Județul Constanța va avea o nouă autostradă, numită generic „Alternativa Techirghiol”. Odată cu ea, în zona Cumpăna va apărea unul dintre cele mai complexe noduri rutiere din țară.
Compania de Autostrăzi a trimis în această săptămână la Agenția pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru licitație de proiectare și execuție pentru proiectul „Alternativa Techirghiol”.
Alternativa Techirghiol înseamnă o autostradă de aproape 30 de kilometri care se va desprinde din actuala autostradă A4 (Centura Constanței) chiar din zona actualului nod cu Autostrada Soarelui A2.
Autostrada spre sudul litoralului va continua apoi cu un pasaj în zona Cumpăna peste canalul Dunăre – Marea Neagră, va ocoli lacul Techirghiol pe la Vest și va evita astfel zona stațiunilor Eforie Nord și Eforie Sud. Conform studiului de fezabilitate, traseul autostrăzii va presupune și un drum de legătură de peste 4 kilometri cu zona Eforie Nord.
Apoi noua autostrada va continua spre sud-vest, va avea un nod rutier cu DN38 în zona Techirghiol, va ocoli lacul, zona Tuzla și Costineștiul și se va termina după 23 August cu un nod rutier și pasaj pe actualul DN39 în zona drumului care duce spre Mangalia și a șoselei care se desprinde spre Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus și Saturn.
Conform informațiilor transmise la ANAP, noua șosea de mare viteză va avea o lungime de 30,95 km. Întregul proiect va avea o valoare de 5,74 miliarde lei cu TVA,
Hotnews a publicat astăzi o hartă detaliată a autostrăzii, pe care o puteți vedea AICI.
Dintre lucrările prevăzute pe acest proiect, cele mai impozante vor fi executate în zona Cumpăna.
Pe de-o parte avem un nou pod care va traversa canalul Dunăre-Marea Neagră și pe cealaltă avem un nod rutier complex în zona autostrăzilor A2 și A4.
De fapt, zona nodului rutier cu A4 și A2 va fi unul dintre cele mai complexe noduri rutiere din țară.
Dincolo de intersecția cu cele două autostrăzi amintite, nodul rutier va avea o nouă conexiune și cu DN39E (Cumpăna).
Ca o particularitate, pentru noul nod o parte din actuala autostrada A4 va fi suprimată pe un sens pe o distanță de circa 2 kilometri. Este vorba despre sensul dinspre Sud spre Nord, unde traficul va fi redirecționat pe noi bretele care se vor separa pe rând spre A2 și spre A4.
Noul nod rutier practic se va întinde pe distanțe mari, bretelele vor fi lungi și cu multe supratraversări.
Din punct de vedere al infrastructurii rutiere, zona sud-vestică a Constanței va fi una dintre cele mai aglomerate din țară.
Vorbim de un nod rutier DN3 cu A4, apoi nodul rutier A2-A4, apoi nodul rutier complex Alternativa Techirghiol-A2/A4-DN39E după care urmează imediat intersecția A4 cu DN39 la Agigea.
De ce simplu dacă se poate complicat? Probabil pentru că vor fi exproprieri in zone de interes pentru anumite persoane. Nu era mai simplu un nod între Cumpăna și Lazu, fără să mai și stricăm ce am construit deja, cu o ieșire la Cumpăna plus lărgirea la 4 benzi a șoselei dintre Cumpăna și Constanța? Ieșea mult mai ieftin, nu mai acopeream cu asfalt zeci de hectare de teren, și nici autostrada nu se lungea cu vreo 4 km
Vai de mama voastra de IDIOTI !!! Este mult mai simplu sa fi facut un sens giratoriu , asa cum este la Poiana , si nu merge mai nimeni pe el …..dar mama prostilor tot ramane gravida !
Cumpăna are nevoie de un drum cu 4 benzi. Cum nr de locuitori sa mărit și în 9 din 10 familii au cel puțin o mașină proprie.. Acel drum e mult prea aglomerat.