interval mai mic de 12 ore, va sluji și în Vatra Dornei, și în Constanța. Miercuri, 24 aprilie, […]

V-ar putea interesa și: