V-ați schimbat domiciliul? Trebuie să vă schimbați și cartea de identitate. Ce pași trebuie făcuți

Dacă vă schimbați domiciliul, trebuie să vă schimbați și cartea de identitate.

Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Constanța informează că cererea pentru un nou act de identitate trebuie făcută în termen de 15 zile. În caz contrat, sunteți pasibil de o amendă, cuprinsă în acest moment între 40 şi 80 lei.

Reprezentanții DGEP vă spun care sunt pașii necesari pentru obținerea unei noi cărți de identitate în cazul schimbării de domiciliu.

De ce este necesar să-mi schimb actul de identitate la noul domiciliu

  • Pe plan personal, atunci când dobândeşti o proprietate, este o mândrie să ai înscrisă în actul de identitate noua adresă de domiciliu.
  • Statul, prin evidenţa persoanelor, urmăreşte o actualizare continuă a evidenţelor sale oficiale cu domiciliul, datele de stare civilă şi imaginea individului.
  • Actul de identitate trebuie să conţină domiciliul statornic al cetăţeanului.

Pentru un nou act de identitate pe motiv de schimbare a domiciliului, ai nevoie de:

  • actul de identitate, aflat în posesie
  • certificatul de naştere (original şi fotocopie)

DUPĂ CAZ, în funcţie de situaţia în care te afli:

  • certificat de căsătorie  (original şi fotocopie)
  • sentinţa de divorţ definitivă şi irevocabilă/ certificat de divorţ – inclusiv Convenția între soți cu privire la minori (original şi fotocopie)
  • certificat de deces al soţului/soţiei,  (original şi fotocopie)
  • certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani  (original şi fotocopie)
  • actul prin care se face dovada spaţiului în care locuieşti (vezi care sunt acestea)(copie si original).
  • chiar dacă eşti major, iar domiciliul din cartea de identitate va fi cel al părinţilor, va fi nevoie să fii însoţit de unul dintre ei, pentru a-și da consimțământul de primire în spațiu.
  • dacă spațiul de locuit este al unei alte persoane, va trebui să fii însoţit de aceasta pentru a-și da consimțământul de primire în spațiu.
  • dacă proprietarul spațiul de locuit nu se poate deplasa la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor, declaraţia acestuia de primire în spaţiu poate fi dată în faţa poliţistului de siguranţă publică, a notarului public din țară/străinătate ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.
  • chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate – (7 lei).

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Cum am ajuns un „pesedist nenorocit”

Dum aug. 11 , 2019
Scriam, recent, un articol în care menționam că între primarul Constanței și mulți dintre constănțeni s-a creat o prăpastie. Observasem că primăria a sponsorizat o postare în care primarul își lăuda realizările și că absolut toate comentariile postate erau negative. Am preluat și o parte din comentarii, pentru exemplificare. (Poate […]

V-ar putea interesa și: