Membrii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Tulcea au aprobat azi, 24 februarie, „Planul de măsuri pentru prevenirea răspândirii infecţiei cu CORONAVIRUS – COVID 19 la nivelul judeţului Tulcea”.
De asemenea, a fost aprobată folosirea spaţiilor destinate carantinării persoanelor cu înalt risc de transmitere a infecţiei cu Coronavirus, respectiv 80 de locuri la nivelul întregului judeţ, spaţii identificate în precedentele şedinţe ale Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Toate acestea au fost verificate ieri şi azi, pe teren, de o comisie mixtă formată din reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului, Direcţiei de Sănătate Publică şi structurilor din cadrul M.A.I.
În urma verificărilor, dintre aceste spaţii de cazare destinate carantinării persoanelor, primele 44 de locuri vor fi la Tabăra “Sinaia Dobrogei” din oraşul Babadag, apartinând Direcţiei Judeţene de Sport şi Tineret Tulcea.
Tabăra “Sinaia Dobrogei” din oraşul Babadag pune la dispoziţia persoanelor carantinate sprijin cu cazarmament, produse de igienă şi alte produse necesare. În funcţie de numărul persoanelor cu înalt risc de transmitere a infecţiei, actuala capacitate de cazare poate fi extinsă cu alte zece locuri.
Direcţia de Sănătate Publică Tulcea va desfăşura zilnic, cu personal calificat, activităţi specifice în aceste spaţii de cazare şi va lua măsurile de specialitate care se impun.
De asemenea, Direcţia de Sănătate Publică Tulcea va monitoriza toate persoanele care au intrat în ţară din localităţile unde au fost dispuse măsuri de carantină din China/Italia, stabilind zilnic contact cu acestea în vederea identificării persoanelor simptomatice.
Inspectoratul de Poliţie Judeţean Tulcea şi Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Tulcea vor acorda sprijin conform competenţelor legale, atât în punctele de frontieră, cât şi pe timpul transportului către spaţiile de carantinare sau unităţile spitaliceşti.
Filiala Crucea Roşie Tulcea va pune la dispoziţia persoanelor carantinate sprijin cu cazarmament, alimente, produse de igienă şi alte produse necesare.