MAREEA a analizat, pe baza indicatorilor interni, tendintele sezonului estival 2015, raportat la anul precedent.
Studiul s-a axat pe preferintele turistilor romani si straini, atat pe statiuni, cat si la nivelul general al vanzarilor. Astfel, pentru evidentierea tendintelor care vor caracteriza sezonul estival – litoral 2015, studiul MAREEA s-a raportat la intervalul rezervarilor inregistrate in perioada 01 octombrie 2014 – 15 mai 2015.Dezvoltarea numarului de unitati hoteliere care au decis implementarea serviciilor all inclusive in acest sezon a determinat, in mod clar, scaderea pretului valorii medii a pretului/pachet la 1.155 lei fata de 1.234 lei in 2014. Masurile fiscale implementate in 2015, printre care reducerea TVA la pachete turistice, au accentuat tendinta de scadere a preturilor, in paralel cu imbunatatirile aduse de hotelieri bazelor materiale (extra-facilitati, spatii de joaca, piscine, agrement etc).
Numarul de turisti care au ales, pana la acest moment, hotelurile cu facilitati all inclusive a inregistrat o crestere spectaculoasa de 289,8% fata de 2014, in timp ce valoarea vanzarilor a crescut cu 271%.
“Cresterea inregistrata are cauze multiple, precum masurile fiscale adopate, cresterea numarului unitatilor hoteliere si a calitatii serviciilor oferite de acestea, precum si consolidarea produsului all inclusive in Romania, datorita promovarii efectuate de agentii si hotelieri. Totodata, cresterea este determinata si de orientarea romanilor catre piata romaneasca, in detrimentul destinatiei Bulgaria, care incepe sa scada in preferintele turistilor nostri” a declarat Marius Usturoiu, General Manager MAREEA.
Sezonul estival 2015 pe litoralul romanesc, debuteaza intr-o maniera pozitiva, raportat la cresterea numarului general de turisti care au optat pana in acest moment pentru aceasta destinatie, comparativ cu anul precedent. Astfel, solicitarile si vanzarile efectuate inregistreaza o crestere de 10,9%, tendinta care estimam ca va creste in conditiile unui sezon estival care are toate sansele pentru a fi unul de exceptie atat pentru agentiile de turism, cat si pentru hotelieri.
In topul preferintelor se situeaza statiunea Mamaia, cu 56% din totalul ponderii turistilor, in crestere cu 2% fata de 2014, urmata de Eforie Nord 12%, Jupiter 8%, Venus 7%, Neptun 7% etc.
Ponderea mare detinuta la acest moment de statiunea Mamaia are ca explicatie faptul ca turistii romani apeleaza din ce in ce mai mult la selectia si plata vacantelor cu valori mai mari, in intervalele de Early Booking/Inscrieri Timpurii, cand economiile realizate devin semnificative.