Transportul în comun în orașul Constanța este o glumă proastă. Ajung mai repede în București, cu mașina, decât de acasă în portul Tomis și înapoi.
Cei care încearcă să ne convingă să folosim autobuzele ar trebui să le folosească ei, mai întâi, în mod regulat, pentru a vedea problemele adevărate.
Azi mi-am propus să ajung de acasă în portul Tomis. Mi-am adus aminte de campania Primăriei Constanța, „Alege autobuzul”, și m-am hotărât să folosesc mijloacele de transport în comun. Înainte de a pleca, am folosit Google Maps, un instrument pe care l-am folosit de multe ori în orașele din străinătate pentru orientare. Funcționează foarte bine. După ce l-am consultat, m-am răzgândit.
Din cartierul Compozitorilor până la o terasă din portul Tomis se poate ajunge cu trei linii, 44, 48 sau 51, în funcție de zonă. Cel mai scurt drum de la mine de acasă, cu autobuzul RATC, durează 1 oră și 6 minute, cel mai lung ajunge la 1 oră și 15 minute!
Dacă merg pe jos, timpul este de 1 oră și 8 minute (distanța: 5,6 kilometri). Așadar, cu numai două minute mai mult.
Am încercat să văd cât fac dacă folosesc bicicleta. Răspunsul Google Maps: „Cycling not available”. Deci cu bicicleta nu se poate, nu sunt piste. Desigur, se poate circula direct pe șosea, dar este periculos.
Dacă folosesc mașina, ajung la destinație în numai 16 minute. De aproape patru ori mai rapid.
Acestea sunt calculele numai la dus. Dacă iau în considerare și returul, îmi dau seama că, folosind autobuzul, voi face pe drum cel puțin două ore și 12 minute, adică tot atât cât fac de acasă până în București, pe autostradă, cu mașina!
Atât timp cât o persoană va ajunge dintr-un loc în altul de patru ori mai repede cu mașina decât cu autobuzul, va prefera mașina, în majoritatea cazurilor.
Recent, am observat în Paris că drumul cu taxiul dura cu câteva minute mai puțin decât cel cu transportul în comun. Așa ar trebui să fie într-un oraș preocupat de mobilitate urbană modernă și eficientă.
Este însă incredibil că dintr-o parte în alta a orașului ajungi la fel de repede fie că mergi pe jos, fie că folosești mijloacele de transport în comun. În aceste condiții, să derulezi campanii de genul „Alege autobuzul” este o glumă proastă. Și spun asta cu tristețe, pentru că, într-un oraș modern, oamenii ar trebui să folosească din ce în ce mai mult mijloacele de transport în comun și din ce în ce mai puțin mașina.
Cum s-a ajuns aici? Sunt mai multe cauze: rețea subdezvoltată de autobuze, care nu ajunge în multe cartiere din oraș (Coiciu, Compozitorilor, etc), lipsa benzilor dedicate pentru RATC, desființarea tramvaielor, care aveau o predictibilitate mult mai mare decât a autobuzelor, drumuri supraaglomerate, semafoare nesincronizate, etc.
După aproape 20 de ani de administrație PSD, din care mai mult de patru am avut în fruntea orașului pe primarul Decebal Făgădău, s-a ajuns la aceste rezultate negative.
Informatia pe care o transmite-ti este confirmata si de operatorul de transport? Sau acest articol este pur si simplu un punct de vedere al dumneavoastra? Are Google informatii in timp real cand ajunge autobuzul in statie in Orasul Constanta? Cred ca 99,99% NU …aceste stiri care duc cetateni in eroare ar trebui raportate si sanctionati cei care cu buna stiinta dezinformeaza cetateni.
N-ati mers cu 44 niciodată.
Ce conteaza cu ce autobuze a mers? Transmite-ti mai departe sa sanctiona-ti ce-i care cu buna stiin-ta dezinformea-za cetane-ni.
Intre timp, Smart City e un dezastru total.
6min de la balada la kamsas ca in aplicatie..restul sunt pareri..daca pleci la ora 17-18cand pe baba novac oricum e blocaj ma indoiesc ca o masina sare peste ambuteiaj..am crezut ca se scrie de vesnicii tigani galagiosi..in rest numa de bine
Pai ce vina are operatorul de transport …ca Constanta se „zugruma” singura. Ati vazut vreun cartier nou in care accesul mijloacelor de transport este luat in calcul? Ati vazut vreo cladire care sa aibe locuri de parcare subterane? Aglomeratia urbana este o problema, toata lumea construieste haotic, dupa care cei care isi cumpara apartament, casa in zona respectiva doresc linii de transport.Sunt strazi in cartierul Compozitorilor in care daca intri cu autoturismul… zici ca esti in labirint, te gandesti ce naiba cauta o casa in mijlocul drumului. Vrem transport ..trebuie sa ne gandim …oare poate circula pe o artera rutiera? Pe zi ce trece vedem ca se construiesc blocuri ..unu langa altul, insa strazile sunt aceleasi… Cand vedem ca se mai aproba ca se construieste un bloc sa ne gandim ca timpul nostru pierdut in trafic, o sa fi mai mare. Daca ai bani de apartament ai bani si de 1/2/3 autoturisme propri. Asta e impactul dezvoltari urbane, zona Energia e un exemplu. De ce nu faceti paralela intre numarul de masini, strazi dezvoltate, numar de locuinte. O sa vedeti ca nu avem strazi pentru transport public, nu sunt proiectate cu stati de autobuz. De ce nu putem invata din greselile altora?
Sambata seara am vrut sa iau 100/100C de la Casa de Cultura pana la Dacia. Dupa ce am asteptat 20 de minute in statie am decis sa merg pe jos si am ajuns in 15 minute.
Eh, dar daca ploua? Nu e ca si cum m-as fi putut adaposti in statie, care e formata din 2 bancute amarate.
PS: Evident, cand am ajuns la Dacia au trecut pe langa mine glorioase un 100 si un 100C.