Richard Branson, cofondatorul Virgin Group, subliniază importanța reputației în locul averii, într-un interviu acordat CNBC Make It. El consideră degradant să fie prezentat ca „miliardarul Richard Branson” și nu ca antreprenorul care a pus bazele unei companii influente în multe industrii, de la aviație și telecomunicații, până la zborurile spațiale.
Pentru Branson, succesul nu este măsurat prin câștigurile financiare, ci prin diferența pe care o face în viața oamenilor. El este de părere că nimeni nu ar trebui să-și evalueze valoarea prin prisma banilor și consideră trist să fie aceasta singura preocupare a unei persoane. „Poate că în America, „miliardar“ este un semn al succesului, dar pe mine mă deranjează”, spune el.
Branson adaugă că succesul unei companii nu se măsoară doar prin profitul la sfârșitul anului, ci prin mândria și satisfacția echipei sale față de ce au creat. Întotdeauna când lansează o nouă inițiativă, Branson se întreabă dacă va reuși să facă ceva mai bun decât există pe piață și dacă va avea un impact real în lume.
Prima sa afacere de succes, o revistă pentru tineret numită „Student”, avea scopul de a aduce o schimbare în publicațiile tradiționale și nu era motivată de câștiguri financiare. „Da, voiam să supraviețuim și să avem destule reclame pentru a plăti tiparul și hârtia, dar banii nu au fost niciodată motivația pentru a conduce o revistă”, își amintește Branson.
Sfaturi pentru a fi fericit
Sfaturile lui Branson pentru a avea succes se concentrează pe căutarea oportunităților care sunt interesante și captivante, ceea ce duce la o mai mare fericire și, în final, la mai mult succes decât dacă te-ai gândi doar la partea financiară.
„Avem o singură viață. Petrecem mult timp la muncă și ar fi trist să o facem doar pentru salarii.”, spune Branson.
Aceasta este o viziune împărtășită și de alți miliardari, cum ar fi Mark Cuban, care subliniază că succesul nu se măsoară neapărat în câți bani ai, ci în capacitatea de a-ți seta obiective și de a te simți bine cu ceea ce ai realizat zi de zi.
Recomandare: